Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر روسیه گفت، با وجود تحریم‌های غرب، صنایع دفاعی-نظامی توسعه زیادی یافته، میزان سفارشات خارجی آن افزایش و عملیات در سوریه نیز کارآیی تجهیزات روسی را نشان داده است. ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "دمیتری راگوزین" معاون نخست وزیر روسیه که بیش از شش سال است مسئولیت کلیه اقدامات دولت در زمینه توانایی دفاعی را برعهده دارد، در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو، توضیح داد که چهره مجتمع صنایع دفاعی- نظامی روسیه به چه صورت تغییر و توسعه یافته، چه درسهایی از عملیات نظامی در سوریه بدست آمده و اینکه تحریم‌های غرب چه تاثیری بر همکاری‌های نظامی روسیه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راگوزین معتقد است که محدودیت‌هایی که کشورهای غربی، بخصوص آمریکا بر روسیه تحمیل کرده اند، برای همیشه باقی خواهند ماند. وی توضیح داد: «تحریم‌های غرب در واقع عکس العمل دشمن قدیمی به تلاش‌های روسیه برای نشان دادن استقلال عمل خود است و آنها تنها در صورتی متوقف خواهند شد، اگر ما دوباره به کشوری ضعیف تبدیل شویم. این در حالی است که تحریم‌ها برای روسیه در واقع امکان بسیار خوبی بودند تا به جنبه ملی اقدامات خویش اهمیت بیشتری دهد.»

معاون نخست وزیر در پاسخ به این سئوال که آیا تحریم‌ها مانع از روند مدرنیزه سازی تسلیحات نیروهای مسلح روسیه نشده، گفت: «البته مسلما مشکلاتی بوجود آورده، ولی در هر صورت تدابیری در این راستا اندیشیده شده و موثر نیز واقع شده است.  در مجتمع صنایع دفاعی روسیه ستادی تحت عنوان "ستاد ضدتحریمی‌ها" تشکیل شده که وظیفه اصلی آن ممانعت از ایجاد هر نوع خلل به زمان تحویل سفارشات محصولات نظامی چه به نیروهای مسلح خودی و چه به شرکای خارجی است. و این تدابیر کاملا موثر و کارآمد عمل کرده‌اند.»

رشد سفارشات خارجی محصولات نظامی روسیه، برغم تحریم‌ها

دمیتری راگوزین همچنین اعلام کرد که از سال 2014 به اینطرف، حدود 300 نوع تسلیحات نظامی ناتو، اتحادیه اروپا و اوکراینی، در روسیه جایگزین شده اند. تنها بیش از صد نمونه، محصولات نظامی اوکراینی بودند که اکنون از تجهیزات مشابه ساخت داخل استفاده می شود. و بیش از دویست نمونه از این فناوری‌ها نیز پیش از این تنها در کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا تولید می شدند.  

وی افزود: «در سال 2017 حتی یک مورد نیز پیش نیامد که به دلیل محدودیت‌های تحریمی علیه روسیه، صنایع دفاعی روسیه نتوانسته باشد سفارش خریداران خارجی خود را تحویل دهد و کلیه فناوری‌های لازم با نمونه‌های تولید شده روسی با موفقیت جایگزین شدند.»

این مقام بلندپایه دولتی همچنین خبر داد که میزان سفارت صادراتی مجتمع صنایع دفاعی-نظامی روسیه ظرف 5 سال گذشته بطور مرتب گسترش یافته و در حال حاضر به سطح  50 میلیارد دلار رسیده است و این در شرایطی بوده که اعمال فشارها بر شرکای خارجی روسیه در عرصه همکاری‌های نظامی از جانب آمریکا بیش از اندازه بوده است.  

به گفته وی، روسیه در حال حاضر بعد از آمریکا، جایگاه دوم در بازار تسلیحات نظامی جهان از لحاظ حجم صادرات را در اختیار داشته و درآمدهای روسیه از این جهت به بیش از 15 میلیارد دلار رسیده است.

برنامه جدید تسلیحاتی روسیه مطابق با تجارب عملیات سوریه

معاون نخست وزیر روسیه همچنین اعلام کرد که برنامه دولتی توسعه تسلیحاتی کشور مربوط به سالهای 2028-2018 ، ازهم اکنون توسط "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری امضاء شده است. به گفته وی، سال جاری نخستین سالی است که این برنامه در حال اجراست و بودجه در نپر گرفته شده برای تحقق این برنامه، 19 تریلیون روبل در نظر گرفته شده است. تفاوت اساسی برنامه جدید با طرح‌های سابق در این است که این برنامه طی ماههای اخیر و بر اساس تجارب بدست آمده در جریان عملیات نظامی در سوریه، اصلاح و تنظیم شده است.  

راگوزین توضیح داد: «در جریان علمیات نظامی در سوریه، ارزیابی مجددی از تسلیحات و فناوری‌های روسی در شرایط جنگی واقعی صورت گرفته و کارآیی بیش از 200 نمونه از تسلیحات و فناوری‌های جدید در شرایط سخت خارجی، از جمله در گرمای شدید هوا و میزان گرد و غبار، مورد آزمایش قرار گرفته و تمامی آزمایشات با موفقیت انجام شده و اصلاحات لازم به روی این تجهیزات صورت گرفته است.»

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ درصد از شرکت‌های غربی هنوز در روسیه هستند

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش گفت، با وجود اعلام خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به درگیری بین مسکو و کی یف، اکثر شرکت‌های غربی در روسیه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

شالنبرگ در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در روز جمعه در وین ضمن اذعان به شکست تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت که شرکت‌های اتریشی «به شدت درگیر» روسیه و اوکراین هستند. او تاکید کرد که اتریش ششمین سرمایه گذار بزرگ در اقتصاد اوکراین است.

وزیر امور خارجه مدعی شد: شرکت‌های اتریشی در کنار ۹۵ درصد از کل شرکت‌های غربی، نیز در روسیه حضور داشتند و تا حدی هنوز هم حضور دارند. شالنبرگ اصرار داشت که محدودیت‌های بین‌المللی اعمال شده بر مسکو در مورد عملیات نظامی این کشور علیه اوکراین باید «کاملاً رعایت شود... هیچ استثنایی وجود ندارد.»

او همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به استفاده از گاز و غلات به عنوان اهرم فشار در میان بن بست اقتصادی با غرب متهم کرد. شالنبرگ گفت که برای وین و واشنگتن مهم است که با توجه به درگیری بین روسیه و اوکراین «ر کنار هم بایستند».

هفته گذشته، پولیتیکو گزارش داد که واشنگتن بانک رایف اشتاین یکی از بزرگترین بانک‌های اتریش، Raiffeisen Bank International را برای خروج از روسیه تحت فشار قرار داده است. بر اساس این رسانه، آنا موریس، معاون موقت وزیر خزانه داری آمریکا به مقامات اتریشی و نمایندگان این شرکت گفته است که در صورت عدم رعایت این تقاضا، خطر بسته شدن بانک در سیستم مالی ایالات متحده وجود دارد.

رایف اشتاین گفت که از فوریه ۲۰۲۲ فعالیت‌های خود در روسیه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، اما همچنان تمایلی به خروج از این کشور ندارد، زیرا تقریباً نیمی از سود خود را در سال گذشته در آنجا تولید کرده است.

فایننشال تایمز در ماه اکتبر ادعا کرد که مقامات روسیه شرکت‌های خارجی را از برداشت سود خود از این کشور در واکنش به تحریم‌های غرب منع کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آن زمان مستقیماً این گزارش را تایید نکرد، اما گفت که با توجه به «شبه جنگی» که توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه روسیه انجام می‌شود، «رژیم ویژه» برای شرکت‌های غربی که خروج می‌کنند برقرار است. 

اپل، IKEA، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، شل، مک‌دونالدز، فولکس واگن، پورشه، تویوتا و اچ اند ام از جمله اولین شرکت‌هایی بودند که پس از شروع جنگ بین مسکو و کی‌یف در سال ۲۰۲۲ روسیه را ترک کردند، اما بسیاری از شرکت‌های خارجی ترجیح دادند در این کشور باقی بمانند. آنها به مالکیت روسیه یا تغییر نام تجاری تغییر می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اروپا سرگرم برنامه‌ریزی برای تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست
  • رایزنی روسیه و آفریقای مرکزی درباره همکاری نظامی
  • رایزنی روسیه و آفریقای میانه درباره همکاری نظامی
  • بن سلمان، نخستین میهمان خارجی دولت جدید پاکستان
  • ایتالیا: اروپا به استراتژی روشن و متحد در برابر روسیه نیاز دارد
  • فنلاند: احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین به‌طور کامل منتفی نیست
  • ارتش روسیه در حال آمادگی برای جنگ بعدی است!
  • معرفی وابسته نظامی افغانستان در روسیه
  • گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی
  • ۹۵ درصد از شرکت‌های غربی هنوز در روسیه هستند