Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده از پيگيري عدالت جنسيتي و خانواده به عنوان دو اصل مهم در قانون برنامه ششم خبر داد و گفت: تمامي موضوعات اولويت‌دار حوزه زنان و خانواده را پيگيري مي کنيم.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، معصومه ابتکار روز دوشنبه در جلسه فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در دولت دوازدهم سياست‌ها و راهبردهاي اين دولت را پيگيري مي‌کنيم، گفت: اقدامات و برنامه‌هاي آقاي روحاني در دولت يازدهم در حوزه زنان به خوبي مشهود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ضمن آنکه تکاليف قانوني برنامه ششم را در مواد 101، 102 و 80 اين برنامه درخصوص عدالت جنسيتي و خانواده پيش رو داريم که بايد اجراي و دنبال شوند.
ابتکار ادامه داد: از نظر برنامه، راهبرد و قانون بالادستي، نقشه راه در دولت دوازدهم روشن است، ضمن آنکه شخصا با برنامه وارد اين کار شده‌ام.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده با بيان اينکه نخستين جلسه ستاد ملي زن و خانواده را با حضور رئيس‌جمهوري هفته آينده برگزار مي شود، افزود: ستاد زنان و خانواده ستادي فرابخشي و قوه‌اي است لذا حضور اعضاي فراکسيون زنان مجلس در آن بسيار اهميت دارد که در اين ستاد تکاليف مواد 101 و 102 و شاخص‌هاي ديگر براي حرکت در مسير توسعه را تعريف، مشخص و کمي خواهيم کرد.
ابتکار به موضوعات مورد بررسي در جلسه نخست اين ستاد اشاره کرد و گفت: در جلسه نخست بيشتر شاخص‌هاي عمومي را بررسي خواهيم کرد و اميدواريم اختياراتي براي مصوب اين شاخص‌ها بدست آوريم تا ملاک حرکت در طول مسير پيش‌رو قرار گيرند.
وي با تاکيد براينکه معاونت امور زنان تمامي موضوعات اولويت‌دار حوزه زنان و خانواده را پيگيري مي‌کند، اضافه کرد: آموزش يکي از مسائل مهمي است که در اين خصوص با وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان به منظور ارتقاء سطح آگاهي زنان در موضوعات مختلفي همچون توانمندي حقوقي و مهارت‌هاي زندگي و... رايزني کرده‌ايم.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده اضافه کرد: ضمن آنکه با وزارت کار به منظور ارائه تسهيلات به زنان براي کاهش معضلات شغلي آن‌ها وارد گفت‌وگو شده و آيين‌نامه‌هاي اجراي مرتبط با تسهيلات فراگير و پايدار نگارش شده است تا نگاه معادل جنسيتي در توزيع اين تسهيلات فراهم شود.
ابتکار به موضوع اشتغال پايدار براي زنان روستايي نيز اشاره کرد و گفت: مدير امور بانوان استان‌ها عضو کارگروه تسهيلات اشتغال پايدار روستايي است؛ از آن‌ها خواستيم مجموعه سياست‌ها را بکار گيرند تا زنان نيز از تسهيلات اشتغال روستاي نيز بهره‌مند شوند.
وي با بيان اينکه فردا اجلاسي ملي در زمينه IT و ICT و فناوري اطلاعات در راستاي از توان‌افزايي زنان در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اشتغال با همکاري وزارت ارتباطات برگزار خواهند کرد، افزود: اين سمينار به هيچ عنوان تشريفاتي نيست چراکه ما نقشه راه مشخصي براي توانمندي زنان در تمامي حوزه‌ها به ويژه حوزه فناوري داريم ضمن آنکه در خردادماه در اين رابطه نشستي بين‌المللي برگزار مي‌شود تا از تجربه کشورهاي صاحب نظر استفاده کنيم.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده با تأکيد بر اينکه تاکنون 18 سفر استاني داشته است، اظهارکرد: اين سفرها با برنامه‌ريزي و هدف بازديد و آگاهي از وضعيت روستاها و زنان روستايي انجام شده است و در اين راستا عمده مشکلات زنان روستايي مورد بررسي قرار گرفته است که فروش و عرضه کالاهايشان مهمترين معضل آن‌ها شمار مي آيند.
ابتکار با اشاره به اهداف و جهت‌گيري‌هاي اين سفرهاي استاني، توضيح داد: معرفي سياست‌هاي دولت براي تمامي مقامات دولتي از جمله بحث تفويض اختيار پست‌هاي مديريتي به زنان تا 30 درصد و رصد کم و کيف اجراي اين سياست در استان‌ها از ديگر اهداف اين سفرها به شمار آيد؛ در واقع در دو سطح ملي و استاني اين موضوع با همکاري سازمان اداري – استخدامي رصد و نظارت مي‌شود.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده ادامه داد: طبق آخرين آمار سازمان اداري – استخدامي در 5 ماه اخير 42 مدير زن در پست‌هاي مديريتي به کار گرفته شده‌اند که 19 نفر از آنها در سطح عالي مشغول به کار شده‌اند.
وي با تأکيد بر اينکه آموزش و آگاهي‌رساني به مديران استاني بسيار مهم است، از طرح بحث در اين خصوص در جلسات شوراي اداري خبر داد و گفت: هدف اصلي توان‌افزايي مديران زن است که بتوانند با شايستگي کامل اين 30 درصد سهم خود از پست‌هاي مديريتي را دريافت و وظايف خود را به بهترين شکل انجام دهند.
ابتکار با بيان اينکه سهم زنان در مجلس شوراي اسلامي نيز بايد به 30درصد افزايش يابد، گفت: بايد اين بلندپروازي را دنبال کنيم چراکه مردم و نسل جوان چنين انتظاري از ما دارند.
وي به پيگيري موضوعي تحت عنوان `گفت‌و‌گوي ملي خانواده در سطح ملي و استاني` اشاره کرد و گفت: تقويت بنيان خانواده يکي از تکاليف ما در ماده 102 برنامه ششم توسعه و سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري است که دراين خصوص نشست‌هاي بسياري با اساتيد و دانشگاهيان برگزار کرده و به اين جمع بندي رسيديم که خانواده بايد از درون خود داراي توانمندي‌هايي شود تا بتواند در مقابل آسيب‌ها بايستد.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده با بيان اينکه خانواده سالم مي‌تواند اقتصاد سالم و اقتصاد مقاومتي را پيش ببرد، گفت: به همين دليل گفت وگو بايد در درون خانواده ايراني شکل بگيرد، ولي متاسفانه براساس پيمايش‌هاي انجام شده گفت وگو بين نسلي و ميان خانواده‌هاي ايراني بسيار کاهش پيدا کرده درحالي که اين مهم جزو ضروريات جامعه است، البته اين مسائل در دنيا نيز وجود دارد.
وي با تاکيد بر ارائه برنامه و آگاهي براي افزايش گفت وگوي بين نسلي و ميان خانواده‌، افزود: اين موضوع به صورت پايلوت در برخي از استان‌ها اجرايي شده است و استانداران براي جريان‌سازي در اين خصوص و همين طور براي افزايش گفتگوي بين نسلي پس از حوادث دي ماه پيش قدم شده‌اند.
ابتکار در خصوص قصاص نوجوانان نيز بيان کرد: نوجواناني وجود دارند که زير سن 18 سال مرتکب جرم شده‌اند اما در يک جهنمي تا رسيدن به سن قانوني نگه داشته شده و پس از آن اعدام مي‌شوند، اگرچه انجمن‌ها و تشکل‌هاي بسياري در اين رابطه فعاليت مي‌کنند اما قانون بايد در اين خصوص اصلاح شود ضمن آن که مي‌توان محکومين در اين رابطه را که به جرائم سازمان يافته مرتبط مي‌شوند مشمول اصلاح قانوني نکرد هر چند حتي در اين نوع جرايم نيز آن بچه بي‌گناه است.
وي همچنين در رابطه با بحث تابعيت فرزندان زناني که شوهران غيرايراني دارند تصريح کرد: مسئله تابعيت پيگيري شد؛ طبق آمارها حدود 800 دختر ايراني که شوهر افغان کرده‌اند به صورت برده مورد استفاده قرار مي‌گيرند لذا موضوع مهم و پيچيده‌اي است.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده با اشاره به مطالبه زنان براي ورود به ورزشگاه، اظهارکرد: موضوع پيگيري و خوشبختانه روز گذشته زنان توانستند به تماشاي مسابقه ورزشي بسکتبال بنشينند که در اين راستا با آيت الله مکارم جلساتي برگزار و داستان اصلي را برايشان توضيح دادم که ايشان تأکيد کردند که اصلا نمي‌دانستند ماجرا اين است. به من چيز ديگري گفتند که من آن واکنش را نشان داد.
وي همچنين درباره اختصاص نيم درصد بودجه جاري استانداري‌ها به اداره‌کل زنان و بانوان در بودجه سال 97، گفت: تدوين طرح توسعه زنان و خانواده هر استان در حال پيگيري است که به همه استان‌ها ابلاغ و موافقتنامه‌هايي به استاندارها امضا کرده‌ايم و اطلس اطلاعاتي دقيق و آماري مربوط به زنان را با سرشماري سال 95 تطبيق داده و آن را به عنوان پايه کار به مديران تمام استان‌ها مي‌دهيم تا برنامه‌اي را مطابق با استان، منطقه و دهستان خود در خصوص زنان ارائه دهند چراکه هر منطقه شرايط خاص خود را دارد.
ابتکار افزود: اين نيم درصد بايد در جهت اجرا، رصد و پايش اين برنامه‌ها خرج شود ضمن آنکه چارچوب نظارتي براي اجراي تکاليف ابلاغ شده به استان‌ها ايجاد و دنبال مي‌شود و جلسات تخصصي و موضوعي بسياري برگزار شده است.
وي با تأکيد بر اينکه به حمايت مجلس براي گفت‌وگوي بين نسلي و گفت‌وگوي خانواده‌ها نياز است، گفت: براي آزادي زنان زنداني جرايم غيرعمد نيز اقداماتي صورت گرفته است و انتظار داريم تمامي نمايندگان رسماً به کمپين ارمغان 2 و حمايت از اين زنان بپيوندند.
معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده با اشاره به بازديد از بند نسوان زندان اروميه، گفت: بازديد از بند زنان زندان‌هاي تهران و پيگيري مشکلات آنها را نيز در برنامه داريم ضمن آنکه معتقديم هيچ مادري نبايد در زندان باشد چراکه بسياري از اين زنان داراي فرزنداني هستند که بچه‌هاي آنها بي‌سرپرست در خيابان‌ها رها شده‌اند به همين دليل بهتر است براي مادران مجازات جايگزين يا دستبندهاي الکترونيک به منظور حضور آنها در خانه‌هايشان استفاده کنيم البته براي رسيدن به اين مرحله به تلاش فراکسيون زنان و مکاتبه آنها با قوه قضائيه نياز داريم.
سيام**9314**1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار تهران: اتباع غیرمجاز بازگردانده می‌شوند

استاندار تهران با اشاره به حضور ۵۰ درصدی اتباع خارجی کشور در این استان گفت:‌ «در تلاش هستیم که اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند.»

به گزارش ایرنا، به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

فخاری سپس با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: تغییر مواضع کشور‌ها پس از این اقدام سلحشورانه سپاه پاسداران نشان از عزت و اقتدار کشور ما است، در این عرصه با این دست برتر باید با برنامه ریزی صحیح از فرصت‌ها استفاده کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه شهر و استان تهران با ویژگی‌های خاص خود مظلوم است، افزود: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که نسبت به اوضاع این شهر و استان همت کافی را داشته باشند چرا که شان تهران این نیست که در جایگاه ۳۱ بودجه کشور و رشد ۴ درصد قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بودجه تهران از اولین استان یعنی اصفهان، ۲۷ رتبه پایین‌تر است که رشد در این امر جنب‌وجوش، برنامه و رعایت چارچوب‌ها و اصول را برای تغییر وضعیت می‌طلبد و اگر این کار صورت نپذیرد این مظلومیت باقی می‌ماند، ما اراده نکردیم، ولی جمعیت ناسازگاری که نقش مصرف‌کننده دارند، برغم اینکه یک چهارم تولید، ۵۲ درصد سهم مالیاتی کشور و ۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه استان تهران است، با ظرفیت اقتصادی‌مان فاصله زیادی داریم.

فخاری با انتقاد از ضعف شدید در جریان برنامه ریزی استان، تصریح کرد: هیچ سازمان و دستگاهی در استان تهران برای ۱۴۰۳ نباید بدون برنامه باشد و باید نظام بودجه‌بندی و اولویت‌های آن مشخص باشند.

وی با تاکید بر اینکه جهت‌گیری‌های ما باید برای یک برنامه پنج ساله در دستور کار قرار بگیرد، افزود: تدبیر از وحدت نظر‌ها بیرون می‌آید، ما باید بتوانیم در جهت‌گیری‌های استان با اهداف مشخص قدم برداریم، اگر در نظر وحدت داشته باشیم در عمل نیز وحدت خواهیم داشت.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مسوولان‌استان توصیه کرد با هادیان جامعه، به خصوص ائمه جمعه همکاری وتعامل داشته باشند.

وی برگزاری انتخابات اسفند ماه را فارغ از هرگونه مشکل و حاشیه، بسیار مطلوب عنوان کرد و اظهار کرد: قدردان همه عزیزانی که در انتخابات تلاش کردند هستیم، شما توانستید تلاش دشمن را خنثی کنید.

فخاری با بیان اینکه همه باید کمک کنند تا در ۲۱ اردیبهشت‌ماه و در مرحله دوم انتخابات نیز در چنین جایگاهی بمانیم و ادامه دهیم، گفت: ما باید برای انتخابات سال آینده از الان تلاش کنیم و جهت‌گیری‌های ما جهت‌گیری‌های مشخصی باشد.

استاندار تهران مشارکت و جامعیت را عامل قدرت ملی خواند و افزود: امینت یک امر نادیدنی، اما قابل حس است، به لطف خدا متولیان امر به زیبایی عمل کرده و صحنه‌های زیادی را برای رقابت ایجاد کردند.

فخاری اظهار کرد: بزرگترین آفتی که ما با آن مواجه هستیم توجه نکردن به فرآیندها، خروجی‌ها و نتیجه‌گیری‌ها است.

وی گفت: ضروری است که مدیریت برنامه و بودجه در حوزه آمایش سرزمین، آخرین وضعیت همه سازمان‌ها و ادارات را ارائه دهد تا متوجه ضعف خود شوند، استان تهران در یک سرزمین کوچک با حجم بزرگ و جریان‌های نامتجانس قرار گرفته است.

استاندار تهران یکی از مسائل مهم پایتخت را مساله آب دانست و افزود: پروژه‌هایی در دست اقدام داریم، اما بحث، چگونگی تعیین اولویت‌ها است و باید اولویت‌ها مشخص شوند، برای ارائه برنامه حتماً اولویت سازمان‌ها را می‌خواهیم.

دیگر خبرها

  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز بازگردانده می‌شوند
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود