Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در نخستین نمایشگاه مردار بافی ازندریان اظهار کرد: مرواربافی ملایر در رویداد همدان ۲۰۱۸ جهانی معرفی شود و برای نخستین بار در شهر ازندریان کارگاه آموزشی مرواربافی دایر شد.

به گزارش خبر نگار قدس، ابراهیم جلیلی گفت: نمایشگاهی از تولیدات هنرآموزان این کارگاه در شهر ازندریان دایر شد که از امروز تا ۱۲ اسفندماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر آماده بازدید علاقه مندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصتی است برای معرفی ظرفیت‌های هنری در حوزه صنایع دستی در عرصه ملی و بین المللی، به همین منظور از توانمندی مناطق برای استفاده از فرصت برگزاری نمایشگاه ها بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: برای ایجاد کارگاه  آموزشی ازندریان ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل توسعه اشتغال روستایی و عشایری به مدیرعامل شرکت آرتا سپیدار یاس پرداخت شد که زمینه اشتغال هشت تن را در این کارگاه ایجاد کرده است.

جلیلی با بیان اینکه شهر ازندریان و روستاهای همجوار آن ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی دارند، گفت: ایجاد کارگاه آموزشی مرواربافی فرصت بسیار مغتنمی برای توسعه این هنر در بخش های مختلف این شهر و روستاهای اطراف آن است.

وی بیان کرد: امیدواریم با حضور بیشتر بانوان در حوزه صنایع دستی بتوانیم کارگاه های آموزشی را در سطح شهرها و بویژه روستاهای این شهرستان دایر کرده و شاهد تولیدات بیشتر صنایع دستی هنرمندان باشیم تا بتوانیم ظرفیت های هنری ملایر را جهانی معرفی کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه دولت حمایت های ویژه ای را در ارایه تسهیلات اشتغالزایی بویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد، افزود: در حال حاضر پنج نوع تسهیلات اشتغالزایی به هنرمندان صنایع دستی و گردشگری این شهرستان پرداخت می شود.

جلیلی ملایر را در صنایع دستی مبل و منبت و مروار بافی از شهرستان های پیشرو در کشور دانست و اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۷۰۰ هنرمند در ۲۵ روستای این شهرستان مشغول به فعالیت در رشته مرواربافی هستند.

وی ادامه داد: این هنر هم اکنون در بسیاری از روستاهای ملایر همچون الفاوت، انوج، علوی، گوراب، داویجان و می آباد توسط بانوان به عنوان یکی از بهترین مشاغل خانگی در حال انجام است.

جلیلی با بیان اینکه ملایر شهر نخست کشور در هنر مروار بافی است، گفت: در حال حاضر کارگاه های مختلف مروار بافی توسط یکی از کارآفرینان برتر ملایری در ۱۱ روستا دایر است و بیش از ۱۲۰ هنرمند در این کارگاه ها شاغل هستند.

شهرستان ملایر حدود ۶۰ درصد از هنر مرواربافی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی

حاتم طهماس‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر با اهداف و معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات جامعه عشایری و حفظ و احیا و معرفی فرهنگ، هنر، آداب و سنن و صنایع دستی و نمایش جایگاه بی بدیل جامعه عشایری در زمینه‌های تاریخی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین فراهم ساختن آشنایی اقوام و تبادل افکار و تجارب عشایر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره با حضور و مشارکت ۷ استان گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس و کرمانشاه اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان تصریح کرد: در این جشنواره ۷ کشور شامل افغانستان، مغولستان، ترکمنستان، عراق قزاقستان، ترکیه، پاکستان و نیجریه حضور خواهند داشت.

طهماس پور گفت: در جشنواره دو روزه شهر جعفرآباد صنایع دستی، پخت غذای سنتی، محصولات عشایر، لباس سنتی، آیین‌های موسیقی، رقص و عاشیق و بازی‌های بومی و محلی شامل چلینگ آغاجی، قییش کوتی، اسب سواری، شتر کوچ برتر برای عموم به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

کد خبر 6088139

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد