Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@09:23:07 GMT

طحانیان: خود را لایق صفاتی که رهبری دادند نمی‌دانم

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۹۲۱۰

طحانیان: خود را لایق صفاتی که رهبری دادند نمی‌دانم

از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز کوچک امام» خاطرات رزمنده آزاده مهدی طحانیان که نشر پیام آزادگان منتشر کرده، در برنامه تلویزیونی «فرمول یک» رونمایی شد.

خبرگزاری فارس:راوی کتاب «سرباز کوچک امام» گفت: حالا که نگاه می‌کنم می‌بینم جای شکر و سپاسگذاری دارد که بالاخره توانستم قلب نائب، ولی زمان خود را راضی کنم هرچند خود را لایق صفاتی که رهبری به من دادند نمی‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز کوچک امام» خاطرات رزمنده آزاده مهدی طحانیان که نشر پیام آزادگان منتشر کرده، در برنامه تلویزیونی «فرمول یک» رونمایی شد.

خود را لایق صفاتی که رهبری دادند نمی‌دانم

مهدی طحانیان راوی کتاب «سرباز کوچک امام» که فاطمه دوست کامی آن را تالیف کرده و انتشارات پیام آزادگان آن را منتشر کرده در برنامه «فرمول یک»، با اشاره به سن و سال خود گفت: من در سن ۱۳ سالگی جبهه رفتم. در ۳۱ سالگی هم ازدواج کردم. با زحمت طاقت‌فرسایی توانستم مدرک بگیرم و سال ۷۲ هم وارد دانشگاه شدم. کارمند وزارت بهداشت هستم.

وی افزود: من در مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس در سیزده سالگی اسیر شدم. دوم فروردین سال ۶۱ به عملیات فتح‌المبین رفتم و بلافاصله وارد منطقه کردند و هفت-هشت روز در منطقه ماندیم و مستقیم وارد عملیات نشدیم و پس از طی کردن مراحل مقدماتی با اتمام عملیات روبه‌رو شدیم و به پادگان بازگشتیم. به خاطر شکست‌های عراق در عملیات‌های آزادسازی خرمشهر در مرحله سوم به شدت آتش می‌ریخت و زمین دایم زیر پای ما می‌لرزید و عقب‌نشینی ما کُند شد و نیرو‌های بسیاری به شهادت رسیدند و به مواضع خودمان نرسیدیم به همین خاطر دستور عقب‌نشینی صادر شد، ولی تصمیم شد برخی بمانند و من ماندم همراه با جمعی حدود ۴۰۰ نفره یک خط آتش درست کردیم و حدود ۲۰ دقیقه مقاومت کردیم وقتی به چپ و راست خود نگاه کردم بدن‌های سوخته می‌دیدم من تیر‌ها را می‌دیدم که به سوی من می‌آید و آنقدر زمین سفت شده بود امکان سنگر ساختن نبود، ولی در برخورد گلوله‌ها تکه‌های بزرگ زمین کنده و متلاشی می‌شد، ولی در آن شرایط لطف خدا شامل حال ما شد تا زنده بمانیم. آن هم در دشتی که شهدای ما بسیار بودند و من تلاش کردم اسیر نشوم. ولی شرایط طوری بود که به اسارت ختم شد.

این آزاده گفت: دشمن شرایطی را برای اسراء رقم می‌زد تا تسلیم شوی و تا این تسلیم شدن صورت نمی‌گرفت به اردوگاه‌ها منتقل نمی‌شدند. من در آن دوره اسیری را دیدم که تمام روده‌هایش بیرون ریخته بود و کرم گذاشته بود و من کرم‌ها را می‌دیدم و ما هر ساعت یک شهید می‌دادیم. بعد دو روز هم اولین غذایی که به ما دادند پس از اینکه چهار نفر دست‌شان داخل دیگ رفت انگار یک ظرف رب گوجه داخل برنج خالی کرده باشی، چون بچه‌ها همه مجروح بودند و دست و بال‌شان خونی بود و شرایط سختی داشتیم. به برکت اسلام و امام عزیز رزمنده‌هایی بودیم که به خودمان فکر نمی‌کردیم و تنها می‌خواستیم ابهت و شرایط دشمن را درهم بشکنیم و روحیه دشمن را خرد کنیم. این کار را هم با کمال از جان‌گذشتگی انجام می‌دادیم.

او گفت: پس از دیدن تقریظ اینجا غافلگیر شدم و خبر نداشتم که امروز این متن را قرار است ببینم، ولی واقعا حالا که نگاه می‌کنم می‌بینم جای شکر و سپاسگذاری دارد که بالاخره توانستم قلب نائب، ولی زمان خود را راضی کنم هرچند خود را لایق صفاتی که رهبری به من دادند نمی‌دانم، ولی امیدوارم همانطور باشم که هم رضای خدا در آن باشد و هم بتوانم وظیفه‌ای که بر دوش دارم را بتوانم انجام دهم. برای بیان خاطراتم دنبال اسم و شهرت نبودم و از وجودم حس مسئولیت می‌کردم و ما در آن دوران با مرگ هم‌آغوش بودیم. در آنجا به تجربه‌هایی رسیده بودیم و فقط می‌خواستم این تجربه را به ملت عزیز منتقل کنیم. تقریظ رهبر انقلاب پر پروازی شده که کتاب در جامعه معرفی شود و جوانان آن را بخواننند.

چهار سال برای آماده‌سازی «سرباز کوچک امام» زمان گذاشتم

فاطمه دوست‌کامی نویسنده کتاب «سرباز کوچک امام» گفت: من نوشتن را با نشریه فکه آغاز کردم و نحوه آشنایی من با آقای طحانیان از طریق موسسه پیام آزادگان بود که طی ۴ سال کار فشرده موفق شدم مصاحبه‌های ایشان را در این قالب بیاوریم.

او با اشاره به تقریظ رهبر انقلاب گفت: وقتی دل نائب امام زمان از این حرکت خوش بشه ما امید پیدا می‌کنیم که دل امام زمان (عج) هم راضی شود، و این تقریظ واقعا ارزشمند است. این کتاب سه مرتبه بازنویسی شد و این اتفاق وقتی چنین مورد توجه رهبری قرار می‌گیرند نشان می‌دهد مسیر را درست رفته‌ایم. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003IrV

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز

نویسنده کتاب «نقاشی قشنگ» درباره اقتضائات نگارش ادبیات دینی گفت: ساده‌نویسی و ساده‌سازی مفاهیم دینی برای مخاطب امروزی بسیار لازم و کاربردی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) به نویسندگی لعیا اعتمادی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان از سوی انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار کتاب‌های کودک و نوجوان شد. این اثر یکی از جلدهای مجموعه 12 جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا(ع) است. نویسنده کتاب حاضر داستان را براساس سخنان ارزشمند امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی باز می‌دارد» نوشته که در کتاب عیون اخبار‌الرضا ذکر شده است.

اعتمادی درباره تجربه نوشتن داستان «نقاشی قشنگ» بر اساس یک متن دینی گفت: نوشتن این دست از داستان‌ها نشان می‌دهد که می‌توان آثار دینی را مطابق با شرایط جامعه امروز برای نسل کودک و نوجوان روایت کرد.

این نویسنده درباره ماجرای کتاب حاضر یادآور شد: ماجرای داستان «نقاشی قشنگ» در مدرسه دخترانه و روابط بین دو همکلاسی روایت می‌شود که یکی از آنها علاقه‌مند است تا با هم دوست باشند و برای همین، کاری انجام می‌دهد که از قضا این عمل باعث ناراحتی همکلاسی می‌شود و... . پایان کتاب نیز تلاش شده است براساس حدیثی از امام رضا(ع) نتیجه رفتار شخصیت‌های داستان به مخاطبان واگذار شود.

"اسوه"های زندگی را با این کتاب بشناسیم

اعتمادی به اقتضائات امروز برای نوشتن کتاب ویژه نسل جدید اشاره و اضافه کرد: مخاطبان امروز ما بخصوص کودکان با فضاهای زیادی روبه‌رو هستند؛ بنابراین فکر می‌کنم نوشتن داستان‌های مذهبی با حجم کم باعث می‌شود کتاب با اقبال بیشتری برای خوانده شدن توسط مخاطبان روبه‌رو شود. نوشتن داستان‌های مذهبی بخصوص داستان درباره زندگی و سیره ائمه(ع) به قلم نویسنده بستگی دارد؛ اما ساده‌نویسی و ساده‌سازی مفاهیم دینی برای مخاطب امروزی بسیار لازم و کاربردی است.

اعتمادی که فقط همین یک داستان را در مجموعه «یک قصه یک حدیث» از خود به یادگار گذاشته است، درباره ارتباط نویسنده با تصویر گر اثر، گفت: در کتاب «نقاشی قشنگ» تا حدودی تعامل با تصویرگر داشتم ؛البته به طور غیرمستقیم. به این صورت که در طول کار تصاویر به طور فرم به فرم برایم فرستاده می‌شد. ارتباط بین تصویر گر و نویسنده منجر می‌شود که ارتباط بهتری بین متن و تصویر در اثر ایجاد شود.

کتاب «نقاشی قشنگ» به قلم لعیا اعتمادی و تصویرگری حدیث جزایری به تازگی از سوی کتاب‌های پروانه (گروه کودک و نوجوان به‌نشر) در 24 صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای 40 هزار تومان منتشر شده است. این کتاب برای نخستین‌بار در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • شیخ صدوق، روایتگر صادق احادیث
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است