Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین خواجه بیدختی مدیر کل سابق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در مراسم معرفی سرپرست جدید این اداره کل گفت : با تلاش‌های انجام شده در سه سال اخیر، ظرفیت اقامتی استان سمنان از یک هزار و 250 نفر شب، به دو برابر افزایش یافته است و دو هتل نیز در ماه های آینده به بهره برداری می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این مدت، گردشگری به مطالبه عمومی و ادبیات رایج استان سمنان تبدیل شده است افزود : گردشگری در حال حاضر به عنوان مولفه توسعه استان در نظر گرفته شده است.

خواجه بیدختی به تشدید میل به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان اشاره کرد و افزود: حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایجاد تاسیسات گردشگری استان سمنان در حال حاضر چهار هزار میلیارد ریال است که این پروژه‌ها با پیشرفت 40 درصدی در حال انجام هستند.

مدیر کل سابق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان از استان های شاخص در واگذاری بناهای تاریخی است گفت: از ظرفیت عبوری استان برای فروش صنایع دستی نیز باید استفاده شود.

وی گفت: برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت صنایع‌دستی استان سمنان، مراکز فروش صنایع‌دستی در شهرهای استان راه اندازی شده و یا در حال بهره برداری است.

مدیر کل سابق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان خواستار جذب سرمایه گذار برای ایجاد واحدهای بین راهی جدید شد.

سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز  در این مراسم گفت: دولت در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری وظیفه مهمی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در زمینه جذب گردشگر، افزود: چشمه‌های متعدد معدنی، ظرفیت کویر، وجود سایت‌های پارینه سنگی، گردشگری عرفانی، کاروانسراها، جاذبه های متعدد تاریخی و غیره از ظرفیت‌های توسعه استان است.

گفتنی است ، در این مراسم که با حضور مدیران کشوری و استانی برگزار شد، با قدردانی از زحمات حسین خواجه بیدختی در سه سال اخیر محمد جهانشاهی به عنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام / ه

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان معرفی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۹۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، روناک تاسا با اعلام این مطلب اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان در محل ساختمان موسسه امین دایر خواهد بود و ساعت بازدید از بعد از افطار تا ساعت ۱۲ شب است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه افزود: در این نمایشگاه اغلب دست‌بافته‌های بانوان سرپرست خانوار به نمایش گذاشته شده است و در برگزاری آن موسسه خیرین امین، اتاق اصناف، اداره امور عشایری، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری اشنویه مشارکت دارند.

او گفت: از برنامه جانبی این نمایشگاه برگزاری نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری شهرستان و پخت نان محلی است.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی بازار تاریخی اراک
  • آمادگی سمنان برای اسکان ۵۰ هزار نفر در هر شب
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در اشنویه
  • قطار گردشگری در محوطه گردشگری جهانی پاسارگاد راه افتاد
  • ظرفیت اقامتگاه‌های استان اصفهان در ایام نوروز ۲۸۰ هزار نفر است
  • نصب دوربین مداربسته در محوطه کتیبه‌های گنجنامه همدان
  • اصفهانِ فرهنگی در سالی که گذشت
  • صدور اولین مجوز فروشگاه صنایع‌دستی برای هتل در استان سمنان
  • برگزاری نوروزگاه در میاندوآب
  •  ۴۸ بازارچه صنایع دستی در خراسان رضوی برپا شد