Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر این نکته که صددرصد سهمیه 60هزار تنی کود فسفات و پتاس استان تخصیص یافته و با همان قیمت سال گذشته درحال توزیع است، افزود: سهمیه 70درصدی کود اوره نیز توسط این شرکت که معادل 65هزارتن است تامین و توزیع شده است.
وی با بیان اینکه اتحادیه تعاون روستایی مازندران 30 درصد برابر با حدود 40هزار تن کود اوره را باید تامین و توزیع کند، بیان داشت: البته این شرکت آمادگی دارد تا در صورت عدم خرید به موقع و توزیع کود اوره از طریق این اتحادیه ، با دستور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد قیمت کودهای شیمیایی گفت: هر چند شرکت های پتروشیمی از 6ماه پیش فشارهای زیادی را برای افزایش قیمت به وزارت جهاد کشاورزی آورده اند، اما همچنان افزایش قیمت کود در سال زراعی در حد شایعه است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با تاکیدبر این نکته که انجام آزمون خاک موجب ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات کشاورزی می‌شود ، افزود : این شرکت با هدف ساماندهی توزیع و مصرف کودهای شیمیایی ، در 10 نقطه از زمین های کشاورزی استان آزمون خاک انجام داده است.
سلطانی اضافه کرد: نتایج آزمایش های خاک کشاورزی مازندران نشان داده است که نیاز هر هکتار به کود اوره 100کیلو و فسفات و پتاس هر یک 50کیلو گرم است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در عین حال اظهار داشت : البته در زمین هایی که از آب چشمه آبیاری می شود ، نیاز کود اوره از 100 کیلو به 50 کیلو کاهش ولی مصرف کود پتاس به 100 کیلو افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه در زمین های باتلاقی نیز نیاز کود اوره باید کم شود ، افزود : در حال حاضر با چنین فرمولی ، میانگین نیاز هر هکتار کود شیمیایی در زمین های کشاورزی مازندران 200 کیلو گرم است.
از آنجاییکه مهمترین فعالیت کشاورزی استان مازندران برنجکاری است ،خرید و تامین کودهای شیمیایی از اوایل اسفند یکی از مهمترین دغدغه های شالیکاران محسوب می شود.
کشت برنج در مازندران به طور معمول با شخم و شیار ،خزانه گیری و آب تخت کردن شالیزار از ماه اسفند آغاز می شود و به طور معمول در اواخر ماه فروردین به مرحله نشاء می رسد.
هم اکنون در بشتر زمین های مناطق مرکزی مازندران از جمله بابل ،بابلسر ،محمود آباد ،فریدونکنار و آمل شخم و شیار شده و آماده‌سازی زمین صورت گرفته است
مازندران با داشتن 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و کشت و برداشت بیش از 70 نوع محصول ، مهم ترین قطب کشاورزی کشور به شمار می رود .
این استان در تولید دستکم 10 نوع محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را دارد.
رتبه اول تولید برنج ، مرکبات ، کیوی و ماهیان پرورشی گرم آبی کشور هم متعلق به مازندران است .
6990/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۰۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار

حسین صادقی معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان در این زمینه گفت: اکنون آب مورد نیاز روستا‌های بخش گابریک ازجمله علی آباد به صورت نوبت بندی و هر سه روز یکبار معادل نیاز کل مجتمع های روستایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نیاز آبی این مجتمع وجود ندارد افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در این روستا‌ها ذخیره بیش از اندازه آب به وسیله خانوار‌ها در مخازن بزرگ موجود در منازل است.

بیشتر بخوانید:

مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، تامین آب شرب پایدار این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • شورای تامین اجازه نداد؛ بازی پرسپولیس / استقلال با نساجی بدون زنان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران
  • پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان