Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: مسائل کلان و کلی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران را شخصاً پیگیری خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه بررسی موانع و راهکارهای تسریع در اجرای پروژه بزرگ و حیاتی راه‌آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان، اظهار داشت: این پروژه پس از گذشت ۲۰ سال همچنان در مرحله اجرا متوقف شده که جای تأسف و تأثر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر این پروژه پیش‌بینی مالی و تأمین اعتبار نشده بود نباید شروع می‌شد و اگر هم تأمین اعتبار شده باید دلایل عدم اجرای آن مشخص شود، افزود: پروژه‌هایی با این اهمیت اگر در موعد مقرر خود به بهره‌برداری برسد مردم شیرینی آن را لمس و حس خواهند کرد ولی از زمان خود بگذرد حلاوت و شیرینی خود را ندارد.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه این پروژه باید با هرسرعتی که امکان دارد به پیش برود، تصریح کرد: با توجه به انجام فعالیت‌های مربوط به فاینانس پروژه و مصوبات لازم، باید هرچه سریع‌تر مشکلات مربوط به معارض در یک برنامه زمان‌بندی شده برطرف شود.

وی با بیان اینکه مدیریت استان از هر کمکی در خصوص برطرف شدن مشکلات این پروژه دریغ نخواهد کرد، گفت: باید کوتاه‌تر کردن زمانبندی و فهرست کردن خواسته‌ها از مدیریت استان در جهت تسریع در پروژه باشد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه تمامی هدف‌گذاری‌ها باید برای جابه‌جایی ۱۶ میلیون مسافر در سال و اتصال این قطار به تهران باشد، بیان کرد: آن‌چه مهم است تکمیل پروژه از اصفهان تا تهران است.

وی استفاده از روش‌های BOT در سرمایه‌گذاری این پروژه را با توجه به تعداد بالای مسافران تضمین شده، طول مسیر کوتاه‌تر و انجام بخشی از سرمایه‌گذاری توسط دولت را راهگشا دانست.

استاندار اصفهان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی در این خصوص امکان‌پذیرتر خواهد بود، افزود: این امر نیازمند مطالعه و پیگیری است و هرچه زمان اجرای این پروژه کوتاه‌تر باشد به نفع همه خواهد بود.

وی تاکید کرد: ساختار کامل و دقیقی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است و باید مشکلات اجرایی موجود برطرف شود و این امر کاملاً شدنی است.

مهرعلیزاده گفت: اگر اراده لازم برای حل مشکل وجود داشته باشد مشکلات برطرف خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن باید با قوت بیشتری در دولت موضوع را پیگیری و مصوبات لازم را اخذ کنند و خوشبختانه رئیس جمهور نیز موافقت لازم را با این پروژه دارد.

وی با تأکید بر اینکه قابلیت و توانمندی خود را باید در قالب این پروژه نشان دهیم، اضافه کرد: اینجانب محور کار قرار خواهم گرفت و در این مسیر اگر لازم باشد جلسات مشترک را با سایر استانداران مسیر برگزار و در دولت نیز پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد همچنین مسائل کلان و کلی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران را شخصاً پیگیری خواهم کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه

نماینده ولی فقیه در لرستان از پیگیری مسائل اساسی این استان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز، در نشست با اصحاب رسانه، گفت: فرهنگ و اقتصاد دو عنصری است که پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی را به‌دنبال دارد.

او با بیان اینکه خبرنگاران با سخنی که می‌گویند و قلمی که به‌کار می‌برند جایگاه مهمی دارند، تأکید کرد: خبرنگاران نباید از روی حدس و گمان قلم بزنند و با مطالب بی‌پایه و اساس اذهان را مشوش کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: آگاهی‌دادن درست و به‌دور از بداخلاقی‌ها، کینه و نفرت موردنیاز است و اهل رسانه در این راستا اولین گروهی هستند که این وظیفه را باید به‌درستی انجام دهند.

شاهرخی یادآور شد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دادن هم مورد نیاز ملت است و هم وظیفه کسانی است که گنجینه آگاهی و تدین  در اختیار آن‌ها قرار گرفته‌است.

او اضافه کرد: آزادی قلم و مطبوعات تصویب‌شدۀ قانون اساسی است و یک ملت آگاه آزادی را به ارمغان می‌آورد و مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح پایه‌گذاری شده‌است در رشد و کمال ملت تأثیر دارد.

نماینده ولی ‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: هشت مسئله اساسی را سال گذشته به‌عنوان امام‌جمعه خرم‌آباد با بهره‌گیری از اساتید حوزه و دانشگاه پیگیری کردیم.

شاهرخی با اشاره به ترویج سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده متذکّر شد: چهار برنامه محوری همچون تبیین مبانی فرهنگی عفاف و حجاب در خطبه‌های نمازجمعه و برگزاری مسابقات در سطح مدارس و فضاسازی محیطی برگزار شده‌است.

او ارتقای کیفی مراسم نمازجمعه، بزرگداشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه، بسط و گسترش جهاد تبیین با هدف بصیرت‌افزایی، بیان خدمات، توطئه دشمنان در جنگ شناختی و ارتقای کیفیت مدیریت مساجد را از دیگر مسائل محوری در لرستان برشمرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان شاهرخی با بیان اینکه هفت برنامه راهبردی را در بخش روحانیت دنبال کردیم، اعلام کرد: رصد وضعیت حوزه‌های علمیه و ارتباط با طلاب از جمله این برنامه‌ها بوده‌است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • واکنش وزیر کشور به آتش‌سوزی مهیب در روستای توریستی | حادثه سنگینی بود اما...
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟