Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، دانش آموزانی که در شهر پارکلند در جنوب فلوریدا تجمع اعتراضی برگزار کرده‌ بودند، تهدید کردند ۲۴ مارس با شعار «راهپیمایی برای زندگی‌مان» اقدام به برگزاری راهپیمایی اعتراضی به واشنگتن پایتخت خواهند رفت.
 

روز دوشنبه نیز عده‌ای از جوانان در واشنگتن در حرکتی نمادین مقابل کاخ سفید با خوابیدن روی زمین، اعتراض خود را به خشونت ناشی از عدم کنترل خرید و فروش سلاح در ایالات متحده نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 


حرکت نمادین دانش‌آموزان در مقابل کاخ سفید در اعتراض به عدم کنترل فروش سلاح

 

 

در حمایت از این اقدام، جوانان دبیرستان مارجوری استون‌من-داگلاس فلوریدا، محل تیراندازی خونین چهارشنبه گذشته که به مرگ ۱۷ دانش‌آموز و معلم انجامید، در شبکه‌های اجتماعی به دانش‌آموزانی پیوستند که قصد برگزاری راهپیمایی برای وضع قوانین کنترل اسلحه در کل کشور را دارند.
 

 

 عکسی از جلسه تیم رهبری دانش آموزان برای برگزاری اعتراضات علیه عدم کنترل فروش اسلحه

 

به گزارش یورونیوز، هدف این راهپیمایی‌ها فشار بر کنگره برای اصلاح قانون حمل سلاح و امن کردن مدارس در برابر این نوع حملات است.

 

دانش‌آموزان مدارس ایالت‌های دیگر آمریکا نیز در تدارکات برگزاری راهپیمایی با شعار اقدام برای کنترل سلاح و سلامت روان هستند.

 

 

 

 

خشم دانش‌آموزان نسبت به توئیت دونالد ترامپ

دانش‌آموزان دبیرستان فلوریدا همچنین روز گذشته نسبت به توئیت‌های ترامپ رئیس جمهور کشورشان نسبت به کم‌کاری پلیس اف‌بی‌آی و ارتباط دادن این موضوع به پرونده دخالت روسیه در انتخابات توسط دونالد ترامپ واکنش شدیدی نشان دادند.

 

آقای ترامپ روز یکشنبه در حساب توئیتری خود با متهم کردن پلیس نوشت: «آنها زمان زیادی را صرف اثبات کوپین ترامپ با روسیه کرده‌‌اند. هیچ ارتباطی هم وجود ندارد.»

 

 

توئیت دونالد ترامپ و سرزنش اف‌بی‌ای در مورد تیاندازی دبیرستان فلوریدا

 

بطور مثال کارلی نول، یکی از دانش‌آموز این مدرسه می‌گوید: «می‌دانید چه چیز قابل قبول نیست؟ مقصر دانستن همه به جز مهاجم و عدم کنترل سلاح در کشور ما. شما حتی دانش‌آموزان را سرزنش می‌کنید. ما گزارش او را دادیم. ما تلاش کردیم. اما چطور می‌توانستیم چنین چیزی را پیش بینی کنیم؟ همدردی نکردنت با این حادثه نشان می‌دهد که انسان کوچکی هستی.»

 

دانش آموزی دیگر به نام اما گونزالس، که بخاطر بیانیه‌ روز شنبه در مراسم یادبود قربانیان تیراندازی اکنون مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، می‌گوید: «زمان تغییر فرا رسیده است.»

 

جوانان، دانش‌آموزان و فعالان در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «هرگز دیگر اتفاق نمی‌افتد neveragain#» در شبکه‌های اجتماعی به عدم وضع قوانین کنترل سلاح اعتراض می‌کنند.

 

 

 

حمایت کم رنگ هالیوودی ها

جرج کلونی، ستاره هالیوود، به همراه همسرش اَمَل اعلام کردند که ۵۰۰ هزار دلار به جنبش «راهپیمایی برای زندگی‌مان» اهدا می‌کنند.

 

از میان دیگر نامدارانی که از این جنبش پشتیبانی کرده‌اند می‌توان از استیون اسپیلبرگ، کارگردان مشهور و اپرا وینفری، مجری سرشناس تلویزیون در آمریکا نام برد.

 

 

 

 

تیپ شخصیتی جوانی که حمام خون به راه انداخت

مهاجم دبیرستان مارجوری استون‌من-داگلاس فلوریدا، که هفته گذشته با تیراندازی در این مدرسه باعث کشته شدن ۱۷ دانش‌آموز و معلم شد، در جلسه رسیدگی به پرونده در دادگاه حاضر شد. او در کل جلسه سر به زیر داشت و هیچ واکنش احساسی از خود بروز نداد.

 

محتوای جلسه اول دادگاه همچنان محرمانه مانده است. اما در جلسه دوم بخشی از گزارش بررسی سلامت روانی نیکلاس کروز را صادر کرد. این بررسی در نوامبر ۲۰۱۶ توسط دپارتمان کودک و خانواده فلوریدا انجام شده بود و سلامت روانی او را زیر سوال برد.

 

 

اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) هم کم کاری نسبت به هشدار نوامبر سال گذشته در مورد خرید اسلحه و میل به کشتن نیکلاس کروز را اذعان کرد و به این ترتیب معلوم شد حق با ترامپ است هرچند او دنبال بهره برداری سیاسی از این جنایت بود.

 

 

لحظه دستگیری تیرانداز فلوریدا که دانش‌آموزان را به رگبار گلوله بست

 

 

یکی از رهبران دانش آموزان معترض در بیانیه ای که بطور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به گزارش دادگاه واکنش نشان داد و گفت: «شما می‌گویید که مهاجم مشکل روانی داشته است. من روان‌پزشک نیستم، اما این فقط مساله سلامت روانی نیست. او با چاقو نمی‌توانست به این همه انسان آسیب بزند.»

 

 

 

 

چراغ سبز ترامپ برای وضع قوانین فدرال بررسی سابقه در فروش اسلحه

بنابراعلام کاخ سفید، دونالد ترامپ، از تلاش در زمینه بهبود قوانین فدرال بررسی سابقه خریداران اسلحه حمایت می‌کند. سیاست بی نتیجه ای که با بروز خشونت در مدارس آمریکا تکرار و چند روز بعد فراموش می شود.

 

دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه به شدت از حق خرید و حمل سلاح در قانون اساسی ایالات متحده حمایت می‌کنند. از سوی دیگر نیز انجمن ملی اسلحه در انتخابات سال ۲۰۱۶ از حامیان اصلی کارزار آقای ترامپ بوده است.

 

اما گونزالس یکی از رهبران دانش آموزان معترض، در واکنش به این سخنان گفت: «اگر رئیس جمهور می ‌خواهد در چشمان ما نگاه کند و بگوید که این فاجعه وحشتناک است و هرگز نباید دوباره اتفاق بیفتند، من می‌پرسم که چقدر پول از انجمن ملی اسلحه نصیب او شده است؟»

 

تقابل دیدگاه ترامپ و دانش آموزان

در حالی که راهپیمایی‌های دانش‌آموزان در ایالت‌های آمریکا برای اعتراض به عدم کنترل در فروش اسلحه ادامه دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی دیگر در دیدار با برخی از دانش آموزان و معلمان، پیشنهاد کرد تا برای مقابله با مهاجم‌ها در مدارس، معلمان و مربیان و سایر کارکنان در دبیرستان‌ها را به اسلحه مسلح کنند.

 

 

 

 

مارک باردن که پسرش را در تیراندازی مدرسه ساندی‌هوک در سال ۲۰۱۲ از دست داد در پاسخ به دونالد ترامپ گفت: «جکی، همسر من یک معلم است و او به شما خواهد گفت که معلم‌ها به اندازه کافی مسئولیت دارند که نخواهند مسئولیت ترسناک گرفتن زندگی کسی را بر عهده بگیرند.»

 

این پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا در روزهای پیش از زبان چندین کارشناس شبکه فاکس که بسیار مورد علاقه دونالد ترامپ است، شنیده شده است. شبکه فاکس به داشتن مواضع تند و افراطی در میان جامعه آمریکا شهرت دارد.

 

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ و در دوران کارزار انتخاباتی، از حمایت «سازمان ملی سلاح» برخوردار بود.

 

طفره رفتن مجدد مقامات آمریکایی از بحث داغ حمل سلاح

اینکه چگونه یک دانش آموز اخراجی، عاشق سلاح و به ظاهر نامتعادل از نظر روانی توانسته است از سهل انگاری اطرافیان خود سوء استفاده کند و یکی از سنگین ترین کشتارها در موسسات آموزشی آمریکا را مرتکب شود، سوالی است که مقامات رسمی این کشور از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با طفره رفتن از پرداختن به بحث جنجالی حق حمل سلاح سعی کردند به آن بپردازند.

 

هجدهمین تیراندازی سال جاری در محیط های آموزشی آمریکا

حمله مسلحانه به دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس، در فلوریدا یک حادثه نادر در آمریکا محسوب نمی شود. بر اساس گزارش های منتشر شده این هجدهمین تیراندازی در محیط های آموزشی آمریکا از ابتدای ژانویه سال جاری است. با این حساب هر شصت ساعت یکبار یک مورد تیراندازی در موسسات و محیط های تحصیلی آمریکا روی داده است.

 

دست کم نیمی از هجده حمله مسلحانه به موسسات آموزشی آمریکا با کشته و زخمی همراه بوده است. یک دانش آموز مسلح به تفنگ دستی روز بیست و سوم ژانویه با تیراندازی در دبیرستان محل تحصیل خود واقع در ایالت کنتاکی دو پسر و دختر پانزده ساله را به کشتن داد.

 

این در حالیست که یکروز پیش از آن یک دانش آموز دختر بر اثر اصابت گلوله در محوطه دبیرستان محل تحصیل خود در تگزاس به شدت مجروح شده بود.

 

در موردی دیگر یک نوجوان چهارده ساله روز بیست و دوم ژانویه در پارکینگ یک مدرسه راهنمایی در «نیو اورلئان» هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد. تیراندازی به سوی یک اتوبوس مدرسه در ایالت آیووا، شلیک در یک دبیرستان سیاتل و حمله ای مشابه در یک پردیس دانشگاهی در کالیفرنیا از دیگر موارد ثبت شده در این زمینه است.

 

 

ویدئوی ضبط شده توسط یک دستگاه تلفن همراه که لحظات تیراندازی دبیرستان فلوریدای را نشان می‌دهد که به کشته شدن 17 تن انجامید مرگبارترین حادثه این‌چنینی از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون محسوب می شود

 

 

بنا بر قانون ایالات متحده آمریکا، حمل اسلحه در این کشور آزاد و خرید و فروش آن در میان شهروندان رایج است.

 

115

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی، با بیان اینکه در سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید گفت: بعد از ۱۸ سال که از این قانون می‌گذرد هنوز هم می‌گوییم معاونت پرورشی آن‌چنان که باید باشد نیست.

کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 

وی با بیان اینکه در هجده سالی که بعد از قانون احیا می‌گذرد تقریبا یک بار جذب مربی پرورشی داشتیم ادامه داد: سایر جذب‌هایی که در حوزه مربی پرورشی و مشاور صورت گرفته، در حد سالی ۷۰۰ ـ۸۰۰ نفر بوده، امروز تقریبا ۴۵ هزار نیروی پرورشی و مشاور داریم و حدود ۷۰ هزار کمبود نیرو داریم.

مربیان پرورشی از ابزار لازم برای تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند نیستند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکثر فضا‌های پرورشی متروکه شده بودند گفت: تقریبا ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی داریم. در بحث محتوا نیز حوزه پرورشی نه به صورت صد درصد، اما در بسیاری مواقع به حوزه‌ای کناردستی و کیفیت‌بخشی تبدیل شده است، مربیان پرورشی در مدارس از ابزار لازم برای تربیت دانش‌آموزان بهره‌مند نیستند بنابراین در عنصر محتوا، نیروی انسانی و فضا که سه ضلع اصلی کار تربیتی هستند مشکل و کمبود داریم و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

پورثانی با بیان اینکه ۱۱۲ هزار مدرسه و ۶۰۰ هزار کلاس درس و حدود یک میلیون فرهنگی داریم افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دستگاه آموزش و پرورش با بقیه دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست، بقیه دستگاه‌ها نیرو را استفاده می‌کنند ولی وزارت آموزش و پرورش نیروی انسانی را تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همچنین فرموده بودند مصالح کشور و نکات دیگر را معاونت پرورشی با رویکرد عقلانی برای دانش‌آموزان جا بیاندازد ادامه داد: ما نه فقط گروه‌های مردمی بلکه از نهاد‌های انقلابی و گروه‌هایی که دغدغه تربیت دارند، استقبال می‌کنیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: طبق دستورالعمل اوقات فراغت، برای اولین بار در سال گذشته فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار گرفت.

پورثانی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار گروه دانش‌آموزی جهاد تبیین در کشور وجود دارد گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گوید که کل جریان آموزش و پرورش برای رسیدن به مراتبی از حیات طیبه است. کسانی که سند را نوشته بودند پیشنهاد داده بودند که وزارت آموزش و پرورش به وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر نام یابد. در تمامی صفحات مبانی سند تحول یک کلمه به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌کنید و فقط یک کلمه به نام تربیت وجود دارد.

سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد، اما عمق کمی دارد

وی با بیان اینکه در هر استان و هر منطقه‌ای که گروه جهادی و مردمی وجود داشته باشد پیگیری لازم برای فعالیتش انجام می‌شود افزود: در ۷۲۰ منطقه کشور، هر منطقه یک معاون پرورشی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف دانش‌آموزی شرکت کردند، اظهار کرد: سطح شبهات دانش‌آموزان زیاد، اما عمق کمی دارد، باید اقتضائات دانش‌آموزان درک و برای آن برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • لحظه وحشتناک خودکشی یک زن با اسلحه