Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@21:04:07 GMT

رمز توسعه از نگاه مدیر عامل بانک ملی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۱۲۱۱۷

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه امروز با وجود تسهیلات تکلیفی و یا تعهدات سنگین بانک های بزرگ و دولتی ، قوانین نظارتى بر همه بانک ها یکسان است، گفت: برای اصلاح نظام بانکداری کشور باید نگاهمان را به این نظام تغییر داده و اصلاح کنیم. ناطقان: به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده امروز در هفتمین همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید و پنجمین چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۹۷ که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه پس از انقلاب اسلامی بانک ها علی رغم مشکلات بسیار خدمات ارزشمندی را  به کشور ارایه کردند، گفت: در هر بخشی که کارخانه و یا واحد تولیدی افتتاح شده است، بانک ها  حضور داشتند و حتی در زمینه ارتقای وضعیت معاش مردم در قالب ارایه تسهیلات خرد نیز فعال بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بانک ها درآمد مشخصی دارند و این درآمد شامل سود تسهیلات و کارمزد خدمات بانکی می شود، اظهار کرد: در کشور ما نرخ سود تسهیلات بانک ها ۱۸ درصد، نرخ اوراق گواهی سپرده های بانکی 20 درصد و نرخ کارمزد خدمات بانکی صفر است. خروجی این نظام مشخص است و قطعا بانک ها با مشکل مواجه خواهند بود.
حسین زاده ادامه داد: امروز برخی بانک ها شروع به دریافت کارمزد ۲۵ تومانی در ازای ارایه خدمات خود به مشتری کرده اند اما با مخالفت هایی مواجهند در حالی که هزینه واقعی خدمات بانکی ۴۰۰ تومان است بنابراین باید نگاهمان به بانکداری اصلاح شود.
وی با بیان اینکه امروز بانک های دولتی باید علاوه بر ارایه تسهیلات با قیمت ارزان و خدمات دهی با کارمزد صفر درصد بیش از همه نیز سود سپرده پرداخت کنند، تاکید کرد: بانک های دولتی تکالیف و وظایف سنگینی در ارتباط با تولید و اشتغالزائى دارند در حالی که قوانین نظارتی  بر همه بانک ها نگاه یکسانی دارد.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه برای توسعه کشور باید نگاهمان را به بانک های بزرگ نیز تغییر دهیم، عنوان کرد: بسیاری از شعب بانک های دولتی زیان ده هستند  چرا که در مناطق کم برخوردار تاسیس شده اند؛ مناطقی که بانک های کوچکتر و یا خصوصی به هیچ عنوان به خدمات دهی این گونه مناطق رضایت نمی دهند.

برچسب ها: بانک ملی ایران ، دکتر محمدرضا حسین زاده ، توسعه ، کارمزد بانک ها

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۴۰۰ خیر مدرسه ساز و حدود ۸۲ پروژه نیمه فعال خیری در استان وجود دارد که نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی است و انشاالله با همت خود خیرین به اتمام خواهند رسید.


به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی‌مردان مردانی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز استان، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز حدود ۲۵ سال است فعالیت می‌کند و از سال ۱۳۹۵ این فعالیت به‌صورت رسمی شکل گرفت.

وی ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز یک سازمان مردم نهاد است که وظیفه آن جذب و ترویج فرهنگ خیر در راستای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی‌ست‌.

مدیر عامل خیرین مدرسه ساز چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: هر ساله جشنواره خیرین مدرسه ساز استانی، شهرستانی و مدرسه‌ای برگزار می‌شود که امسال در ۱۹ اردیبهشت شاهد بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خواهیم بود.

مردانی تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز متعهد شدند که ۶۴ میلیارد تومان در راستای توسعه و بهسازی مدارس هزینه کنند که بالای ۵۰ میلیارد آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰۰ خیر مدرسه ساز و حدود ۸۲ پروژه نیمه فعال خیری در استان وجود دارد که نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی است و انشاالله با همت خود خیرین به اتمام خواهند رسید.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری گفت: نحو مشارکت خیرین برعهده خود آن‌هاست ولی مجمع سعی کرده این مشارکت‌ها هدفمند و در جهت رفع مشکلات آموزش‌وپرورش باشد، بیشتر این مشارکت‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار از جمله کوهرنگ و لردگان بوده است.

کد خبر 747911

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد