Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@03:20:44 GMT

بخشی از مطالبات فرهنگیان به‌زودی پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۰۵۲۳۵

بخشی از مطالبات فرهنگیان به‌زودی پرداخت می‌شود

  به گزارش پارسینه، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از مطالبات فرهنگیان به زودی پرداخت خواهد شد.
وی در خصوص طرح رتبه‌بندی فرهنگیان عنوان کرد: رتبه‌بندی تکلیف قانونی است که مجلس بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است اما اگر بخواهیم از مهرماه ۹۷ آن را اجرا کنیم، بودجه کنونی کفاف آن را نمی‌دهد؛ در حال آماده سازی طرحی هستیم که باید آن را با مجلس در میان بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بطحایی در خصوص سرانه مدارس گفت: بخشی از سرانه مدارس پرداخت خواهد شد اما نمی توانم جزئیات آن را بیان کنم.

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون مصوبه منع آزمون و استفاده از کتب کمک درسی در مدارس ابتدایی بیان داشت: این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است اما توقع دارم که مدارس با توجه به انتشار اخبار، آن را مورد توجه قرار دهند و از همکاران خود می‌خواهم که هیچ کتابی به اجبار برای خانواده‌ها تجویز نشود و آزمونی برگزار نشود زیرا اختلال جدی در نظام آموزشی کشور ایجاد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اسکان فرهنگیان خاطر نشان کرد: اسکان فرهنگیان مثل سنوات قبل خواهد بود و تلاش خواهیم کرد کیفیت این فضاها از سال گذشته بهتر شوند.

بطحایی ادامه داد: مراکز اسکان نوروزی آموزش و پرورش مختص فرهنگیان است اما در برخی مواقع تعداد مراکز اقامتی آزاد کفاف تعداد مهمانان را در برخی شهرها نمی‌دهد و آموزش و پرورش برای کمک، مراکز اسکان خود را در اختیار مهمانان غیر فرهنگی قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: رسیدگی به مسئله آسیب‌های اجتماعی صرفاً مختص آموزش و پرورش نیست؛ امسال طرح نماد را با پوشش بالاتری آغاز کرده‌ایم و آموزش به خانواده‌ها را با کمک تلویزیون تعاملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز به صورت جدی تر دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: طرح نماد می‌تواند در حوزه پیشگیری و درمان از آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.

بطحایی در خصوص افزایش تعداد دروس امتحان نهایی گفت: جدول دروس امتحان نهایی بسته نشده و اصرار ما این است که افزایش پیدا نکند زیرا برای دانش‌آموزان بار روانی دارد.

وی تصریح کرد: درباره افزایش میزان تأثیر امتحان نهایی در کنکور جلساتی برگزار کرده‌ایم اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم البته پیش از اسفندماه مشخص خواهد شد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟

فرهنگیان به بهانه روز معلم از دغدغه‌های خود در دیدار با مسئولان گفتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هر سال در آستانه روز معلم با فرهنگیان که همکلام می‌شویم از مشکلات مختلف و تجارب شیرین خود در طول سال‌ها تدریس می‌گویند.

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت بوده و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آنها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و.... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

به بهانه روز معلم/بازی، شادی و کودکی در متفاوت‌ترین کلاس درس

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به نحو احسنت بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به جای شعار عمل کنیم، هر چه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟