Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی به‌مثابه یک ظرفیت فرهنگی، گفت: باید از این زیرساخت برای توسعه و اعتلای خدمات فرهنگ دینی بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با کارشناسان فرهنگی استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی در شاهرود ضمن تأکید بر ضرورت به‌کارگیری مناسب از فضای مجازی به‌مثابه یک بستر تولید محتوای فاخر فرهنگی، تأکید کرد: فضای مجازی بستری برای ارائه خدمات فرهنگی در سطح استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید با تولید محتوای فاخر فرهنگی در فضای مجازی، در مقابل توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی که نسل جوان را نشانه رفته‌اند، بایستیم لیکن در این راه می‌بایست از ظرفیت‌های مختلفمان مانند نیروی انسانی جوان و مستعد، مبلغان، مداحان، تشکل‌های دینی و مذهبی، مؤسسات قرآنی، کارشناسان فرهنگی و هنری، آموزش‌وپرورش و ... کمک گرفت.

اثرگذاری قابل توجه گفتمان‌های دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه به اجرای برنامه‌های این اداره کل در فضای مجازی اشاره کرد و تأکید داشت: در این راه اقدامات خوبی انجام‌شده و حتی سامانه تبیان در سطح کشور شش میلیون بازدید سالانه را به‌مثابه پربازدیدترین سایت ایرانی به خود اختصاص داده است.

شکری دیگر اقدام سازمان تبلیغات اسلامی را برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی دانست و گفت: سالانه هزاران نفر ساعت گفتمان دانش‌آموزی با موضوعات مختلف شامل مباحث دینی، فضای مجازی، تربیتی، سبک زندگی اسلامی، معضلات اجتماعی و ... توسط کارشناسان تبلیغات اسلامی استان سمنان در هشت شهرستان برگزار می‌شود که خوشبختانه توانسته با استقبال خوبی نیز از سوی دانش آموزان روبرو باشد.

وی باابراز اینکه یکی دیگر از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، آموزش خانواده‌ها است که در این زمینه نیز برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاهی‌رسانی برای اقشار مختلف دارای اهمیت است، تصریح کرد: امروز در استان سمنان بیش از ۲۳۰ هزار خانوار وجود دارد که آموزش والدین دانش آموزان می‌تواند آگاهی را به میان این خانواده‌ها آورد و به‌نوعی شاهد حضور یک مبلغ در هر خانواده باشیم.

خانواده و مدرسه بهترین مکان تربیتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی نیز گفت: بهترین مکان برای نهادینه کردن تربیت دینی خانواده و مدرسه است لیکن این امر می‌طلبد تا آموزش‌وپرورش تعامل بهتر و بیشتری با سازمان‌ تبلیغات اسلامی در راستای کارگاه های آموزشی ویژه والدین داشته باشد تا بتوانیم شاهد تربیت نسلی متدین، مومن و انقلابی باشیم.

شکری بابیان اینکه خدمات فرهنگی ما باید مردم را به سمتی ببرد که نارضایتی در بین اقشار مردم کاهش یابد، تأکید کرد: یکی از رسالت‌های دستگاه‌های فرهنگی ارائه خدمات به مردم است که این امر می‌تواند با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را در راستای ترویج فرهنگ دینی برای ما به ارمغان بیاورد.

وی افزود: سال آتی اربعین انقلاب اسلامی را در پیش داریم که مقارن با ایام فاطمیه نیز است لیکن باید از همین امروز برنامه‌ریزی در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم را با نگاهی به ترویج سبک زندگی اسلامی و انقلابی گری با تأسی از ائمه اطهار(ع) در نظر داشته باشیم و از سوی دیگر برای ترویج فرهنگ دینی باید نگاه ویژه‌ای نیز به رسانه‌ها داشته باشیم و از آن‌ها بخواهیم تا درباره مسائلی مانند سبک زندگی، امربه‌معروف، فرایض دینی، فرهنگ عمومی و ... اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی در نشست ستاد حجاب و عفاف با بیان این مطلب گفت: امروزه در بحث حجاب و عفاف در مقابل یک عملیات تهاجمی دشمن قرار داریم که برخی‌ها ناخواسته و ندانسته وارد این بازی و عملیات شده اند و برخی‌ها هم به طور سازمان یافته این عملیات فرهنگی دشمن را در کشور پیاده می کنند.

وی افزود: در صورتی در مقابل این جنگ روانی تاثیر گذار خواهیم بود که تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها برنامه‌ای جامع عملی و تبیینی برای مقابله با بی حجابی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف داشته باشند. شرایط حاکم نشان می دهد برنامه‌هایی که تاکنون داشته ایم ناقص و بی اثر بوده اند که نتوانسته ایم به حد مطلوب برسیم.

استاندار دانشگاه و دانشجویان را در این زمینه موثر دانست و گفت: دانشجویان قشر جریان ساز جامعه هستند که می توانند راهکاری برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف ارائه کنند و ما هم باید بر دانش آموزان و دانشگاهیان تمرکز داشته باشیم

وی تشکیل موکبهای فرهنگی را در پارک‌ها و مراکز گردشگری برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات حجاب با قیمت‌های مناسب را در شهرها خواستار شد.

در این نشست سردار محمدی فرمانده انتظامی استان با ارائه گزارشی از اجرای طرح نور در تبریز گفت: در ۱۲ منطقه پرتردد این شهر به مدت ۶ روز است که اکیپ‌های ما مستقر شده اند و با تذکر و برخورد‌های همکاران ما وضعیت خوبی به لحاظ رعایت حجاب و عفاف در این مراکز  پرتجمع شهر حاکم شده است و تا حدودی توانسته ایم موفق عمل کنیم.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز