Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمسیون بررسی سانحه هواپیمای atr با بیان اینکه کارشناسان فرانسوی فردا به کشورشان باز می‌گردند، گفت: امکان پاک شدن اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای atr وجود ندارد.

به گزارش صدای ایران، حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت جستجو برای کشف جعبه سیاه هواپیمای atr در ارتفاعات دنا اظهار داشت: قرار بر این است که عملیات تفحص جعبه سیاه هواپیما توسط افراد حاضر در منطقه انجام شود، اولویت با انتقال اجساد است و گروهی هم برای جستجو و کشف جعبه سیاه هواپیما به ارتفاعات صعود خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به آموزش دو گروه افراد حرفه‌ای برای کشف لاشه هواپیما و جستجو برای جعبه سیاه هواپیما گفت: فرانسوی‌ها دو کلاس آموزشی در منطقه برای افرادی که توانایی صعود به ارتفاعات را داشتند برگزار کردند و قرار بر این است که در کنار انتقال اجساد افرادی به تصویربرداری از قطعات هواپیما بپردازند.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران – یاسوج با تاکید بر اینکه امکان صعود برای تیم فرانسوی به ارتفاعات دنا وجود نداشت، گفت: تیم فرانسوی آشنایی با ارتفاعات دنا ندارند و نمی‌توان در تامین مسائل ایمنی این افراد برای صعود به ارتفاعات دنا و حضور در صحنه ریسک کرد.

رضایی‌فر ادامه داد: تیم فرانسوی متشکل از کارشناسان سازمان هواپیمایی این کشور و سازنده هواپیمای atr فردا به کشورشان باز می گردند و قرار بر این شده است در صورت کشف جعبه سیاه اطلاعات برای آنها ارسال شود.

رضایی‌فر با اشاره به سخت شدن عملیات تفحص لاشه هواپیمای atr گفت: به دلیل شرایط جوی در چند روز گذشته یکی از مشکلات ما برای یافتن لاشه هواپیمای atr وجود برف سه متری در منطقه است و در حال حاضر چیزی حدود سه متر برف بر روی پیکرها و قطعات هواپیما باریده است.

وی تاکید کرد: پس از یافتن قطعات، لاشه هواپیما در ارتفاعات پایین جمع آوری خواهد شد و اگر جعبه سیاه صدمه دیده باشد آن را برای بازخوانی به لابراتوار فرانسه ارسال می‌کنیم.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران – یاسوج ادامه داد: امکان بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای صدمه دیده در کشور فرانسه و آمریکا وجود دارد.

وی درباره احتمال پاک شدن اطلاعات جعبه سیاه اظهار داشت: احتمال آن بسیار ضعیف است و امکان پاک شدن اطلاعات وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در سانحه توپولف 154 شاهد آن بودیم که fdr هواپیمای توپولف 154 صدمه دید و نوار مغناطیسی fdr پاک شد اما اطلاعات پاک نشد.

رضایی‌فر تاکید کرد:‌ تنها در صورتی احتمال دسترسی به اطلاعات جعبه سیاه وجود ندارد که fdr بر روی هواپیما نصب شده باشد و سیستم الکترونیکی کار کند و اطلاعات جدیدی جایگزین اطلاعات قبلی می‌شود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان

عدیل سروی زرگر، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: ۱۵ هزار و ۱۵۰ جعبه تخم نوغان از روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در استان گیلان توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه با بیان اینکه امسال قیمت هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان اعلام شده است، افزود: توزیع تخم نوغان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. 

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور تصریح کرد: امسال به دلیل سرمای هوا و آماده نبودن برگ توت، توزیع تخم نوغان با اندکی تأخیر در گیلان انجام شده است.

به گفته سروی زرگر، نوغانداران برای دریافت تخم نوغان می‌توانند از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر هر روز به ۱۱ شعبه در شهرستان‌های لنگرود، شفت، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت، بندر انزلی و آستانه اشرفیه مراجعه کنند.

او همچنین گفت: نوغانداران دیگر شهرستان‌ها هم برای دریافت تخم نوغان باید در ساعات اداری به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه پیش بینی شده نوغانداران امسال ۵۶۰ تن پیله‌ تر ابریشم برداشت کنند، افزود: پارسال نوغانداران گیلانی ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان خریداری و ۵۳۰ تن پیله‌ تر به بازار عرضه کردند.

منبع: صدا وسیما

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آموزش تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟