Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، احمد صادقی با بیان اینکه زنبور تریکو گراما، پارازیت تخم پروانه هایی از قبیل، کرم ساقه‌خوار برنج، کرم ساقه‌خوار ذرت، کرم سبز برگخوار برنج، کرم غوزه پنیه، کرم سیب، کرم گلوگاه انار و ... است، افزود: به دلیل سیکل کوتاه زندگی، امکان تکثیر درانسکتاریوم بر روی تخم آفات انباری نظیر، بید غلات و پروانه آرد به راحتی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: زنبور مادری (سوش) باید از مکان های کاملاً طبیعی تهیه و نبایستی بیش از 5 تا 6 نسل به روی میزبان واسط پرورش یابد.
احمد صادقی با اشاره به اینکه زنبور تریکوگراما را در دمای 4 درجه سانتیگراد در مرحله پیش شفیره، می توان تا مدتی ذخیره سازی کرد، در باره شرایط استاندارد تریکوکارت افزود: تریکوکارت باید حاوی 10 گرم یا 600 عدد زنبور پارازیت درحالت شفیره ( مرحله چشم قرمزی) باشد.
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه تعداد تخم های پارازیت روی هر کارت و خروج زنبور نباید از 85 درصد و تعداد زنبورهای ماده نیز نبایستی از 50 درصد کمتر باشد گفت: ناهنجاری زنبورهای ماده نیز نباید از 5 درصد بیشتر باشد و خروج زنبور از 6 تا 24 ساعت پس ازخروج از سرد خانه است.
احمد صادقی با اشاره به اینکه رها سازی زنبور تریکو گراما با توجه به نتایج تله های نوری و بازدید و نمونه برداری از مزارع است، افزود: رها سازی در نسل اول مرحله نخست در زمان 50 درصد شفیرگی آفت و در مرحله دوم 7 تا 10 روز پس از رهاسازی اول انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: رهاسازی در نسل دوم مرحله اول در زمان ظهور پروانه ها و در مرحله دوم نیز زمان پیک پرواز پروانه است و در دمای 4 درجه سانتیگراد در هر مرحله تعداد 100 عدد تریکو کارت در فواصل 10 در 10 متر در هر هکتار رهاسازی می شود.
صادقی با بیان اینکه ايجاد مقاومت درآفت، آلودگی های زيست محیطی، مرگ و میر حیات وحش، آبزيان، حشرات مفید و مسمومیت های انسانی از عوارض سوء مصرف آفت کش های شیمیایی است، افزود: مبارزه بیولوژیک، مناسب ترین و سالم ترین روش کنترل آفات در برنامه مدیریت تلفیقی آفات است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۷۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است که به نسبت سال قبل بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

دکتر جواد شمسایی در گفتگو ایفدانا، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD تصریح کرد: ضمن اینکه میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته، مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری