Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي محلات گفت: 2 ميليون و 700 هزار گلدان انواع گل هاي پرفروش بهاري که در گلخانه هاي اين شهرستان توليد شده براي عرضه روانه بازار نوروزي کشور شد.

عبدالله محمودي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: يک ميليون گلدان هميشه بهار، 600 هزار گلدان از گونه مشتري پسند گل سينرر، 600 هزار گلدان پامچال، 200 هزار گلدان سنبل و 100 هزار گلدان لاله و 200 هزار شب بو امسال براي تزئين سفره هاي هفت سين در گلخانه هاي محلات توليد و به بازار نوروزي کشور عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: گل سنبل و سينره به عنوان گل‌هاي سفره هفت سين پرفروش است و در سال هاي اخير گل لاله و پامچال نيز به عنوان گونه اي پرمصرف در بازار نوروزي در محلات توليد مي شود.
مديرجهاد کشاورزي محلات با اشاره به کشت انواع گل سينره، لاله و سنبل به صورت پراکنده در گلخانه هاي اين شهرستان گفت: گل هاي بهاره امسال در سطح حدود 10 هکتار فضاي گلخانه اي محلات توليد شده است.
مدير جهاد کشاورزي محلات گفت: اين شهرستان به واسطه امتياز ويژه در توليد و پرورش انواع گل و گياه زينتي اين روزها در حال ارسال گل به سراسر کشور است.
محمودي افزود: با نزديک شدن به ايام نوروز و آمادگي زمين و شرايط آب و هوا کاشت گل و گياه در شهرهاي مختلف کشور رونق گرفته و بازار گل و گياه اين شهرستان نيز داغ شده است.
وي يادآور شد: محلات از توابع استان مرکزي ويژگي هاي منحصر به فردي را براي گلکاري دارد که مهمترين آنها قرار گرفتن در مرکز جغرافيايي و جمعيتي کشور، ارتفاع يک هزار و 750 متري از سطح دريا، احاطه دشت به وسيله کوههاي بلند، شيب رو به جنوب منطقه و بافت خاک مناسب است.
محمودي ادامه داد: سابقه گلکاري در محلات 70 سال است و در اين شهرستان 55 هزار نفري افزون بر سه هزار شاغل رسمي در 700 واحد توليد و پرورش گل و گياهان زينتي دارد.
شهرستان محلات به بام گل ايران شهرت دارد و 18 درصد از سطح زير کشت کشور، 12درصد از توليد گل شاخه بريده در کشور،80 درصد توليد گل هاي فصلي نشائي 21 درصد از توليد درخت و درختچه هاي زينتي و 14 درصد از گياهان آپارتماني کشور در اين شهرستان توليد مي شود.
توليد 350 گونه مختلف گياهان زينتي، آپارتماني و فضاي سبز، محلات را به يکي از قطب هاي پرورش و تجارت گل و گياه تبديل کرده است.
7277/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳

انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ انتشارات پویانما امسال در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، با یک عنوان جدید حضور خواهد داشت و قرار است از کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» به تألیف دکتر علی بوذری در نمایشگاه رونمایی و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تاریخچهٔ انیمیشن ایران و جهان»، «۲۰ روش برای طراحی دوخت»، «نشان داشت مجموعه نشانه‌های علیرضا وکیلی»، «آموزش کاربردهای نرم‌افزار کرل دراو x۸ در طراحی گرافیک»، «مبانی هنرهای تجسمی»، «هنر و تمدن در ایران باستان» و «چرخهٔ اقتصاد هنر در ایران» تجدید چاپ می‌شوند.

مهدی رضایی، مدیر انتشارات پویانما در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: همچنین کتاب‌های تازه‌ای همچون «برای حافظان سلامت»، «رابطه رنگ تبعیض ۲»، «آناتومی حروف؛ تطبیق ساختاری تایپ فارسی و لاتین» و «ماه ایرانی»، در نمایشگاه کتاب برای مخاطبین این حوزه به نمایش و در بازار نشر عرضه خواهد شد.

همچنین وی تأکید کرد: انتشارات پویانما امسال هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت مجازی شرکت خواهد کرد و کتاب‌های تجدید چاپ به‌صورت دیجیتالی و محدود در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد