Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد چشمگیر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور گفت: ۴۲ درصد از بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که باید برای رفع این معضل نسبت به پیوند علم و صنعت اهتمام ویژه بورزیم. ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، غلامرضا کاتب پیش از ظهر امروز در نخستین گردهمایی مهندسین شهرستان گرمسار اظهار داشت: ایران اسلامی در عرصه‌های مختلفی به‌ویژه علم و تولید ثروت پس از پیروزی انقلاب افتخارات مطلوبی را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب درمجموع 170 هزار نفر دانشجو در کل کشور وجود داشت افزود: اکنون تنها در رشته‌های فنی و مهندسی 35 هزار نفر دانشجو در حال تحصیل در کشور هستند که این آمار حاکی از توسعه و پیشرفت چشمگیر ایران اسلامی در بعد علمی و رشد نخبگان و مهندسین است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رشد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌شدت رو به افزایش است اما این مسئله هم یک فرصت برای نظام به شمار می‌رود و هم یک تهدید چراکه از طرفی وجود نخبگان و افراد تحصیل‌کرده در کشور یک افتخار و سرمایه ملی به شمار می‌روند و از طرفی دیگر عدم به‌کارگیری و اشتغال این افراد یک چالش بزرگ برای دولت است.

وی با اشاره به اینکه 42 درصد از بیکاران کشور از افراد فارغ‌التحصیل با مدارک دانشگاهی هستند اذعان کرد: پیوند علم و صنعت نقش ویژه‌ای در رفع این چالش بزرگ و به‌کارگیری این افراد در صنعت ایفا می‌کند و امروز ما باید برای تولید ثروت از ریشه‌های علمی تلاش کنیم.

کاتب با بیان اینکه اگر کسی نتواند یافته‌های علمی جدید را جایگزین علم روز دنیا کند بی‌سواد است خاطرنشان کرد: باسوادی نشأت گرفته از علم جدید است و این علم باید در خدمت صنعت روز باشد تا در اقتصاد کشور نمود پیدا کند.

وی با اشاره به راهکارهایی برای ارتقا جامعه مهندسین و ایجاد اشتغال و ثروت یادآور شد: نهادینه کردن علم مهندسی معکوس در کشور یک راهکار اساسی برای رفع این چالش است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی رشد اقتصادی کشور را در یک سال گذشته 8 درصد اعلام کرد و گفت: 3 درصد از این رشد اقتصادی باید از بهره‌وری صنایع و ظرفیت‌های اقتصادی موجود تأمین شود.

وی اثرگذاری بر ایده‌های نوین و اختراعاتی که در نظام‌مهندسی اثرگذار است را از دیگر راهکارهای مهم در این عرصه برشمرد و اضافه کرد: تجاری‌سازی اختراعات در حوزه صنعت و ثبت اختراع از مقابله‌های علمی در ترازهای بالا باید در دستور کار مهندسان جامعه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام سامانه نشریات دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، چهار نشریه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با عناوین «نوین دارو، دانش‌پژوه، دنیای نوین سلول و ردپای زیست‌فناوری» میان ۱۱نشریه دانشجویی برتر دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند.

حمیدرضا فاطمی پور، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: چهار نشریه دانشجویی این واحد دانشگاهی میان نشریات برتر این دوره قرار گرفتند که سهم واحد رودهن حدود ۴۰ درصد نشریات برتر دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور است.

وی افزود: بحث رتبه‌بندی نشریات از موضوعات مهم دانشگاه بوده که بر اساس شاخص‌هایی ارزیابی می‌شوند. اکنون نظارت بهتر و بیشتر بر فرآیند ارزیابی کیفیت نشریات در دستور کار قرار دارد. کمک به نشریات دانشجویی برای تولید و بارگذاری مطالب در سایت نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای سطح کیفی و کمی نشریات دانشجویی هدف اصلی این دوره است.

به گزارش آنا،‌ چهار نشریه دو ماهنامه نوین دارو به صاحب امتیازی کیمیا سادات سجادی، مدیر مسئولی رضا قاسمی و سردبیری رکسانا شاهمرادی شامکان، فصلنامه دانش‌پژوه به صاحب امتیازی علی صفایی، مدیر مسئولی محمدعلی شیرزاده و سردبیری هادی حسن‌پور، فصلنامه دنیای نوین سلول به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مائده جعفری ماسوله و سردبیری سارا جواهری و فصلنامه رد پای زیست‌فناوری به صاحب امتیازی امیر حشمتیان، مدیر مسئولی ریحانه السادات میرافضل و سردبیری ریحانه نهالی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین