Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  آیت الله علم الهدی در مراسم چهاردهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله سید مهدی عبادی و آیین آغاز فعالیت ستاد مردمی پانزدهمین سالگرد افزود: گاهی اوقات انسان به یاد گذشتگان فقط تجدید خاطرات گذشته را می‌کند و خودش را در فضایی قرار می‌دهد که در فضایی که ۱۴ سال قبل در ارتباط با یک عالم و اندیشمند و یک عنصر فرزانه، این خیلی مهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مهم آن است که انسان در یاد و خاطره یک عزیز، خاطرات را برای امروز می‌آورد و امروز خود را در بستر آن خاطرات و یاد‌ها قرار می‌دهد.   امام جمعه مشهد افزود: برخی افراد هستند که وقتی انسان به یاد آن‌ها می‌افتد گذشته ما را تکان می‌دهد، اما برخی افراد امروز را تکان می‌دهد.   آیت الله علم الهدی  تصریح کرد:وقتی از شخصیت مرحوم عبادی یاد می‌کنیم، از یک پهنه عظیم از عمر مواجه می‌شویم که باید امروز خودش را با این تابلو تطبیق بدهد.   وی گفت: ترسیمی که ما از مرحوم عبادی داریم، ترسیم قابل تامل و توجهی در زندگی امروز ماست، هم در زندگانی اجتماعی و هم فردی وقتی که انسان به ترسیم مرحوم توجه می‌کند، در مقام گذشت از خیلی از مسائل و امتیازات در عرصه زندگی می‌تواند خیلی آرام‌تر و خوشبخت‌تر زندگی کند.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مشکلی که ما امروز در زندگی فردی داریم این است که نگاه مان به بالاست و برخی از توسعه‌ها در عرصه اقتصادی و مقام و قدرت زندگی ما و عزیزمان را بهتر می‌کند درحالی که اینطور نیست.   آیت الله علم الهدی گفت: آدم خیلی راحت می‌تواند در یک وضعیت ساده و داشتن‌های پرسر و صدا یک زندگی راحت و خوش و خرم برای خودش تامین کند.
وی افزود: آرامش تجرد از بسیاری داشتن‌ها و موقعیت‌ها و افزون طلبی‌ها برای انسان تامین کننده آرامش است. زندگی ساده مرحوم عبادی در وضعیت زندگی فردی امروز این مسئله را تداعی می‌کند.   عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در زندگی خودتان بررسی کنید اگر قرار باشد آلایش‌های زندگی را در شکل پیرایشی در آورید، آرامش بیشتر است؛ اگر بنا باشد انسان اطراف خودش را توسعه بدهد و روز به روز در آلایش‌های زندگی خود بیافزاید ناآرامی‌ها دغدغه و غصه اش بیشتر است.
آیت الله عبادی، روحانی عامل و حاضر در تمامی صحنه‌های انقلاب بود
استاندار خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم گفت: آیت الله سید مهدی عبادی روحانی عاملی بود که درتمامی عرصه‌ها و صحنه‌های قبل، حین و بعد از انقلاب حضوری موثر داشت.
رشیدیان افزود: ساده زیستی، صداقت، لطف، محبت، زهد و تقوای آن مرحوم از جمله صفات بارز و دلایلی بود که مردم به شدت به وی علاقه داشتند.
وی گفت: ارتباط آیت الله عبادی با مردم ارتباطی بی واسطه و بی مقدمه بود و امید است یاد و خاطره این روحانیون در اذهان باقی مانده و از آنان درس بگیریم.
استاندار خراسان رضوی افزود: بزرگانی، چون آیت الله عبادی سال‌های سال در عرصه انقلاب و نظام به عنوان سرباز این نهضت حرکت و تلاش کرد و از اباعبدالله (ع) و امام خمینی (ره) آموخت که مبارزه برای خدا خستگی ندارد چنانکه تمام کسانی که در این عرصه زندانی، تبعید و شکنجه شدند از اصول خود کوتاه نیامده و پای نهضت، امام (ره) و ارزش‌های انقلاب ایستادند.
رشیدیان گفت: از جمله ویژگی‌های شاخص آیت الله عبادی که دو فرزند خود را نیز در راه انقلاب هدیه کرده بود آرامش او در شرایط و موقعیت‌های مختلف و اعتدال در امور بود.
وی افزود: حتی در موضوع امر به معروف معتقد بود، مقدمه امر به معروف دعوت به خیر است و روح این دعوت به خیر در محبت انسان‌ها به هم می‌باشد و در این اقدام باید ریشه محبت خود را به مردم به اثبات برسانیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: از این رو حضور او در تعاملات با همگان موثر بود چنانکه در وحدت بین شیعه و اهل سنت در سیستان و بلوچستان این تاثیر نمود داشت و در واقع تاثیر وجودی این علما بالاتر از مباحث شیعه و سنی بود.   انتهای پیام//ف.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اُمّ علاء» نوشته سمیه خردمند توسط انتشارات شهید کاظمی به زودی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. این کتاب روایت زندگی اُمُّ¬الشهداء فخرالسادات طباطبایی تبریزی، بانویی که هفت نفر از اعضای خانواده اش را تقدیم اسلام کرد، است.

پدر و مادر فخرالسادات در جوانی به بهانه تعلیم در حوزه علمیه نجف، از تبریز به نجف اشرف هجرت می‌کنند و همان جا ماندگار می‌شوند. فخرالسادات در سن سیزده سالگی با آیت الله سید حسن قبانچی که یکی از شاگردان ممتاز پدرش سید محمد جواد طباطبایی تبریزی بود ازدواج می‌کند. آنها در خانه وقفی کوچکی در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع) زندگی شأن را با عشق آغاز می‌کنند.

خانه‌ای که هر وقت پنجره اش را باز می‌کرد؛ چشمانش به گنبد مطهر حرم حضرت علی (ع) گره می‌خورد و نسیم رأفت جناب ابوتراب وارد خانه و زندگی شأن می‌شد. حاصل ازدواج آنها می‌شود هجده فرزند، نه پسر و نه دختر. فرندانی که برخی‌هایشان شاگرد کلاس استادی چون آیت الله سید محمدباقر صدر می‌شوند و علوم اسلامی را فرا می‌گیرند.

همسرش، چهار پسر، برادر و دامادش در راه اسلام به شهادت می رسند و چند سال آخر عمرش را، در حالیکه دست و پای چپش به خاطر یک سال و نیم اسارت در زندان‌های رژیم بعث از کار افتاده بود، راهی ایران و شهر قم می‌شود و سرانجام در جوار بانوی کریمه حضرت معصومه (س) برای همیشه آرام می‌گیرد.

همیشه در طول عمرش فرزندانش را به پشتیبانی از حضرت امام خمینی (ره) و پیروی از ایشان توصیه می‌کرد. به آنها می‌گفت: اگر همه شما هم فدای اسلام شوید ناراحت نمی‌شوم؛ بلکه افتخار می‌کنم و بدانید خون فرزندان من رنگین‌تر از خون فرزندان اباعبدالله نیست.

کد خبر 6087386 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود