Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@06:43:08 GMT

نتانیاهو بار دیگر مورد بازجویی قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۳۹۹۹۹۲

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم قرار است روز جمعه در ارتباط با دو پرونده فساد مالی بازجویی شود.

پلیس رژیم صهیونیستی که از آغاز سال ۲۰۱۷ هفت بار از نتانیاهو بازجویی کرده است، ۱۳ فوریه تفهیم اتهام وی را درخصوص ارتکاب فساد مالی، کلاهبرداری و سوءاستفاده از اعتماد در دو پرونده دیگر، توصیه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو در پرونده شرکت ارتباطات تلفنی "بزک" (Bezeq) به عنوان مظنون و در پرونده فساد مالی در ارتباط با فروش سه زیر دریایی نظامی شرکت صنعتی آلمانی تیسنکروپ به رژیم صهیونیستی، به عنوان شاهد تحت بازجویی قرار خواهد گرفت.

در پرونده بزک، شائول الوویچ، بزرگ‌ترین سهامدار مهم‌ترین شرکت مخابراتی اسرائیل و همسر وی و همچنین استلا هندلر، مدیرعامل شرکت و چهار نفر دیگر که یکشنبه گذشته بازداشت شده اند، متهم هستند.

تحقیقاتی که صورت می‌گیرد به حمایت‌های دولتی از بزک مربوط است که احتمالا صد‌ها میلیون دلار برای بزک سود داشته است و این حمایت‌های دولتی در عوض حمایت از بنیامین نتانیاهو و سارا، همسر وی در پایگاه اینترنتی والا که پایگاه اینترنتی خبری بسیار بانفوذ متعلق به الوویچ است، صورت گرفته است.

در میان چهار شخص بازداشت شده شلومو فیلبر، مدیرکل سابق وزارت ارتباطات که به عنوان یکی از معدود افراد مورد اعتماد نتانیاهو معرفی شده است، به چشم می‌خورد. او با ماموران تحقیق درباره توافق همکاری در عوض اختصاص جایگاه شاهد محافظت شده به او که تضمین می‌کند وی به زندان نرود، مذاکره کرده است.

رسانه‌ها همچنین اعلام کرده اند پلیس اسرائیل به فیلبر مظنون است که به عنوان میانجی میان نتانیاهو و شائول الوویچ در پرونده‌های مربوط به بزک و والا ایفای نقش کرده است.

پلیس همچنین روز یکشنبه بازداشت الی کمیر (Eli Kamir) از مشاوران نتانیاهو را که وی نیز به دست داشتن در پرونده بزک مظنون است، تمدید کرد. وی به اتهام دست داشتن در پرونده دیگری درباره اقدام برای به دست آوردن حمایت یک قاضی تحت بازداشت است.

پلیس مظنون است نتانیاهو و یکی از اعضای خانواده وی سیگار‌های لوکس، مشروب و جواهرات به ارزش یک میلیون شکل (معادل ۲۸۵ هزار دلار) از اشخاص ثروتمند در عوض حمایت‌های مالی یا شخصی دریافت کرده اند.

در یک پرونده دیگر ماموران تحقیق به نتانیاهو ظنین هستند که تلاش کرده است با مالک نشریه یدیعوت آحارونوت، بزرگ‌ترین روزنامه صهیونیستی درباره حمایت از نتانیاهو به توافق دست یابد.

انتهای پیام/

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۳۹۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در گفتگوی خبری هفته گفت: نیرو‌های فراجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در چارچوب قانون، اقدام به اجرای طرح عفاف و حجاب می‌کنند تحت حمایت دستگاه قضایی استان قرار دارند و هر گونه تعرض به آنها پیگرد قانونی و تشکیل پرونده قضایی را در پی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری با اشاره به اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حجاب و عفاف افزود: دستگاه قضایی استان آمادگی کامل را برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به این موضوع را دارد و این پرونده‌ها در شعب ویژه رسیدگی خواهد شد.


وی گفت: همه افراد جامعه موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و نهادها، اماکن فرهنگی و تفریحی و اصناف باید اجرای دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر ایجاد محدودیت در ارائه خدمات به افراد متخلف در حوزه عفاف و حجاب را در دستور کار قرار دهند و چنانچه مسئول یا مدیری عمدا در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین در این زمینه، کوتاهی کند با او وفق مقررات برخورد خواهد شد.

   

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • نتانیاهو تلاش دارد برای بقا در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان به خاطر «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • نتانیاهو : تل‌آویو خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد
  • زیان ۴ میلیون دلاری شرکت پپسی در عمان به علت حمایت از رژیم صهیونیستی
  • حمایت اردوغان از پاسخ نظامی ایران به رژیم اسرائیل
  • فارن پالیسی: نتانیاهو از جنگ تغذیه می‌کند