Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مناطق شهرداری تهران روز گذشته در نظارت ستادی منطقه ۱۱ گفت: ۲۰ درصد میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت در این منطقه قرار گرفته که از لحاظ مذهبی و نگهداشت مکان‌های قدیمی اهمیت دارد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نظارت ستادی معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در منطقه ۱۱ با بازدید از پروژه‌های در دست اقدام و طرح‌های پیشنهادی با حضور دکتر رباطی، مدیران کل، شهردار و جمعی از معاونین این منطقه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن رباطی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در بازدید از مسجد در حال ساخت امام محمد باقر (ع) در تقاطع خیابان اسکندری و امام خمینی، گذر شهریار حد فاصل تئاتر شهر تا تالار وحدت و نیز بازدید از تالار وحدت ضمن ارزشمند خواندن پروژه‌های مذهبی و فرهنگی در هسته مرکزی شهر تهران، مشارکت بین مردم و مدیریت شهری را برای ارتقای کیفیت اجرای پروژه و نیز حفظ و نگهداشت آن‌ها حائز اهمیت دانست.
در ادامه بازدید‌های میدانی از سطح منطقه ۱۱ جلسه نظارت ستادی با بررسی اقدامات انجام شده و ارزیابی نواحی چهارگانه این منطقه در ارائه خدمات شهری برگزار شد.
در این نشست رباطی با بیان این که منطقه ۱۱ در بخش‌های مذهبی و مرمت و نگهداشت میراث و مکان‌های تاریخی این بخش از پایتخت پویا است؛ گفت: ۲۰ در صد از میراث طهران قدیم و مکان‌های تاریخی پایتخت در منطقه ۱۱ قرار گرفته که برای مدیریت شهری اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی همچنین گذر فرهنگی و کار کرد ارتباطی بین تالار وحدت و تئاتر شهر را به عنوان یکی از مکان‌های مهم بخش هنر در سطح کشور دانست که تأثیر فرا منطقه‌ای دارد و مدیریت شهری در طول سال به مناسبت‌های خاص میزبان مهمانان بسیاری از تمام نقاط کشور است و تأمین آسایش و رفاه برای این شهروندان به عهده شهرداری است.
معاون امور مناطق شهرداری تهران با تأکید بر این که مشارکت اجتماعی در مدیریت شهری با مشارکت عامه مدم امکان پذیر است؛ خاطر نشان کرد: تولید ثروت برای شهر و شهروندان اهمیت دارد و با مشارکت شهروندان امکان پذیر خواهد بود که شهرداری باید در این بخش گام‌های بلند تری بردارد و سازو کاری فراهم شود که مردم تشریک مساعی بیشتری داشته باشند.
رباطی همچنین اظهار کرد: مسئله نگهداشت شهر جزء مسائل ذاتی شهرداری است و باید بتواند کارکردی با بیشترین بهره وری داشته باشد.
اوضمن بیان اهمیت بازپیرایی مکان ها، گذر‌ها و خیابان‌های واجد ارزش فرهنگی و تاریخی، اذعان کرد: این اقدامات زمانی زیباتر خواهد بود که ایجاد انگیزه برای ساکنین محله‌ها کرده و مشارکت آنان را به دنبال داشته باشد.
رباطی اجرای ۲ پروژه مذهبی نوسازی مسجد پنبه چی و مسجد رضوی را که با مشارکت شهروندان انجام شده بود؛ نمونه بسیار خوبی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی با مردم عنوان کرد و از مدیران شهری خواست تا بازپیرایی محله و نمای شهری را نیز با مشارکت مالکین به اجرا در آوردند.
همچنین نصراله آبادیان ضمن تشریح موقعیت منطقه ۱۱ در شهر تهران با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا و برنامه‌های آتی، چالش‌های مدیریت شهری در هسته مرکزی شهر تهران و راهکار‌های رفع مشکلات را بیان کرد.
آبادیان با اشاره به ویژگی‌های منطقه ۱۱ در موضوعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... به اهمیت وجود ۱۹ بورس در این منطقه اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مفصلی در بازنگری طرح تفصیلی داریم که از این موضوع به عنوان مزیت مثبت استفاده خواهیم کرد.
وی به تشریح برخی پروژه‌های آتی در این منطقه از جمله عقب نشینی خیابان کمالی (دافوس)، گذر شهریار، باز پیرایی حد فاصل میدان قزوین _رازی _. مولوی به طول ۲۸۴۲ متر طول با هدف تأثیر گذاری در ارتقای کیفیت جداره‌ها و گردشگری و نیز مطالعات زیر سطحی میدان راه آهن به مساحت ۲ هکتار پرداخت و با ارائه گزارشی از وضعیت سینما‌های منطقه ابراز امیدواری کرد که طرح باز زنده سازی سینما‌های متروک سطح منطقه با برنامه‌های جدید مدیریت شهری به اجرا در آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: با توجه به فقر فضای سبز در منطقه ۲ شهرداری قم، در بودجه منطقه ردیفی برای تملک فضای سبز پیش‌بینی شده است.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ برای اولین سال بحث ردیف تملک فضای سبز در خود منطقه پیش بینی شده است، اظهار کرد: مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تملک در یکی از محلات متراکم منطقه پیش بینی شده است.

وی افزود: تا پایان سال تلاش می‌کنیم تا در این منطقه که بافت متراکم و کمبود فضای سبز دارد، تملکاتی برای احداث بوستان شهری انجام دهیم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی بوستان خانواده و مجموعه فرهنگی متناسب با آن در بلوار بنی فضل، خاطرنشان کرد: یکی از بوستان‌های جنگلی این منطقه در سال ۱۴۰۳ با تجهیز شدن به مبلمان شهری، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که برای این منظور نیز هفت میلیارد تومان پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: علاوه بر این در زمینه تکمیل فاز ۵ بوستان صداقت در دستور کار است، توسعه فضای سبز بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان ولایت و بوستان صبا و بوستان گل‌ها و فدک هم اقداماتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بوستان‌های جنگلی بزرگی مانند بوستان جوان، معصومیه و رضوی در این منطقه وجود دارند، گفت: در بحث بوستان شهری به دلیل نبود زمین‌های ملی در سطح منطقه مشکل داریم، از همه اینها مهم‌تر نبود فضای لازم در مناطقی مثل خیابان مالک اشتر، خیابان ستاری و اطراف نبوت به سمت میدان توحید است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: منطقه دو بلوک‌های بزرگ شهری با جمعیت چند ده هزار نفری دارد که فضای سبزی در آن‌ها وجود ندارد و زمینی برای تملک و ساخت در آن نیست.

کد خبر 751145

دیگر خبرها

  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران