Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از رونمایی از نخستین رمان زنده یاد احمد عزیزی در سالگرد فوت وی خبر داد.

حجت الاسلام رحیم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری مراسمی به مناسبت سالگرد فوت «احمد عزیزی» شاعر انقلابی استان کرمانشاه خبر داد.

وی تصریح کرد: این مراسم که نخستین سالگرد فوت این شاعر انقلابی است،با همکاری حوزه هنری، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم از اولین رمان این شاعر انقلابی رونمایی خواهد کرد.

وی همچنین از رونمایی از چند اثر دیگر این شاعر انقلابی که به تازگی منتشر شده است، طی مراسم مذکور خبر داد.

جعفری افزود: «شون میلکان» اولین سروده‌های کُردی احمد عزیزی، «برق بلاغت» مجموعه‌ای از شطحیات احمد عزیزی و «گیسوان شب» اولین رمان احمدعزیزی با زبان شطحیات آثاری هستند که در این مراسم رونمایی خواهند شد.

لازم به ذکر است، احمد عزیزی 4 دی 1337 در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد و از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری بود که عصر دوشنبه 16 اسفند سال 95 در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه دار فانی را وداع گفت.

کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ از جمله آثار این شاعر انقلابی است.

رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت کرد.

وی دارای سبکی منحصر به فرد بود که در اثر «کفش های مکاشفه» وی جلوه گر است.

او آثار ادبی فراوانی دارد و اشعارش با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در اکثر آثارش موج می‌زند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام فخرزاده با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود.

این مراسم عصر دوشنبه 17 اردیبهشت ساعت 16:30 در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.«رضای انقلاب» روایتی خواندنی از سال‌ها مجاهدت و تلاش انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره) در سنگر مسجد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش