Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@20:45:46 GMT

هواوی از نخستین مودم ۵G در جهان رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۰۲۸۰۷

هواوی از نخستین مودم ۵G در جهان رونمایی کرد

هواوی در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ بارسلون از نخستین مودم نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت the verge، کنگره جهانی موبایل که یکی از بزرگترین رویدادهای مهم در عرصه علم و فناوری در جهان به شمار می‌رود، هم اکنون در شهر بارسلون اسپانیا در حال برگزاری است.

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از پیشگامان در عرصه برقراری زودهنگام نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G ، شرکت چینی هوآوی است که در ماه‌های اخیر به سختی در تلاش بوده است تا به طور آزمایشی در شهرها و کشورهای داوطلب اینترنت ۵G  را راه‌اندازی کند تا بتواند یکی از نخستین اپراتورهایی باشد که به کاربران امکان بهره‌مندی و لذت وب‌گردی با سرعت بسیار بالایی را بدهد.

بدون شک، کنگره جهانی موبایل که میزبان و شاهد رونمایی محصولات جدید و شگفت‌انگیز متعددی است، از مهم ترین رویدادهایی است که می‌تواند در زمینه علم و فناوری اتفاق بیافتد. بنابراین هوآوی تصمیم گرفت که روز گذشته یک روز قبل از آغاز رسمی برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸، از نخستین مودم اینترنت همراه ۵G رونمایی کند.

این مودم که از چیپ‌ست‌های ساخت خود این شرکت بهره می‌برد، ۵G CPE نام دارد و به طور قطع، برای فعالان در حوزه فناوری و ارتباطات از اهمیت به سزایی برخوردار است. این مودم که از تراشه Huawei Balong ۵G۰۱ استفاده می‌کند، سرعتی تا مرز ۲ گیگابایت در ثانیه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و با تمامی باندهای فرکانس نسل پنجم ارتباطات نظیر MMW و طیف فرکانسی ۶ گیگاهرتز نیز سازگار است. انرژی لازم برای این مودم که از POE پشتیبانی می‌کند، از طریق کابل اترنت تامین می‌شود.

البته هنوز اطلاعات و جزئیات دقیق‌تری درباره زمان عرضه و قیمت‌گذاری مودم جدید هوآوی ۵G بیان و منتشر نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشورها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ ، به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد. در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون،صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاوردهای این کنگره امضا ۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاوردهای بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

 

دیگر خبرها

  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • رونمایی از نماد جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۵ سیشل
  • رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران