Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل، گفت: یکهزار هکتار از مزارع آران و بیدگل با روش‌های نوین آبیاری می شوند و ۳۰۰ هکتار نیز تا پایان سال در این طرح قرار خواهند گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی یغمائیان در گفتگو با خطب شکن، بحران کم آبی برای آران و بیدگل را یک تهدید خواند و اظهار کرد: ۹۰ درصد آب استحصالی این شهرستان در بخش کشاورزی با بهره ‌وری پایین مصرف می‌ شود که اجرای سیستم های نوین آبیاری می تواند تاثیر بسزایی در صرفه جویی آب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به تاثیر بحران آب بر کشاورزی شهرستان تصریح کرد: اصلاح شیوه‌های آبیاری، کاهش سطح زیرکشت، اصلاح الگو‌های کشت، ممنوعیت کاشت برخی گونه‌ها و استفاده بهینه از منابع آبی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای رفع تاثیرات مخرب خشکسالی بر کشاورزی آران و بیدگل است.

وی با بیان این که با توجه به محدودیت‌های موجود در کویر و نیاز به محصولات کشاورزی از سال ۹۰ تغییر الگوی کشت در آران و بیدگل در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان از سال ۹۰ تاکنون تغییر الگوی کشت داده‌اند.

یغمائیان انجام طرح‌های تغییر الگوی کشت در آران و بیدگل را موفق ارزیابی کرد و گفت: نیاز آبی کم و سود بیشتر از مزایای اصلاح الگوی کشت در کشاورزی بوده است.

وی از اجرای عملیات طرح آبیاری‌های نوین در یکهزار هکتار از مزارع آران و بیدگل خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ هکتار از باغ‌ها و مزارع شهرستان نیز تا پایان سال با روش‌های نوین آبیاری خواهند شد.

آران و بیدگل دارای بیش از سه هزار هکتار باغ و ۱۱ هزار هکتار زمین زراعی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری