Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه سد پلرود گفت: فاز نخست این پروژه ملی در پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد. ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷ استانها گیلان نظرات

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: پروژه سد پلرود هم اکنون با پیشرفت 60 درصدی در حال اجرا است و انتظار می‌رود با تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران، فاز نخست آن در پایان سال 97 به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: با تکمیل این طرح بزرگ و ملی کمک بسیار شایانی به تامین آب محدوده شرق گیلان می‌شود و در تلاش هستیم با رایزنی‌های گسترده اعتبارات لازم را برای ادامه اجرای پروژه جذب کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در سال 96 هم 25 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح سد پلرود تخصیص یافت تا از این طریق علاوه بر تملک زمین‌های اطراف طرح سد، نگرانی‌های مردم نیز در این مورد کاهش پیدا کند.

عباسی با اشاره به پیشرفت خوب اجرای پروژه سد پلرود بیان داشت: با این روند مثبتی که در اجرای طرح شاهد هستیم انتظار داریم فاز دوم آن نیز با تخصیص اعتبارات مصوب شده در پایان سال 98 تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

وی درباره ادامه روند ساخت جاده کلاچای- رحیم آباد- قزوین افزود: یکی از مشکلات استان گیلان این بود که تنها یک راه دسترسی از استان به سمت پایتخت وجود داشت که با اجرای این طرح انتظار داریم تحول مثبتی در این حوزه رخ دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اخذ ردیف اعتباری ملی برای اجرای این طرح گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال 89 اعتبارات خوبی برای اجرای این پروژه کسب و مقرر شد اجرای این پروژه از سمت استان گیلان آغاز شود.

عباسی با بیان اینکه در ادامه روند طرح، مبداء اجرای آن به قزوین منتقل شد افزود: در سال‌هایی که بنده افتخار نمایندگی مردم منطقه را در مجلس نداشتم این مسئله اتفاق افتاد که با پیگیری‌ها انجام شده مجدداً مبداء اجرای طرح به گیلان برگشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره میزان اعتبارات این پروژه عنوان کرد: 55 میلیارد تومان ردیف اعتباری برای این طرح در نظر گرفته شده که با تکمیل آن تحول خوبی در بخش‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری منطقه رخ می‌دهد.

وی درباره ساخت راه دسترسی رحیم آباد به گرمابدشت نیز اظهار داشت: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده که با مساعد شدن شرایط جوی منطقه به زودی ادامه روند اجرای پروژه مذکور آغاز می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دیگر پروژه‌های راهسازی عنوان کرد: 6 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه راه املش به شلمان و 3 میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای طرح جاده چمخاله به حسن سرا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در منطقه املش بیان داشت: مقام معظم رهبری عنایات ویژه ای به منطقه سمام داشته‌اند و برای رفع سریع محرومیت آن نیز دستورات لازم را به مسئولان اجرایی ابلاغ کرده‌اند.

عباسی با اشاره به اجرای پروژه آب آشامیدنی منطقه سمام ابراز داشت: سپاه پاسداران یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته و به همین میزان اعتبار نیز از محل اعتبارات دولتی برای اجرای آن تخصیص پیدا کرده است.
  
انتهای پیام/ش

R7877/P1361/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره برداری از پروژه تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، هادی حق بین، درباره جزییات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تحویل شهروندان خواهد شد.

حق بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص دومین پروژه قابل بهره برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن سازی و تحکیم کوله پل های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد