Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال استعفای "بارنابی جویس" از سمت معاون نخست وزیر استرالیا به سبب گرفتار شدن در یک رسوایی اخلاقی، مایکل مک‌کورمک،‌ سیاستمدار محافظه‌کار روستایی استرالیا که زمانی مخالفت شدیدی با همجنس‌بازی داشت امروز (دوشنبه) به عنوان جانشین او انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل مک‌کورمک، ۵۳ ساله از سوی اعضای حزب ملی استرالیا به عنوان شریک کوچکتر در ائتلاف حاکم ملی – لیبرال به عنوان رهبر حزب و همچنین به صورت خودکار به عنوان معاون جدید نخست وزیر استرالیا انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک‌کورمک بعد از انتخاب شدن به خبرنگاران در شهر کانبرا گفت: ما حزب حامی اصناف کوچک و کشاورزان هستیم و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که حمایت‌های ما ادامه خواهد یافت و این هدف تنها با رابطه نزدیک ما با لیبرال‌ها به دست خواهد آمد.

او اظهار داشت: ما به دنبال داشتن یک مباحثه با مالکوم ترنبول، نخست وزیر و رهبر حزب لیبرال استرالیا هستیم.

مک‌کورمک که پیش از این وزیر امور کهنه‌سربازان استرالیا بوده بعد از انتخاب شدنش سریعاً به عنوان معاون جدید نخست وزیر و همچنین وزیر زیرساخت ادای سوگند کرد.

این در حالی است که بعد از خارج شدن کاندیداهای اصلی در حزب ملی استرالیا از رقابت برای رسیدن به رهبری حزب و سمت معاون نخست وزیر تقریباً پیروزی مک‌کورمک قطعی بود.

پیش از این جورج کریستنسن، نماینده این حزب در پارلمان استرالیا در آخرین دقایق کاندیداتوری‌اش را برای رهبری اعلام کرده بود اما نهایتاً شکست خورد و هنوز نتایج شمارش آرا منتشر نشده است.

مک‌کورمک به اندازه بارنابی جویس شهرت ندارد.

طی هفته‌های اخیر تنش‌ها میان حزب ملی و لیبرال بعد از آنکه مشخص شد بارنابی جویس با یک کارمند خود رابطه غیراخلاقی به رغم متاهل بودن خودش برقرار کرده، بالا گرفت.

پس از مطرح شدن این رسوایی ترنبول شدیداً از رفتار معاونش انتقاد کرد و از یک ممنوعیت رسمی برای برقراری روابط عاشقانه میان وزرای دولت و کارمندانشان خبر داد. جویس ابتدا با ترنبول درگیری لفظی پیدا کرد و از استعفا خودداری کرد اما نهایتا بعد از مطرح شدن یک شکایت رسمی از بابت اذیت و آزار جنسی علیه خودش روز جمعه گذشته استعفا کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم از ارسال ۱۵۰ پرونده برای انتخاب اساتید نمونه از سوی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ۶ نفر از این اساتید زن و مابقی مرد هستند.

به گزارش ایسنا، علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب اساتید نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیات علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هبات‌های ممیزه وزارت علوم تاکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیات‌های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و شش نفر از اساتید نمونه خانم هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد