Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:33:22 GMT

کتاب داستان شبح قنات منتشر شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۹۹۵۶

کتاب داستان شبح قنات منتشر شد

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داستان کوتاه با وجود اینکه امروزه در میان نویسندگان ایرانی کمتر محل توجه و طبع‌آزمایی است، اما کماکان یکی از جدی‌ترین محل‌های ظهور و بروز اندیشه‌ها، آداب و رسوم و باورهای بومی ایرانی در قالب و نمای داستانی است. ظرفیت بالای تأثیرگذاری این قالب و ژانر داستانی است که می‌تواند مخاطب را چنان در چنبره خود درآورد که برای بیان حرف‌های تازه در موضوعات مختلف همچنان می‌بایست به این قالب تمسک جست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه داستان «شبح قنات» نیز با تکیه بر همین مسئله به سراغ مخاطب رفته است و سعی کرده موضوعاتی هرچند باریک و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته را در قالب داستان بار دیگر برای مخاطب خود محل اعتنا قرار دهد.

پایه داستان‌های این مجموعه نگاهی به باورها و اعتقادات تنیده شده با ساختارهای زیست اجتماعی مردمان ایران است که کماکان زیست بومی منحصر به فرد برای خود قائل هستند.

فاطمه رضایی برفوئیه در این مجموعه خود را بسیار مقید به داستان‌گویی و تکیه بر سنت‌های ظریف حکایت‌پردازی می‌داند. او در شخصیت‌پردازی مخاطب خود را با پرتره‌ای کامل از افرادی روبرو می‌کند که ذهنیتی مشخص دارند و قرار است، پیام داستان را در قالب رویداد و یا اتفاقی که مسبب آن هستند بدون هیچ حاشیه بیان کنند.

«شبح قنات» با تکیه بر چنین ویژگی‌هایی، داستان‌هایی شرافتمند و پرحرف را در خود گردآوری کرده است که خوانش آن در بسیاری از اوقات و برای مخاطبان بسیاری لذت بخش و قابل تامل خواهد بود.

انتشارات کتاب نیستان مجموعه داستان «شبح قنات» را در 188 صفحه با قیمت 9000 تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

 

انتشار داستان كوتاه شبح قنات

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری

بوستان سعدی را باید شناسنامه ادبی ایران و ایرانی به شمار آورد، کتابی سرشار از پند و حکمت که با زبانی بسیار فاخر و شیرین برای حافظه تاریخی و ادبی ایران باقی مانده است. قرن‌های متمادی این کتاب در زمره یکی از سرمایه‌های ادبی ایران به شمار رفته و در تعلیم و زبان‌آموزی نسل‌های مختلفی از ایرانیان نقش ایفا کرده است.

بوستان سعدی یا سعدی‌نامه، نخستین اثر سعدی است که کار سرودن آن در سال ۶۵۵ هجری قمری پایان یافته‌است. سعدی این اثر را زمانی که در سفر بوده‌است، سروده و هنگام بازگشت به شیراز آن را به دوستانش عرضه کرده‌است.

این اثر در قالب مثنوی و در بحر متقارب سروده شده و از نظر قالب و وزن شعری حماسی است، هر چند که از نظر محتوا به اخلاق و تربیت و سیاست و اجتماعیات پرداخته است. این کتاب همچنین به انتخاب نشریه گاردین جزو ۱۰۰ کتاب برتر تاریخ بشریت برگزیده شده است.

انتشارات کتاب نیستان در قالب تولید محصولات صوتی خود اقدام به تولید کتاب صوتی «بوستان سعدی» با صدای استاد ساعد باقری کرده است.

باقری شاعر ایرانی معاصر، مجری رادیو و تلویزیون است. بسیاری از مخاطبان وی او را با برنامه‌های ادبی‌اش در رادیو و نیز تلویزیون به‌ویژه در ماه مبارک رمضان می‌شناسند و صدای گرم او در کنار نکته‌های نغضی که در زمینه تفسیر متون کهن فارسی بیان می‌کند سال‌هاست که مخاطبان ثابت و پروپاقرصی در میان نسل‌ها و سطوح سنی مختلف مخاطب رادیو و تلویزیون داشته است.

کتاب گویای «بوستان سعدی» شامل ۱۱ ساعت و ۵۰ دقیقه، با قیمت ۵۵ هزار تومان برای مخاطبان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • عاطفه آنجا بود
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟