Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال اظهارات وزیر انرژی عربستان مبنی بر اینکه این کشور همزمان با پایبندی به توافق کاهش تولید صادرات خود را نیز همچنان محدود خواهد کرد، قیمت نفت امروز افزایش داشت.

 به گزارش رویترز، به دنبال اظهارات وزیر انرژی عربستان مبنی بر اینکه این کشور همزمان با پایبندی به توافق کاهش تولید صادرات خود را نیز همچنان محدود خواهد کرد، قیمت نفت امروز افزایش داشت و به بالاترین رقم در طی حدود 3 هفته گذشته رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 20 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 63 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هفته گذشته نیز 3 درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت برنت نیز در بازار لندن با 12 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش به 67 دلار و 43 سنت رسید. هفته گذشته نیز قیمت نفت برنت حدود 4 درصد افزایش یافته بود. قیمت هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم از 7 فوریه تاکنون رسیده است.

قیمت نفت پس از آن افزایش یافت که خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد، میزان تولید نفت این کشور در بازه زمانی ژانویه تا مارس کمتر از سهمیته تعیین شده به موجب توافق کاهش تولید خواهد بود و میزان صادرات این کشور نیز به طور متوسط کمتر از 7 میلیون بشکه خواهد بود.

فالح افزود، عربستان امیدوار است اوپک و متحدانش بتوانند سال آینده به تدریج کاهش تولید هایشان را تعدیل کنند و چهارچوبی دائمی برای تثبیت بازارهای نفت پس از پایان اجرای توافق ایجاد نمایند.

وی همچنین به خبرنگاران گفت: «مطالعه ای در حال انجام است و به محض اینکه ما بدانیم توازن بازار دقیقا مستلزم چیست، گام بعدی مان را اعلام خواهیم کرد. گام بعدی ممکن است تعدیل کاهش تولید های فعلی باشد.... برآورد من این است که این اتفاق در سال 2019 رخ خواهد داد. اما نمی دانیم دقیقا چه زمانی و چگونه.»

شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته یک سکو را به تعداد سکوهای نفتی فعال خود اضافه کردند که پنجمین افزایش متوالی هفتگی تعداد سکوها بود و تعداد کل سکوها را به 799 مورد رساند که بیشترین تعداد از آوریل 2015 تاکنون بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

کد خبر 6093919 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱