Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - مديرکل گمرک استان زنجان گفت: صادرات ثبت شده در گمرک اين استان طي 11 ماه امسال، به 293 ميليون و 323 هزار دلار رسيد.

حميد احمدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان صادرات در مقايسه با رقم 170 ميليون و 403 هزار دلاري مدت مشابه سال قبل، رشد 72 درصدي را نشان مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي وزن اين ميزان کالاي صادر شده طي 11 ماهه امسال را 144 هزار و 265 تن اعلام کرد که در مقايسه با ارزش وزني 93 هزار و 503 تني مدت مشابه سال گذشته رشد 54 درصدي را نشان مي دهد.
احمدي اظهار کرد: در اين مدت واردات استان هم شاهد افزايش 24 درصدي از نظر ارزشي و 118 درصدي از نظر وزني است.
مديرکل گمرک استان زنجان گفت: در اين مدت واردات 303 ميليون و 569 هزار دلاري به وزن 294 هزار و 563 تني ثبت شده است.
وي خاطرنشان کرد: اين ميزان واردات در مدت مشابه سال گذشته به 243 ميليون و 743 هزار دلار به وزن 135 هزار و 578 تن مي رسيد.
احمدي به کشورهاي مقصد کالاهاي صادراتي اين استان به ترتيب ارزش اشاره کرد و گفت: ترکيه، عراق، چين، افغانستان، هند، امارات متحده عربي، اندونزي، پاکستان، کره، تايوان، ايتاليا، ترکمنستان، قطر، هلند، آذربايجان، روسيه، عمان، کويت، اردن، سوريه، کرواسي، سودان، مجارستان و ارمنستان از جمله اين کشورهاي مقصد هستند.
مديرکل گمرک استان زنجان به 10 نوع کالاي عمده صادراتي از گمرک اين استان اشاره و آنها را شمش روي، شمش سرب، کاغذ کرافت، روميزي ودستمال سفره از کاغذ، کاغذ تيشو، ترانسفورماتور، مويز، دوغ، شير، ماست، خامه، پنير، پليمرپروپلين، مصنوعات پلاستيکي، رب گوجه فرنگي، اکسيد روي، فرش و کف پوش اعلام کرد.
وي به مبدا کالاهاي وارداتي به گمرک اين استان اشاره کرد و ادامه داد: ترکيه، آلمان، ايتاليا، چين، بلژيک، ايالات متحده آمريکا، سوئيس، گرجستان، روماني، ازبکستان، روسيه، مصر، فنلاند، کره، سوئد، فرانسه، هند، اسپانيا، روسيه، اردن، تايوان، زيمبابوه، انگلستان، مجارستان، هلند، برزيل، لهستان، امارات متحده عربي و ارمنستان از جمله اين کشورها به ترتيب ارزش کالاهاي وارداتي هستند.
احمدي ابراز کرد: ماشين آلات خط توليد، پودر قالب گيري، پل وينيل، نوار چسب ويژه پوشک بچه، مصنوعات پلاستيکي، پارچه نبافته، سنگ روي و کنسانتره هاي آن، نخ پلي آميد، نخ پلي استر، برق گير، محدودکننده ولتاژ، سکسيونر، باطري، اسيد سيتريک، هگزامتيلن، پروپلين گليکول، الياف اکريليک، الياف سنتتيک، روغن ترانسفورماتور، کک متالوژي و توتون و تنباکو، مهمترين محصولات وارداتي به گمرک اين استان هستند.
مديرکل گمرک استان زنجان از افزايش 73 درصدي درآمد گمرک اين استان طي 11 ماهه امسال خبر داد و مبلغ اين ميزان درآمد را يک هزار و 703 ميليارد و 164 ميليون ريال و در مدت مشابه سال گذشته را 984 ميليارد و 808 ميليون ريال اعلام کرد.
3001/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند

کارگر پاکدست خدماتی شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبررا به صاحبش بازگرداند.

به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته یکی از کارگران خدماتی شهرداری منطقه ۲ شهرداری زنجان به نام «بهروز اسکندری» در حالی که مشغول جمع‌آوری زباله بود، با یک کیف دستی مواجه شد. این کارگر بلافاصله کیف را از کنار خیابان برداشته و محتویات داخلش را برای پیدا کردن صاحب اصلی‌اش کنترل کرد.

محتویات کیف حاوی مقادیری دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبر بوده است.

بر اساس این گزارش، کارگر مذکور بعد از تماس با صاحب کیف گمشده که یکی از اهالی شهر زنجان بود کیف و محتویات آن را به صاحبش بازگرداند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان