Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری هم‌اکنون در تهران در حال برگزاری است. علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) پیامی به این اجلاس ارسال کرد.

متن پیام لاریجانی به شرح زیر است:

قدردانی می‌کنم از تمامی شما نمایندگان کارگری چند قاره که در ایران شرف حضور دارید. باتوجه به نقش بی‌بدیل کارگران در توسعه کشورها، این‌گونه اجلاس‌‌ها که نوعی همگرایی در پیشبرد اهداف توسعه در آن نهفته است و نیازهای کارگران را که رکن اصلی تولید و توسعه کشورها هستند، مورد توجه قرار می‌گیرد، از اهمیت بسزایی برخوردار است و این زمینه‌ای برای تبادل تجربیات برای این امر مهم خواهد شد و ما از دوستان عزیز دست‌اندرکار این اجلاس تشکر می‌کنیم و آرزو می‌کنیم که نتایج خیلی خوبی برای همه کشورها در زمینه تجربیات و همگرایی کشور در توسعه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جوامع پیشرفته‌تر، کشورهایی با فرهنگ غنی‌تر و دولت‌های اصیل‌تر و فعالیت‌های صنفی قانونی کارگران پررنگ‌تر و محسوس‌تر است. هرجا سندیکاهای کارگری درک درستی از وظیفه خود دارند، آگاهی‌بخشی عمومی نیز از طریق رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی لازم، وضعیت بهتری دارد. اعم از اینکه کارگر از حقوق قانونی خود مطلع باشد، کارفرما حقوق کارگر را به درستی به رسمیت بشناسد و جامعه از آن حمایت کند.

در ایران، این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که در سطح دولت، وزارتخانه‌های مستقل به این منظور داریم،‌ در سطح مجلس کمیسیون تخصصی مستقل به این منظور داریم و اصناف کارگری مانند خانه کارگر و دیگران، دارای سطح وسیعی از اثرگذاری عمومی نظیر انتخاب نماینده در مجلس شورای اسلامی از طریق انتخابات عمومی و نیز مالکیت رسانه، حزب، بانک رفاه کارگران و سایر موارد لازم را دارند. به عنوان نمونه جناب آقای محجوب؛ نماینده مجلس شورای اسلامی ایران برای شش دوره چهار ساله هستند که با حمایت کارگران این مهم محقق می‌شود.

از برگزاری این اجلاس در ایران تشکر می‌کنم و از همه شما تقاضا دارم نسبت به تدوین معیارهای مشترک کارگری در جوامع مختلف، حداکثر کوشش خود را داشته باشید.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی عنوان کرد که برای اولین بار قرار است پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی این وزارتخانه درشورای عالی کار مطرح شود. - اخبار سیاسی -

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند. 

توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران

 

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است. 

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری