Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: بنابر تازه ترین نظرسنجی ها وافزایش درخواست مردم برای کنترل حمل سلاح، چشم اندازی از چنین تغییری در این کشور دیده نمی شود.

به گزارش ایرنا، سی ان ان روز دوشنبه گزارش داد: در پی حادثه تیراندازی در دبیرستانی در فلوریدا آمریکا که منجر به کشته شدن 17 معلم و دانش آموز شد، هم اکنون کنگره آمریکا تحت فشار است تا دراین زمینه کاری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رسانه افزود:برخی نیز خواهان مسئول شناختن این حادثه و برکناری نیروهای پلیس مسئول دراین حادثه بوده اند. دختر رئیس جمهوری آمریکا نیز پیشنهاد پدر خود مبنی بر مسلح کردن معلمان را 'ایده بدی' ندانسته است.
سی ان ان گزارش داد که بنابر تازه ترین نظرسنجی که توسط این شبکه خبری به عمل آمده، 70 درصد شهروندان آمریکایی خواستار سختگیری بر قانون حمل سلاح و تنها 27 درصد مخالف آن بودند، این نظرسنجی بین 20 تا 23فوریه برابر با اول تا چهارم اسفنده ماه به عمل آمد.
بنابراین گزارش، 'ایوانکا ترامپ' دختر رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 'ان.بی.سی نیوز' در پاسخ به این پرسش که شما مادر سه فرزند هستید، آیا پیشنهاد مسلح کردن معلمان از سوی پدر شما ایده مناسبی است، گفت: مسلح کردن معلمان نیازمند بحث است چرا که آنها افرادی هستند که عمیقا مراقب دانش آموزان خود بوده و به نظرم این ایده بدی نیست.
سی ان ان درادامه گزارش داد: بسیاری از خانواده های قربانیان حادثه تیراندازی فلوریدا و وکلا خواستار برکناری 'اسکات اسرائیل' (Scot Israel) کلانتر ناحیه 'بروارد' (Broward) ایالت فلوریدا هستند، چرا که نیروهای پلیس تحت امر وی در زمان وقوع تیراندازی تلاشی برای ورود به ساختمان مدرسه و متوقف ساختن فرد ضارب نکردند، این در حالی است که وی در مصاحبه با این شبکه نسبت به این موضوع و برکناری خود مخالفت کرد.
سی ان ان با اشاره به نظرسنجی این شبکه که 70درصد از پاسخگویان خواستار سخت گیری نسبت به حمل سلاح درآمریکا شدند از 'مارک لامونت هیل'(Marc Lamont Hill) مفسر سیاسی پرسید: این آمار نشان می دهد که تیراندازی در مدرسه فلوریدا، تاثیر به سزایی حتی نسبت به کشتار لاس وگاس که آن هم مرگباربود، بر افکار عمومی داشته است، چرا که درحادثه تیرانداز لاس وگاس 52درصد افکار عمومی آمریکا خواستار تغییر قانون حمل سلاح شدند، آیا حالا نزدیک به 70 درصد چنین خواسته ای دارند.
لامونت هیل در پاسخ به صراحت گفت: خیر! و چنین چشم اندازی وجود ندارد، ما شاهد کشتار جمعی بسیاری در آمریکا بوده ایم که خیزش های مردمی برای کنترل سلاح را به دنبال داشته است، و حتی تلاش به سیاسی کردن این خیزش ها کردند، اما درنهایت چیزی رخ نداد، چراکه گروه های لابی همچون NRA (انجمن ملی سلاح که به ترویج مالکیت سلاح گرم در آمریکا می پردازد) قوی تر از خواسته شهروندان است.
به گزارش ایرنا، «نیکولاس کروز» جوان 19 ساله سفید پوست آمریکایی روز 25بهمن ماه به دبیرستان 'استونمن داگلاس' واقع در «پارکلند» ایالت فلوریدا حمله و 17 نفر را کشت و 14 تن دیگر را مجروح کرد، این درحالی بود که پلیس فدرال آمریکا(FBI)به سهل انگاری درنادیده گرفتن هشدار های داده شده درباره کروز و همچنین به نقض پروتکل های مربوطه به چنین هشدار هایی متهم شده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از این حادثه و در جریان ملاقات با بازماندگان و دانش آموزان دبیرستان استونمن داگلاس که خواهان اصلاحات در قانون حمل اسلحه بودند، درکمال ناباوری پیشنهاد مسلح کردن معلمان و مربیان مدارس در آمریکا را داد.
سی ان ان در مورخ دوم بهمن ماه گذشته و بنابر آمار ارائه شده گزارش داد:روزانه بطورمتوسط 96 آمریکایی براثرحوادث تیراندازی کشته می شوند، بیش از دونفر دیگر نیز مجروح می شوند که ازاین تعداد حدود هفت نفر کودک و نوجوان هستند.
این رسانه خبری آمریکایی همچنین به نقل از منبع دیگری افزود که با شروع سال میلادی جدید ، تاکنون بیش از یکهزار و 800 نفر بر اثر تیراندازی در آمریکا کشته شدند.
سی ان ان همچنین درهمین تاریخ و به نقل از آمار ارائه شده از سوی موسسه ملی عدل (NIJ ) آمریکا درسال 2009 میلادی،گزارش داد: برآورد می شود که از جمعیت نزدیک به 326میلیون نفری آمریکا(2017) حدود 310میلیون شهروند غیرنظامی آمریکایی سلاح گرم در اختیار دارند.
اروپام **1302**1590

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند