Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: 72 درصد از مددجویان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند که تهدیدی برای استان و همچنین وضعیت اشتغال محسوب می‌شود .

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان در نشست خبری با بیان اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی این نهاد است، گفت: توانمندسازی مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات ارزان برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کسب‌وکار انجام می‌شود که نقش مهمی در ایجاد استقلال اقتصادی و افزایش عزت‌نفس آن‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در پایان سال 94 حدود 115 هزار و 500 خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد بودند، افزود: توانمندسازی خانوارها در ابعاد اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و اعتقادی موجب شد تا امروز این میزان به 103 هزار خانوار کاهش پیدا کند.

محمدی تصریح کرد: برای اشتغال‌زایی سه هزار و 745 مددجوی گیلانی تا دی‌ماه سال جاری 74 میلیارد و 402 میلیون تومان پرداخت‌ شده است .

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان استان در سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۰۲ میلیارد تومان افزایش‌یافته است،افزود:تاکنون ۷۴ درصد اعتبار اشتغال‌زایی این استان باهدف ایجاد فرصت شغلی برای شش هزار مددجو جذب‌شده است .

وی 70درصد مددجویان گیلانی را روستایی و 30 درصد را شهری اعلام کرد و ادامه داد: 72 درصد از مددجویان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند که تهدیدی برای استان و همچنین وضعیت اشتغال محسوب می‌شود .

محمدی به الگوی توانمندسازی‌خانوارها اشاره کرد و گفت: این الگو از طریق آمایش محل و شناسایی مستعدین اشتغال‌زایی،مشاوره شغلی، مهارت‌آموزی، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، اجرای طرح اشتغال و نظارت بر طرح تا پنج سال اجرا می‌شود .

وی بابیان اینکه در سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان گیلانی 250 دستگاه خودرو وانت نیسان به آن‌ها اختصاص پیدا کرد، افزود: طی‌تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد گیلان، صندوق کارآفرینی امید و یک شرکت خودروسازی، مبلغ 7.5 میلیارد تومان اعتبار برای خرید این خودروها هزینه شد .

مدیرکل کمیته امداد گیلان به ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به 9 هزار نفر از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی به‌صورت سالیانه اشاره کرد و گفت: تا سقف یک‌میلیون تومان برای آموزش هر نفر پرداخت می‌شود .

محمدی بابیان اینکه در سال جاری برای 471 نفر از مددجویان گیلانی از طریق کاریابی شغل ایجادشده است،ادامه داد:حق بیمه مددجویان یا فرزندان مددجو که از طریق کاریابی مشغول به کارشده‌اند تا دو سال توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری