Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - الجزيره-ايرنا- «وحيد کياني » سفير جمهوري اسلامي ايران در گفت و گويي مفصل با خبرگزاري ايرنا در مورد فرصت هاي سرمايه گذاري در قاره آفريقا به ويژه در گينه کوناکري گفت، مقام هاي اين کشور با توجه به توافقات صورت گرفته، از سرمايه گذاري ايرانيان در بخش هاي مختلف و از جمله کشاورزي استقبال مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ايرنا، کياني در اين گفت و گو در مورد فرصت هاي سرمايه گذاري در کشور آفريقايي گينه کوناکري در بخش هاي مختلف و از جمله کشاورزي ، شيلات، معادن، دامداري ،خدمات فني و مهندسي و صنايع مختلف سخن گفت.
در اين بخش وي به سوالات ايرنا در خصوص فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش کشاورزي پاسخ داد.
براي شروع گفت و گو، لطفا توضيحات مختصري در مورد گينه بفرماييد:
- جمهوري گينه در منطقه غرب آفريقا واقع شده و داراي مساحتي بالغ بر 245 هزار و 860 کيلومتر مربع است. 12 ميليون نفر جمعيت دارد و 95 ساکنان آن مسلمان اند. همسايگان گينه عبارتند از : گينه بيسائو، سنگال و مالي در شمال، سيرالئون و ليبريا درجنوب، ساحل عاج در شرق
ديدگاه مردم و مقام هاي گينه به ايران چگونه است و چه فرصت هايي براي ارتقاي همکاري هاي اقتصادي دو کشور وجود دارد؟
- به طور کلي دولتمردان اين کشور و بخش خصوصي آن به همکاري با جمهوري اسلامي ايران بويژه در پسابرجام علاقمند اند و مقام هاي گينه اي در سفر محمد جواد ظريف وزيرخارجه کشورمان به اين کشور، بر اين نکته تاکيد کردند . بيش از 12 وزيرگينه اي در ملاقات هاي متعدد با بخش خصوصي ايران بر اين موضوع تاکيد داشتند ، علاوه بر اين، تفاهم نامه هاي مشترکي دراين خصوص امضا شده است.
آيا بانک هاي اين کشور تسهيلاتي در اختيار ايراني ها قرار مي دهند؟
- بانک مرکزي گينه ، رسما آمادگي خود را جهت تاسيس بانک مشترک، صدور مجوز جهت سرمايه گذاران ايراني در بانک و تاسيس بانک ايراني با سهام کاملا ايراني اعلام کرده است.
وضعيت سرمايه هاي بانکي و مالي اين کشور چگونه است ؟
- دارايي هاي مالي و بانکي اين کشور بسيار ضعيف است و بانک ها قدرت گارانتي در برخي پروژه ها را ندارند لذا بسياري از شرکت هاي خارجي به صورت BOT و يا تهاتري عمل مي کنند.
سرمايه گذاري خارجي در گينه در چه وضعيتي قرار دارد؟
- گينه حدود سه سال با ويروس ايبولا دست و پنجه نرم مي کرد و طي اين مدت، تقريبا تمامي سرمايه گذاران خارجي از اين کشور خارج شدند اما پس از حل مشکل ويروس ايبولا،شرکت هاي خارجي در ده ماه اخير، درحال ورود مجدد به اين حوزه هستند که قطعا گوي سبقت را شرکت هايي خواهند برد که در اين موضوع سرعت داشته باشند.
با توجه به توسعه نيافتن اين کشور، قطعا راه يافتن در فضاي پروژه هاي کوچک و بزرگ با توان و فناوري ايراني به ويژه در بخش کشاورزي، مورد تاکيد است.
در سخنانتان به بخش کشاروزي در اين کشور اشاره کرديد، چه محصولاتي در گينه قابل کشت است؟
- 60 درصد جمعيت گينه در بخش کشاورزي مشغول به کار اند .محصولات کشاورزي اين کشور عبارت است از ذرت، مانيوک، بادام ،برنج، فونيو ، کولا و مرکبات . اين محصولات کشاورزي و همچنين محصولاتي مانند ميوه هاي خاص مناطق گرمسيري و قهوه در مجموع 24 درصد از توليد ناخالص ملي گينه را تامين مي کنند.
با توجه به اين بخش ، چه فرصت هايي براي سرمايه گذاري در بخش کشاورزي وجود دارد؟
- گينه يکي از کشورهايي است که براي برنامه کشت فراسرزميني بسيار مناسب است. در برخي مناطق اين کشور سالانه به ميزان 5 متر بارندگي ثبت شده و اين کشور سرچشمه صدها رودخانه است،. گينه با اينکه حدود 6.2 ميليون هکتار اراضي قابل کشت دارد، تنها از حدود 2.5ميليون هکتار زمين بهره برداري مي کند. بقيه زمين ها بدليل نبود سرمايه، تجهيزات وجاده بدون استفاده رها شده است. بسياري اززمين داران گينه اي بدنبال سرمايه گذارند. زمين ها و جنگل هاي اين کشور سرشار ازميوه هاي استوائي است وصنايع تبديلي وجود ندارد .اگر صنايع کنستانتره وکمپوت ميوه دراينجا ايجاد شود ، بسيار سود آور خواهد. جدا از اين ، بيشتر زمين داران مايلند دربرابر پرداخت اجاره اندکي زمين هاي خود را واگذار کنند.
علاوه بر اين بايد گفت، درگينه حقوق ودستمزد نيروي کار بسيار ناچيز است.
همکاري در زمينه کشت فراسرزميني در دو حوزه همکاري دولت با دولت و بخش خصوصي با همتاي خود مورد توجه است که نمايندگي ايران در گينه بر همکاري بخش هاي خصوصي با يکديگر تاکيد زيادي دارد.
درگينه، زمينه براي کشت فراسرزميني فراهم است. بنا به گفته هيات هاي تخصصي در حوزه کشاورزي، زمين هاي اين کشور براي کشت غلات، ذرت وخوراک دام بسيار مناسب است .بنادر مناسب درنزديکي زمينهاي کشاورزي نيز وجود دارد.وزارت کشاورزي گينه نيز براي همکاري دراين زمينه اعلام همکاري کرده است. اين کشور وکشورهاي همسايه نيز براي عرضه آرد وغلات زمينه هاي خوبي دارد.
نيروي کار و دستمزد آن در گينه کوناکري چگونه است؟
- گينه کوناکري همانگونه که گفته شد حدود 12 ميليون نفر جمعيت دارد. نيروي کار در آن ارزان است و حقوق ماهيانه هر کارگر، 100 تا 150 دلار است.
در پايان اگر مطلب ديگري در مورد سرمايه گذاري در اين کشور داريد، بفرماييد.
- زمين هاي بسيار گسترده، وجود منابع آبي، آب شيرين رودخانه ها، همجواري با اقيانوس اطلس، داشتن آب و هواي استوايي، از مزيت هاي گينه کوناکري است با اين حال ، متخصصان کشاورزي کشورمان هنوز حضور شايسته اي براي سرمايه گذاري و فعاليت در اين کشور ندارند. شکي در اين نيست که کشورمان به زمين هايي که بتوان در کشت فراسرزميني از آن بهره جست ، نيازمند است، اين نياز مي تواند ما را به سمت قاره اي بکشاند که در دهه گذشته و دهه فعلي سازمان هاي بين المللي از آن به عنوان مهم ترين منطقه سرمايه پذير ياد کرده اند. هرچند منابع زميني و کشاورزي در داخل ايران مورد توجه و اهتمام مقام هاي کشورمان و متخصصان بوده است اما با نيم نگاهي به آينده، اين به اين نتيجه مي رسيم که فردا براي کسب زمين هاي وسيع، ارزان و با نيروي کار ارزان ديرخواهد بود.
جمهوري گينه کشوري است در شمال غربي آفريقا وسواحل اقيانوس اطلس که پايتخت آن شهر کوناکري است. جمعيت اين کشور 10 ميليون نفر است که 85 درصد از آنان مسلمان هستند. زبان رسمي اين کشور فرانسوي است.
خاورم **2041**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

رویداد تکنووست سلامت با هدف ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری در طرح‌های متقاضی سرمایه در حوزه سلامت در بیست‌و پنجمین نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت

به گزارش ایسنا،‌ در مسیر این رویداد خدمات توانمندسازی و منتورینگ به صاحبین طرح‌های منتخب ارائه می‌شود و با برگزاری کارگاه‌ ارائه مؤثر، طرح‌های منتخب برای ارائه به سرمایه‌گذاران در روز رویداد، آماده می‌شوند.

 از دیگر حمایت‌ها می‌توان به امکان استفاده از مشاوران متخصص در حوزه تامین مالی و سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی و استفاده از تجربیات متخصصان و نهادهای فعال در اکوسیستم و ارائه گواهی حضور در رویداد تکنووست سلامت ایران هلث اشاره کرد.

به نقل از پارک فناوری پردیس، مهلت ثبت نام صاحبان طرح‌ها تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعیین شده است. سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در طرح‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ثابت ۸۸۳۹۴۱۶۷ - ۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • 7 دلیل که باید به قبرس شمالی سفر کنید
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد