Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها: ماهر زَين يک سلبريتي عرب است. او يکي از پرطرفدارترين چهره ها در شبکه هاي اجتماعي به شمار مي رود. ماهر زين در حدود 24 ميليون دنبال کننده در فيسبوک, 1.2 ميليون نفر در توئيتر و سه ميليون نفر دنبال کننده در اينستاگرام دارد. اما ماهر زين کيست و چرا اينقدر پرطرفدار است؟
ماهر زين خواننده و آهنگساز در شهر ترابلس (شمال لبنان) در سال 1981 ميلادي در خانواده اي علاقه مند به موسيقي متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر او يک موزيسين و خواننده ي محلي بود. ماهر زين در نوجواني همراه خانواده اش به سوئد مهاجرت کردند.

فرار از جنگ هاي داخلي لبنان به سوي استکهلم
از آوريل سال 1975 جنگ هاي داخلي در لبنان منجر به کشته شدن دويست هزار نفر و زخمي و معلول (توانخواه) شدن هزاران تن ديگر گرديد و خسارت هاي مادي هنگفتي برجاي گذاشت. جنگ هاي داخلي باعث شد تا بسياري از خانواده هاي لبناني به شهرها و کشورهاي ديگر مهاجرت کنند. درگيري هاي پيچيده بين گروه ها و طوايف در حال جنگ بيش از 15 سال ادامه داشت. در اين شرايط خانواده ي ماهر به فکر مهاجرت به خارج از لبنان افتادند. به خصوص اين که شهر ترابلس زادگاه ماهر عملاً به ويرانه اي غيرقابل سکونت تبديل شده بود. از آنجا که پدر ماهر يک موزيسين و خواننده بود دعوتنامه اي از سوئد دريافت کرد و او نيز به سرعت اين دعوت به موقع را غنيمت شمرد تا از جهنّم ترابلس بگريزد. به دنيا آمدن ماهر در جولاي 1981 ميلادي انگيزه هاي پدر را براي مهاجرت بيشتر کرد. او نمي خواست ماهر در چنين شرايطي بزرگ شود از اين روي وقتي ماهر هشت ساله شد آنها چمدان هاي خود را به مقصد استکهلم بستند.
سوئد: شوک فرهنگي و پله هاي موفقيت
ماهر زين پس از رسيدن به سوئد با سختي هاي بسياري مواجه شد. خانواده ي او در محيط جديد دچار شوک فرهنگي شده بودند. مشکلات مختلف در زمينه ي آداب و رسوم, خُلقيات و زبان, چالش بزرگي پيش روي آنها بود, بنابراين ماهر به يک مدرسه ي مهاجران خارجي رفت و رابطه ي جديدي را با محيط پيرامون خود برقرار نمود و پله هاي موفقيت را يکي پس از ديگري در زمينه ي تحصيلي پيمود. او پس از پايان تحصيلات به آکادمي هوانوردي رفت و در رشته ي تعمير و نگهداري هواپيما ثبت نام کرد و مدتي را در اين زمينه و در فرودگاه سوئد مشغول به کار شد. پس از گذشت مدت زماني او متوجه شد که علاقه اي به اين شغل ندارد و با وجود مخالفت هاي خانواده اش وارد عرصه ي موسيقي شد و به نيويورک سفر کرد.

تحول: از کلوب هاي شبانه نيويورک تا مساجد سوئد
او در نيويورک با معروفترين هايِ موسيقي جهان از جمله «ريد وان» و يک خواننده ي زن به نام «کت ديلونا» همکاري کرد. او در نيويورک زندگي بي قيد و بندي داشت. ماهر زين در مصاحبه اي که با برنامه ي «معكم» داشت در اين باره مي گويد:
«من در نيويورک زندگي بي بند و باري داشتم و با دخترها به کلوب هاي شبانه مي رفتم, اما من شراب نمي خوردم, نه به خاطر انگيزه هاي ديني بلکه به خاطر اين که مزه اش را دوست نداشتم». او در همين باره مي گويد آنقدر از دين دور بودم که حتي نمي توانستم سوره ي حمد را بخوانم.
با وجود اين که ماهر در نيويورک و در زمينه ي موسيقي موفقيت هاي زيادي به دست آورد اما تصميم گرفت تا دوباره به سوئد بازگردد. او درباره ي دليل بازگشت خود به سوئد مي گويد:
«من موسيقي را دوست داشتم, اما در نيويورک از چيزهايي که دور و اطرافم را احاطه کرده بود بدم مي آمد و تنفر داشتم, دائما فکر مي کردم که يک جاي کار مي لنگد و درست و حسابي سرجايش نيست, به خاطر همين دوباره به سوئد برگشتم».

اتفاقات الهام بخش: آهنگ هايي که اشک ماهر را در مي آورند
ماهر زين پس از بازگشت به سوئد به جمعيت مسلمانان سوئد پيوست و راهش به مسجد باز شد. او به سخنراني هاي افرادي همچون «حمزه يوسف» و تواشيح هاي «راشد العفاسي» گوش ميکرد. او مي گويد خواهرم تواشيح هاي راشد العفاسي را مي گذاشت و من ناخواسته آنها را گوش مي کردم:
«خواهرم آوازهاي مشاري راشد, شيخ کويتي را گوش مي کرد. احساس مي کردم که چيزي به قلبم مي زند و اشک هايم بدون آنکه خودم بخواهم جاري مي شد». او اعتراف مي کند که تا پيش از پيوستن به جمعيت مسلمانان سوئد حتي زبان مادري خود عربي را فراموش کرده بود و به نوعي خودش را گم کرده بود. بازگشت به سوئد براي ماهر زين با بازگشت او به خود و تحولات روحي بزرگ همراه بود.
درخشش: آلبوم هاي موفق ماهر زين
ماهر زين پس از پايبندي به امور ديني موسيقي را کنار گذاشت اما در سال 2007 به توصيه دوستانش تصميم گرفت تا از صدا و سابقه ي موسيقيايي خود در جهت «خير» استفاده کند. بنابراين در سال 2009 ميلادي اولين آلبوم خود با نام Thank you Allah را منتشر مي کند که در آن 17 آهنگ را با زبان هاي مختلف از جمله عربي, ترکي, مالزيايي, اندونزيايي و فرانسوي خوانده است. از بهترين آهنگ هاي اين آلبوم (يا نبي سلام عليك) است که در سطح جهاني با استقبال بي نظيري مواجه شد. ماهر زين در سال 2010 آهنگ (اگر خدا بخواهد: إن شاء الله) را خواند که بيش از 36 ميليون بار در يوتيوب بازديد داشت. در سال 2011 آهنگ freedom را خواند و موفقيت شگرفي به دست آورد. آهنگ هاي forgive me و love will prevail از ديگر آهنگ هاي معروف او هستند.

عشق در نگاه اول؛ ازدواج با عايشه و سه فرزند
اين هنرمند لبناني الاصل در يک کنفرانس مطبوعاتي در سوئد با همسر مراکشي خود به نام «عايشه الطنجاويه» آشنا مي شود. ازدواج آنها پس از عشق در نگاه اول اتفاق مي افتد. سپس او عايشه را از والدينش خواستگاري مي کند. اين زوج در حال حاضر صاحب سه فرزند؛ دو دختر به نام هاي آيه (متولد 2011) و ياسمن (2016) و يک پسر به نام عبدالله (2013) هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، وی‌اِی‌آر همواره در کانون بحث‌های فوتبالی بوده است. پس از معرفی این سیستم همیشه انتقادهایی از آن مربوط به تصمیمات بحث‌برانگیز و تاخیرهای طولانی وجود داشته است. جدیدترین مورد مربوط به لیگ سوئد است.

۵۱ درصد مالکیت باشگاه‌های سوئدی در اختیار اتحادیه‌های هواداری است و آنها در رای‌گیری‌های اخیر به استفاده از این تصمیم رای منفی داده‌اند.

راینفلد در مصاحبه جدیدی در این مورد گفت:«اگر من درست حساب کنم، ۱۸ باشگاه داریم که گفته‌اند مخالف استفاده و اجرای وی‌اِی‌آر هستند.

ما به آن احترام می‌گذاریم. به همین دلیل است که ما در جلسه اخیر اتحادیه فوتبال با مالکان باشگاه‌ها هیچ پیشنهادی در مورد VAR ارائه ندادیم و در آینده هم این اتفاق رخ نمی‌دهد. من به قوانین دموکراتیک احترام می‌گذارم.

راینفلد سال گذشته گفته بود که به دنبال اجرای VAR در لیگ سوئد است. حرفی که با انتقادات فراوانی از هواداران روبرو شد. او در مورد این اظهار نظرش گفت:«در آن زمان وقتی این حرف‌ها را زدم بحث‌هایی مطرح شده بود از اینکه یوفا می‌خواهد وی‌اِی‌آر را اجباری کند.
الان فکر نمی‌کنم، با توجه به آنچه که شنیده‌ام، این تصمیم به خود ما بستگی دارد و نظر ما هم که مشخص است.»

دیگر خبرها

  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان + فیلم
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • (تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!