Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@00:24:29 GMT

تولید گوشی با دوربین سلفی مخفی و اسکنر اثر انگشت بزرگ

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۰۹۳۱۵

تولید گوشی با دوربین سلفی مخفی و اسکنر اثر انگشت بزرگ

شرکت ویوو گوشی هوشمند جدیدی به نام اپکس تولید کرده که برای اولین بار در جهان اسکنر اثر انگشت نیمی از نمایشگر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، در حالی که اسکنرهای اثرانگشت گوشی های فعلی معمولا تنها یک دکمه بسیار کوچک در زیر نمایشگر هستند و شناسایی هویت مالک گوشی از همین طریق صورت می گیرد، اسکنر اثر انگشت گوشی اپکس برای اولین بار در دنیا تا بدان حد بزرگ طراحی شده که نیمه پایینی نمایشگر را به طور کامل دربرمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزیت چنین کاری تسهیل بازکردن قفل گوشی در زمان کشیدن نوک انگشت بر روی نمایشگر و کاهش زمان مورد نیاز برای تشخیص هویت کاربر است. فضای بزرگ طراحی شده برای این کار در عمل بسیاری از مشکلاتی که اسکنرهای اثر انگشت فعلی دارند را برطرف می کند.

فضای بزرگ این اسکنر اثر انگشت به کاربران امکان می دهد تا به جای یک اثر انگشت دو اثر انگشت را برای ورود به گوشی تعریف کنند. با استفاده از این روش می توان حفاظت از داده های مشترک توسط دو نفر را با اطمینان خاطر ممکن کرد.

دوربین سلفی این گوشی هم ماهیت منحصر به فردی دارد. این دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت نمایشگر مخفی شده و در صورت نیاز مانند پریسکوپ از پشت گوشی بالا آمده و فعال می شود. عکاسی با این دوربین به ۰.۸ ثانیه زمان نیاز دارد و سپس عکس تهیه می شود.

از جمله دیگر ویژگی های این گوشی می توان به نمایشگر ۶ اینچی OLED با دقت ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰، ضخامت ۱.۸ میلیمتری در بالا و ۴.۳ میلیمتری در پایین و امکان پخش صدا با کیفیت بالای های – فای اشاره کرد. قیمت و زمان تولید انبوه این گوشی هنوز مشخص نیست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد

سازمان ملل اعلام کرد غزه به ۴۰ سال قبل بازگشته است و بازسازی آن در بهترین شرایط ۸۰ سال طول می‌کشد.

به گزارش ایسنا، سازمان ملل هزینه بازسازی نوار غزه را حدود ۴۰ میلیارد دلار تخمین زد و تاکید کرد بازسازی ویرانی‌های عظیم و بی‌سابقه‌ای که در اثر تجاوز طولانی مدت رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد شده، ممکن است ۸۰ سال به طول انجامد.

به گزارش الجزیره، عبدالله الدردری، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر دفتر منطقه‌ای کشورهای عربی در برنامه توسعه سازمان ملل متحد، در کنفرانسی خبری در امان پایتخت اردن اعلام کرد، بازسازی نوار غزه یک کار بسیار هزینه بر و زمان بر خواهد بود. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای برآورد هزینه‌ها حدود ۱۸ میلیارد دلار است اما روی زمین و در عمل وضعیت بسیار متفاوت است و این برآورد نهایی نیست.

وی افزود: برآورد اولیه برنامه توسعه سازمان ملل متحد برای بازسازی همه چیزهایی که در غزه ویران شده، حدود ۴۰ میلیارد دلار است و این ماموریتی است که جامعه بین‌الملل از جنگ جهانی دوم تاکنون هرگز با آن برخورد نکرده است.

وی با اشاره به بحث و بررسی بازسازی غزه با برخی کشورهای عربی و وجود نشانه‌های مثبت در این زمینه، افزود: اتکا به چارچوب‌های سنتی برای بازسازی به این معناست که ممکن است این کار دهه‌ها طول بکشد و مردم فلسطین چند دهه از رفاه بهره مند نباشند. بنابراین مهم است که مردم را به سرعت در خانه‌های مناسب اسکان دهیم و به حالت عادی اقتصادی و اجتماعی بازگردانیم .

در همین حال، ارزیابی ساخت‌وسازها نشان می‌دهد غزه نزدیک به ۸۰ سال برای بازسازی تمام واحدهای مسکونی تخریب‌شده به زمان نیاز دارد و این در صورتی است که سرعت بازسازی معقول باشد.

الدردری تاکید کرد کل آواری که تاکنون در غزه انباشته شده است به ۳۷ میلیون تن می‌رسد و با توجه به افزایش بسیار زیاد و روزانه آن، آخرین داده‌ها نشان می‌دهد این آوارها تقریبا ۴۰ میلیون تُن است.

وی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد ساختمان‌های مسکونی به طور کامل یا جزئی تخریب شده است، خاطرنشان کرد: توسعه انسانی غزه با تمام مولفه‌های آن اعم از بهداشت، آموزش، اقتصاد و زیرساخت‌ها حدود ۴۰ سال به عقب رفته‌اند و این به معنای آن است که ۴۰ سال تلاش و کوشش و سرمایه گذاری‌ها در نوار غزه بر باد رفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • ظاهر آیفون۱۶ لو رفت/ چیدمان جدید دوربین‌ها/ عکس
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • جریان کارت اعتباری مخفی باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال چیست؟ (زیرنویس فارسی)
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • رندرهای گوشی سامسونگ گلکسی F55 5G منتشر شد
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد