Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@10:30:06 GMT

اعزام 200 تیم پزشکی به مناطق محروم استان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۱۰۰۲۶

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، هادی جلالی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی، امروز هفتم اسفندماه، در نشست خبری سالروز تشکیل بسیج جامعه پزشکی، که در ساختمان اداری بیمارستان قائم برگزار شد، اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی همانند سایر نیروهای بسیج پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت که خدماتی را به مردم در طول این سال‌ها ارائه کرد، از جمله اقدامات بسیج پزشکی در سال جاری، اعزام 200 تیم‌ پزشکی به مناطق محروم و عشایر بوده و در تمام شهرستان‌های استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: پزشکان سازمان بسیج در قالب بیمارستان‌های صحرایی به بیش از 8 تا 10 هزار نفرخدمت‌ کرده اند و 38 تیم دیگر تا پایان سال اعزام می شوند.

جلالی با اشاره به دیگر خدمات جامعه بسیج پزشکی، عنوان کرد: خدمت رسانی به زائران در ایام اربعین، توسط تیم پزشکی از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی بود، زیرا زائران پیاده نیاز به خدمات درمانی داشتند و به همین مناسبت امسال یک مرکز درمانی در صحن فاطمه‌الزهرا(س) نجف اشرف مستقر کردیم تا خدمات درمانی به زائران پیاده ارائه دهیم.

 رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: بلافاصله پس از خدمت رسانی در نجف اشرف به زائران امام رضا(ع) در قالب 5 ایستگاه درمانی،  خدمت رسانی کردیم  که در این طرح 500 نفر از پزشکان وپرستاران فراخوان شده و در این طرح شرکت کردند.

وی متذکر شد: همزمان در حاشیه شهر مشهد نیز20  پزشک با تخصص دندانپزشکی و بینای سنجی، بیماران در دو زومینه تخصصی و عمومی درمان کردند.

استقرار 10 یونیت سیار دندانپزشکی در فرهنگسرای سپاه

جلالی با بیان اینکه 10 یونیت سیار دندانپزشکی را در فرهنگسرای سپاه مستقر کردیم، ابراز کرد:  350 مراجعه کننده  برای درمان دندان داشتیم که گروه تخصصی دندانپزشکی همه خدمات دندانپزشکی را به ویژه برای دانش‌اموزان مدارس ارائه دادند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات فرهنگی بسیج جامعه پزشکی، عنوان کرد: امسال اولین سالی است که گروه پزشکی به صورت اختصاصی اعتکاف کردند و در عرصه فرهنگی نیز نشست‌های موضوعی در مناسبت‌های مختلف برای این قشر برگزار شد.

جلالی ادامه داد: برای ارتقاء مراکز درمانی کتابخانه‌های کوچکی در مراکز برپا کردیم تا زمان مراجعان مفید سپری شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان متذکر شد:  درراستای فرهنگ‌سازی بحث کاهش مصرف دارو و آنتی بیوتیک‌ها، اصلاح رژیم غذایی  و افزایش جمعیت کارگاه های آموزشی را برای مردم برگزار کردیم.

وی به برنامه‌های سال آینده سازمان بسیج پزشکی اشاره کرد و گفت: دوره سبک زندگی و طب سنتی ایرانی در فروردین‌ماه  سال آینده براساس سیاست‌های ابلاغی سلامت، توسط گروه طب تخصص سنتی و ایرانی برگزار می‌شود  که بحث آن بیشتر پیشگیرانه است.

جلالی با بیان برنامه‌های سازمان بسیج پزشکی در سال آینده، گفت: از سیاست‌های بسیج طرح جهادگران سلامت این است که خدمات درمانی را به شکل مستمر، دائمی و هدفمند پیگیری کنیم و تمام خدمات درمانی را به مناطق محروم به طور دائمی طی چهار سال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تیم پزشکی بسیج شامل یک پزشک، روانپزشک، پرستار ویزیت و دارو است گفت: در سال جاری 38 نقطه در استان را که 10 نقطه در مشهد و 28 نقطه در شهرستان‌ها بوده خدمت‌رسانی کرده‌ایم که وظیفه این تیم شناسایی مشکلات بهداشتی افراد محروم و صعب العلاج و ارائه خدمت به آن‌ها است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با اشاره به برنامه‌های نوروزی، عنوان کرد: در برنامه‌های نوروزی ما میزبان اردوهای جهادی هستیم که 2 اردو در حاشیه شهر و 2 اردوی دیگر در مناطق محروم مستقر می‌شود.

 وی اعتبار ارائه خدمات این سازمان را بیش از 150 میلیون تومان برآورد کرد ومتذکر شد: اعتبارات خدمات رسانی 100 میلیون تومان بوده و این در حالی است که ارزش خدمات پزشکی بیش از 1 میلیارد تومان است.

 جلالی گفت: بیش از 11 هزار نفر عضو بسیج پزشکی هستند که این اعضاء شامل پزشکان، متخصصان و پیراپزشکان، پرستاران و تمام فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی هستند.

 انتهای پیام 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد

محمد علیشاهی گفت: در حادثه نخست بر اثر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری پژو پارس و سمند در بلوار «مجد» مشهد که صبح امروز رخ داد، ۶ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حادثه دیگر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری آردی با سمند ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه امروز در محور سرخس به «چاهک» رخ داد که این حادثه پنج مصدوم در پی داشت.

وی بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان یک دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد