Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: موافقت فنی برای واگذاری یک هزار و ۴۵۰ هکتار زمین برای ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر و پاک در استان مرکزی اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن میرزاخانی اظهار داشت: ۴۰ پروانه احداث نیروگاه های انرژی تجدید پذیر و پاک با تولید ۴۰۸ مگاوات برق در استان مرکزی تصویب شده که ایجاد این زیرساخت های نیروگاهی ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در استان به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: موافقت فنی واگذاری یک هزار و ۴۵۰ هکتار زمین برای ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر شامل ۶۲۰ هکتار زمین در ۱۰ شهرستان استان برای نیروگاه خورشیدی و ۸۳۰ هکتار عرصه برای نصب توربین های بادی صادر شده است.

میرزاخانی ادامه داد: شهرستان اراک با هشت پروانه و ۸۰ مگاوات رتبه نخست، زرندیه با ۱۰ پروانه و ۷۳ مگاوات رتبه دوم و دلیجان با دو تقاضا و ۶۰ مگاوات رتبه سوم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با یادآوری درخواست یکی از شرکت های هواپیمایی برای حضور در این استان، افزود: این شرکت خواهان معرفی اراک به عنوان مرکز خدمات این شرکت است.

وی عنوان کرد: سرمایه اولیه این شرکت برای فعالیت در شهرستان اراک حدود ۲۳۰ میلیارد دلار است و برای خرید پنج فروند هواپیما نیازمند ۲۰۰ میلیون دلار منابع از محل فاینانس می باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ایجاد آشیانه و پارکینگ برای پارک پنج هواپیما در فرودگاه اراک و حمایت برای خرید پنج فروند هواپیما از طریق فاینانس از خواسته های این شرکت است که در دست بررسی قرار دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سیدمجتبی حسینی در جلسه توسعه و احداث نیروگاه‌های خورشیدی استان همدان، تصریح کرد: سه نیروگاه خورشیدی جدید با ظرفیت جمعی ١٣۵ مگاوات در سه منطقه  استان جانمایی شده و در حال واگذاری زمین است که به‌زودی عملیات اجرایی آنها از سوی بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در جهت کاهش ناترازی تولید و مصرف برق در کشور و استان ضروری است، گفت: ۳۰۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس خانگی نیز با ظرفیت پنج کیلووات برای شهروندان همدانی با اولویت افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی درنظر گرفته شده که متقاضیان می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، ایجاد یک شهرک نیروگاه خورشیدی در دست بررسی و پیگیری قرار دارد که پس از انجام اقدامات قانونی و امور زیربنایی به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • آیا نرم افزار حسابداری استهلاک پذیر است؟
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود
  • افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • تسریع عملیات احداث طرح‌های مسکن در مهاباد
  • لزوم ارایه راه‌حل برای معرفی تجدیدپذیرها به حوزه صنایع
  • ◄ موفقیت شرکت احداث و توسعه نیروگاه های مپنا در اخذ صلاحیت طرح و ساخت پایه یک
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت توربین‌های بادی نیروگاه خواف