Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@02:00:37 GMT

ترفند عجیب دزدان برای فروش خودروهای گرانقیمت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۹۸۲۶

به ‌دنبال افزایش سرقت خودروهایی ازجمله مزدا 3، پژو پرشیا و زانتیا طی چند روز گذشته تیم ویژه‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت در پلیس آگاهی تشکیل شد تا اینکه مأموران توانستند در دو عملیات جداگانه اعضای یک باند چهار نفره را شناسایی و دستگیر کنند که به سرقت 18 خودرو نیز اعتراف کردند.

به گزارش ایران، اعضای باند تبهکاران که پس از سرقت خودروهای مدل بالا و با ترفندی عجیب، آنها را با خودروهای مشابه جابه‌جا می‌کردند با تلاش کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت آگاهی البرز شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ صفایی -رئیس پلیس آگاهی استان البرز- صبح دیروز در یک نشست خبری گفت: به ‌دنبال افزایش سرقت خودروهایی ازجمله مزدا 3، پژو پرشیا و زانتیا طی چند روز گذشته تیم ویژه‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت در پلیس آگاهی تشکیل شد تا اینکه مأموران توانستند در دو عملیات جداگانه اعضای یک باند چهار نفره را شناسایی و دستگیر کنند که به سرقت 18 خودرو نیز اعتراف کردند.

وی درباره نحوه سرقت‌ها گفت: یکی از اعضای باند، صافکار و نقاش خودور بود که هرگاه خودروی تصادفی گرانقیمتی را که برای تعمیر می‌آوردند آن را می‌خریدند و اعضای گروه هم به سرقت خودروی مشابه می‌پرداختند. دزدان حرفه‌ای سپس بخش‌های مهم خودروهای سرقتی را با خودروهای تصادفی جابه‌جا کرده و سپس خودروهای مسروقه را به قیمت بالایی می‌فروختند.

اما کارآگاهان توانستند با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان، سارقان را شناسایی و دستگیر کنند که دارای سوابق متعدد کیفری نیز هستند. از اعضای این باند تاکنون 15 خودرو سرقتی کشف شده و مأموران صاحبان خودروها را نیز شناسایی کرده‌اند.وی همچنین از دستگیری دو زورگیر خبر داد که با سرقت خودروهای پراید، اقدام به مسافرکشی می‌کردند.

آنها مسافران‌شان را وادار می کردند در صندلی جلو بنشینند تا قدرت مانور داشته باشند و سپس مسیر را تغییر می‌دانند و با زورگیری، اموال قیمتی و پول‌های نقد مسافران را سرقت می‌کردند و در ادامه مسافران نگون بخت را در بیابان های تاریک رها می‌کردند.

سرانجام مأموران کلانتری 29 کرج موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه آنها را در حال سوار کردن مسافری شناسایی کنند. در بازرسی از محل زندگی این دو سارق هم دو خودروی سرقتی پراید و دو قبضه سلاح غیر استاندارد، شوکر و اموال سرقتی کشف و ضبط شد.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا محمودیان بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی افزایش وقوع سرقت سیم و کابل شبکه هوایی و ایجاد نارضایتی در بین مردم و خسارت وارده به تأسیسات برقی در شهرستان دشتستان، لذا شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی و تحقیقات گسترده میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد اعضای این باند سرقت با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری اقدام به سرقت کابل‌های برق می‌کنند که با بهره گیری از اقدامات هوشمندانه پلیسی هویت سه نفر سارق از عاملان اصلی این سرقت‌ها شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، با بیان اینکه محل اختفا اعضای این باند، شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند، گفت: در این ارتباط یک نفر مال‌خر نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اعتراف سارقان به ۸ فقره سرقت سیم و کابل هوایی برق خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و در حال رسیدگی است.

کد خبر 6086943

دیگر خبرها

  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند
  • کشف ۲۵ کیلو ماده مخدر شیشه در سیریک
  • سارق ۱۵۰ میلیاردی منازل اصفهانی‌ها دستگیر شد
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در بزرگراه بعثت
  • فرار دیوانه‌وار سارق خودرو در بزرگراه بعثت
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد