Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: یکی از سیاست‌گذاری‌های کلان کمیته امداد در راستای خروج مددجویان از چرخه فقر و حمایت از آنان برنامه ریزی شده توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.
وی افزود: یکی از اولی‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد در زمینه توانمندسازی جامعه هدف، اشتغالزایی و کسب درآمد برای آنان است که برای این بخش موفق به جذب اعتبارات خاصی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان اعلام کرد: هر ساله براساس بودجه تکلیفی مجلس از ردیف بودجه‌ تسهیلات اشتغالزایی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی اختصاص می‌یابد که امسال در این بخش 637 میلیارد ریال از محل تبصره 16 قانون بودجه به کمیته امداد اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: از این میزان اعتبار تا پایان بهمن ماه 57 میلیارد تومان آن کارسازی و ابلاغ استانی شده و از این میزان اعتبار 45 میلیارد تومان توسط کمیته امداد در شهرستان‌ها افراد شناسایی و معرفی شده اند.
کمیته امداد یک نگاه آکادمیک و فرایندی دارد
جهان‌بین عنوان کرد: نگاه ما در بخش اشتغالزایی یک نگاه صرف دریافت تسهیلات نیست بلکه یک نگاه آکادمیک و فرایندی است یعنی در مرحله اول نیازسنجی خانواده‌ها از طریق مددکار و پرسشگر صورت می‌گیرد بعد از آن در قالب یک طرح پژوهشی از خانواده های تحت پوشش یک استعدادسنجی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: 87 هزار نفر از جمعیت استان به صورت مستمر تحت پوشش کمیته امداد هستند که اگر فعالیت‌های تک خدمتی و چند خدمتی را نیز به آن اضافه کنیم ما به 110 هزار نفر از جمعیت استان خدمات ارائه می‌دهیم.
30 هزار نفر از افراد تحت پوشش مستعد ایجاد شغل هستند
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه براساس این نیازسنجی 30 هزار نفر از این تعداد افراد تحت پوشش مستعد ایجاد شغل هستند، افزود: این فرایند افرادی را که از طریق ایجاد اشتغال می توانند توانمند شوند را برای ما شناسایی کرد و همین امر ما را ایجاب کرد تا اشتغالزایی آنان را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی افزود: بعد از آن از طریق شرکت‌های مشاوره شغلی به افراد تحت پوشش خدماتی ارائه می‌شود که اگر فاقد مهارت باشند از طریق ارگان‌های ذیربط تحت آموزش قرار می‌گیرند و بعد از این مراحل طرح‌نویسی طرح‌ها معرفی به بانک‌ها آغاز ‌شود.
جهان‌بین اعلام کرد: بعد از این مراحل از طریق منبع اعتبارات استانی که امسال 637 میلیارد ریال و اعتبارات داخلی کمیته امداد 210 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بهره‌مند می‌شوند.
وی در ادامه گفت: در کل تاکنون برای خانواده های تحت پوشش امداد 600 میلیارد ریال برای اشتغالزایی 3 هزار و 300 نفر تسهیلات اختصاص یافته است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان با اشاره به طرح نظارت هوشمند بر طرح های اشتغالزایی به صورت پایلوت در استان بیان کرد: امسال برای اولین بار این طرح توسط کارشناسان امداد از طریق برنامه نویسی اندروید صورت گرفت که بسیار موفق بود و هدف ما در این بخش پایداری و دوام شغل و کسب درآمد ثابت است.
حمایت کمیته امداد از طرح‌های اشتغالزا برای دوام و پایداری آن

وی افزود: برای حمایت بیشتر از طرح‌ها و اینکه دوام و پایداری خوبی داشته باشد، پشتیبانی‌های فنی خوبی تدارک دیده شده و یکی از بحث‌های مهم بیمه تامین اجتماعی مجریان طرح خودکفایی و بیمه عمر تسهیلات است.
جهان‌بین اعلام کرد: فروش محصولات تولید شده در سطح استانی، ملی و کشوری یکی دیگر از حمایت‌های ماست که با حمایت مالی کمیته امداد شکل می‌گیرد البته از محله اول تا آخر یک طرح کمیته امداد ردیف بودجه خاصی دارد و نیاز به تامین هزینه از سوی فرد نیست.
راه‌اندازی مشاغل جدید و نو برای خانواده‌های تحت پوشش امداد
وی افزود: ما در سال جاری مکلف به راه‌اندازی مشاغل جدید و نو برای خانواده‌های تحت پوشش شده‌ایم که در این پروسه به دنبال مشاغل جدید و دانش‌بنیان هستیم که تاکنون موفق به تولید سرکه، علوفه دامی، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای خانواده‌های تحت پوشش شده‌ایم.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان افزود: از همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح های کمیته امداد کمال تشکر و قدردانی را داریم به ویژه از جهاددانشگاهی استان که در بحث اطلاع‌رسانی کمک خوبی را به ما داشته اند.
وی یادآور شد: خانواده‌ها تا زمانی که در بحث کار و تلاش ورود پیدا نکنند، نمی‌توانند مشکلات اقتصادی خود را رفع و رجوع کنند و این امر نیازمند پیشقدم شدن خانواده‌ها در بحث اشتغالزایی و استفاده بهینه از این طرح‌های کمیته امداد است.

وی با اشاره به ورود جهاددانشگاهی به بخش اشتغال اظهار کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در هر بخشی که ورود پیدا کرده بسیار خوب پیگیر شده و موفق عمل کرده است.
وی با اشاره به اینکه استقرار دبیرخانه طرح مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی یک نمود خوبی برای اجرای هرچه بهتر این طرح در استان است، افزود: کارهای اساسی در بحث مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی اجرا شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان عنوان کرد: طرح مشاغل خانگی یکی از طرح‌های اشتغالزایی در کمیته امداد است که به خانواده‌های تحت پوشش کمک کرده تا از این راه معیشتی را برای زندگی خود و خانواده‌اشان فراهم کنند.
وی اعلام کرد: جای خوشحالی است که امروزه به همت جهاددانشگاهی طرح مشاغل خانگی به صورت علمی و تخصصی پیگیری می‌شود ما به عنوان یک نهاد حمایتی از این طرح حمایت خواهیم کرد.
خانواده‌های کمیته امداد می‌توانند از مزایای طرح مشاغل خانگی استفاده کنند
جهان‌بین بیان کرد: کمیته امداد افراد موفق در این طرح دارد که هم می‌تواند این افراد را به عنوان الگوهای موفق طرح مشاغل خانگی به جامعه معرفی کند و هم از مزایای این طرح می‌توان برای خانواده‌های تحت پوشش استفاده کند.
وی با تأکید بر اینکه تولید نیاز به عرضه در جامعه دارد، اعلام کرد: یکی از مباحثی که در طرح مشاغل خانگی باید مورد توجه قرارگیرد، بحث بازار کار و نبود یک بازارچه محلی برای فروش تولیدات است که باید جهاددانشگاهی این امر را بیشتر مدنظر قرار دهد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان افزود: همچنین می‌توانیم از طریق فضای مجازی و لینک با شرکت‌های مختلف می‌توانیم بازارکاری برای فروش محصولات خود ایجاد کنیم.
وی با اشاره به استعدادهای و پتانسیل های استان برای طرح مشاغل خانگی گفت: استان کردستان در عرصه تولیدات باغی و دام بشتر خام‌فروشی می‌کند که اگر این محصولات باغی خود را در یک جای مناسب در خانه خشک کرده و فرآوری کنند می‌توانند در زمانی بهتر آن را به فروش برسانند.
«کار بدون کارخانه» یک شعار جهانی است
جهان‌بین با اشاره به شعار جهانی «کار بدون کارخانه» افزود: طرح مشاغل خانگی در کشورهای جهان ثابت شده که بیشتر مردم کارخود را در خانه دنبال می کنند که در کشورهای آسیای شرقی این طرح موفق بوده است.
وی بیان کرد: امیدواریم با ارتقای باور مردم به طرح مشاغل خانگی ما نیز مانند کشورهای دنیا بتوانیم این طرح را به صورت موفق در استان اجرا کنیم.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که باید در این عرصه بیشتر مورد توجه قرار گیرد فرهنگ سازی و تقویت باور مردم به طرح مشاغل خانگی است که در این زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد

حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان