Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوزوونالی گفت: شعر بیش از آنکه عامل رقابت بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان باشد، می‌تواند عامل رفاقت و دوستی بین دو ملت باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عارف بوزوونالی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آناج در حاشیه‌ی دوازدهمین جشنواره‌ی بین المللی شعر فجر، اظهار داشت: بنده رهبر بخش خزر "اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان" هستم و اگر بگویم که تا حدی در ایران شناخته شده‌ام شاید دور از تواضع باشد ولی سال‌ها در ایران و در جشنواره شعر رضوی داوری کرده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش از این بارها میهمان مردم ارومیه، اردبیل و تبریز بوده‌ام، ادامه داد: محضر اساتید شعر همچون استاد مرحوم محمد عابدی، استاد کریمی و استاد شیدا را درک کرده‌ و در اردبیل نیز با شعرای انجمن دوستی نزدیکی دارم.

این شاعر آذربایجانی گفت: شعر همچون طعامی است که باید در ظرف مناسبی قرار گیرد، با توجه به اندیشه و تفکر می‌تواند در قالب عروض، هجا، شعر نو خود را نمایان سازد.

بوزوونالی تصریح کرد: ادبیات و شعر بیش از آنکه عامل رقابت بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان باشد، می‌تواند عامل رفاقت و دوستی بین دو ملت باشد.

این نویسنده باکویی با بیان اینکه تبریز از جمله شهرهایی است که مرکز شعر جهان بوده، اذعان کرد: شیروان در جمهوری آذربایجان نیز چنین جایگاهی دارد و با دوستی و رفاقت شعرای این دیار است که می توان به اعماق رسید.

بوزوونالی با تاکید بر اینکه شعر انسان را خدا نزدیک‌تر می‌‌گرداند، گفت: با شعر انسان به تعادل روحی، اندیشه زلال و اخلاق عمیق‌تر می‌رسد زیرا شعر در اصل محصول همگرایی احساسات و تفکرات انسانی، منزل و جایگاهی است که انسان‌های برگزیده‌ای می‌توانند در آن گام بردارند و در این وادی فقط صلح و دوستی معنا پیدا می‌کند.

وی در خصوص جایگاه ادبی استاد شهریار در باکو عنوان کرد: نزد ما همان‌قدر که فضولی ارزشمند است شهریار نیز ارزشمند است، اما شخصا از سهندیه استاد شهریار خیلی متاثر شده‌شدم، تاثیر سهندیه به قدری بود که شعر "خزریم" را نوشتم.

این شاعر آذربایجانی متذکر شد: استاد شهریارهر کسی را سوای اینکه از هر زبان وملیتی باشد اگر اهل اندیشه باشد تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی تاکید کرد: استاد شهریار به رحمت خدا رفته ولی تاثیر وی کماکان در ادبیات قابل مشاهده است و به نظر بنده تا زمانی که شعر و ادبیات وجود داشته باشد شهریار نیز خواهد بود.

بوزوونالی حضور در دوازدهمین جشنواره‌ی شعر فجر را فرصتی مغتنم دانسته و عنوان کرد: دیر زمانی است که این اندازه شعر نشنیده بودم و دیگر اینکه گوش فرا دادن به شاعران تبریزی و دیگر شاعران ترکی که در شمال غرب ایران با لهجه‌های شیرین خود شعر می‌سرایند و درک احساسات آن‌ها برای بنده ارزشمند است.

وی در پایان متذکر شد: به عنوان نکته پایانی می خواهم بگویم که انسان‌ها نسبت به همدیگر مرحمت بیشتری داشته باشند و دیگر اینکه بر روی نقاط اشتراک خود متمرکز باشیم نه نقاط افتراق.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • ببینید/ مروری بر نقشه‌های تاریخی و مشهور جهان که نام خلیج فارس بر تارک‌شان می‌درخشد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود