Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  امین آقایی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی در مراسم بزرگداشت روز مهندس و جلسه مشترک شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، ضمن تبریک روز مهندس به مهندسان فعال در عرصه کشاورزی استان اظهارکرد: گفت: این سازمان با دارا بودن ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر عضو حقیقی و حقوقی، بزرگترین تشکل تخصصی بخش کشاورزی و بازوی فکری، علمی، مشورتی و اجرائی سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های فعال در بخش کشاورزی و محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در طی ۱۵ سال از زمان تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان تا کنون ۷۶۹ دوره آموزشی، بازآموزی، مهارتی برای اعضا در استان برگزارشده است که تعداد ۲۰ هزار نفر روز در این دوره‌ها شرکت کرده اند.
آقایی ادامه داد: تلاش در جهت ارتقای دانش فنی اعضا، گسترش فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی، افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی، حفظ پایداری محیط زیست، تلاش در جهت ایجاد سازو کار‌های لازم برای ساماندهی اشتغال مهندسان کشاورزی و حمایت از تشکل‌های صنفی و تولیدی بخش و نظارت بر فعالیت‌های صنفی و حرفه‌ای اعضای سازمان را از جمله اهم اهداف سازمان عنوان کرد که در دستور کار قراردارد.
وی یاد آور شد: در نه ماهه سال جاری برای بیش از ۲۵۰۰ واحد در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از مرغداری، دامداری، گوساله پرواری، گلخانه، پرورش قارچ و کلینیک‌های گیاه پزشکی پروانه تاسیس و بهره برداری صادر شده است.
آقایی ادامه داد: در حال حاضر در بیش از ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبیاری تحت فشار اجرا شده است که در این راستا این سازمان آمادگی دارد برای بهره برداران در زمینه نحوه حفاظت و نگهداری از این سیستم‌ها و همچنین سایر دوره‌های کاربردی برای کشاورزان اعم از کاربرد فناوری‌های هسته‌ای، صنعت نشا و گلخانه و. آموزش‌های لازم را ارائه دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص لزوم حمایت از اشتغال و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان کشاورزی، کارسپاری به مهندسین ناظرین در واحد‌های تولیدی، آموزش، بازآموزی و نوآموزی بهره برداران، ساماندهی و رتبه بندی مهندسین مشاورین و پیمانکاران به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی همچنین در ادامه با تشریح فعالیت کمیته‌های تخصصی در این سازمان در بخش‌های مختلف کشاورزی به تشریح مسائل و چالش‌های پیش رو این سازمان پرداخت.
انتهای پیام/ح


برگزاری مراسم روز مهندس در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: طی سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه