Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم عثمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه مردم به میراث گذشتگان، تأکید بر کارهای فرهنگی، ورزشی و تعمیق روابط فرهنگی میان نسل ها، تبادل میان فرهنگی، ورزشی استان‌های ایران و کشورهای مختلف دنیا، رونق و توسعه گردشگری، ارتقای سطح فرهنگ شنیداری آواز و آواهای کلاسیک و آئین‌های محلی و موسیقی سنتی و بومی نواحی جهان با رعایت شئونات اسلامی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: اجرای موسیقی فاخر کلاسیک و حرکات موزون آئینی و هنری در فرهنگ غنی اقوام، اجرای بازی‌های بومی محلی مردم، ارائه آثار و هنرهای فولکلوریک، اجرای آواز و آواهای کلاسیک، اجرای آئین‌های محلی و موسیقی سنتی و بومی نواحی جهان، اجرای بازی‌های آئینی بومی و محلی چوب‌کِشی، شال‌‌کِشی، خول خوله از جمله محورهای جشنواره به شمار می رود.
وی در مورد زمان برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی سنتی و آئین های فولکلوریک در بوکان گفت: این جشنواره از دهم فروردین ماه آینده برگزار می شود.
دبیر اجرابی جشنواره اضافه کرد: آثار ارسالی باید همراه با مشخصات کامل از جمله اجرای صوتی و تصویری بر روی لوح فشرده به مدت 15 دقیقه باشد و ارسال آثار فقط از طریق پست الکترونیک info@bokanfestival.com یا آی‌دی تلگرامی bokanfestival1@ قابل قبول خواهد بود.
وی اظهار کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به آدرس بوکان، چهارراه شهرداری، خیابان شهید حمیدی، کوچه نارین 2 یا از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره www.bokanfestival.com و پست الکترونیکی دبیرخانه info@bokanfestival.com ارسال کنند.
به گزارش ایرنا، بیش از 150 نوع بازی بومی و سنتی در کشور ایران وجود دارد.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی توانمندی‌های موجود در این مناطق بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان