Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین اختتامیه و توزیع مدال ۵ رشته ورزشی دارت، طناب زنی، آمادگی جسمانی، لیوان چینی و فوتبال رو میزی عصر امروز یکشنبه ۶ اسفندماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی- ورزشی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حسین کوشکی رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت و رئیس کمیته فنی این المپیاد در سخنانی اظهار کرد: نهال ورزش همگانی در وزارت بهداشت عمر ۳ ساله دارد و امسال شاهد برگزاری سومین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی در خزرآباد ساری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امیدواریم بتوانیم این نهال نوپای فعالیت ورزش‌های همگانی در وزارتخانه را تقویت کنیم و بارور سازیم تا در سال‌های آینده شاهد توسعه و رشد ورزش‌های همگانی در میان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشیم.

کوشکی گفت: یکی از اقداماتی که سال آینده تلاش داریم آن را محقق کنیم شکل‌گیری انجمن‌های ورزش‌های همگانی و کانون های ورزشی و تقویت آن در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در آینده‌ای نزدیک تشکیل این انجمن‌ها وکانون‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

همچنین قول‌های مساعدی داده شده است مبنی بر اینکه در سال‌های آینده ما شاهد برگزاری توام المپیاد ورزش‌های همگانی دختران و پسران باشیم که قطعا برگزاری سالانه و متوالی المپیادهای دختران و پسران کمک بزرگی به ترویج ورزش‌های همگانی در میان دانشگاه‌ها می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه محمدی مسئول فنی رشته لیوان چینی در خصوص روند برگزاری این مسابقات در این دوره از المپیادگفت: مسابقات لیوان چینی با حضور ۱۳ دانشگاه علوم پزشکی و شرکت ۳۹ ورزشکار در سالن اجتماعات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد.

وی سطح کیفی مسابقات لیوان چینی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سطح فنی مسابقات بالا بود و ورزشکاران قوی و حرفه‌ای در این مسابقات شرکت کردند و رکوردهایی که ورزشکاران از خود بر جای گذاشتند در سطح کشوری بود و شاید اختلاف رکوردها با رکوردهای کشوری ۲ ثانیه بود.

محمدی گفت:قطعا اگر در آینده نزدیک شاهد برگزاری مسابقات لیوان چینی باشیم، سطح فنی مسابقات بالاتر خواهد رفت چرا که دانشجویان علوم پزشکی که در این دوره از المپیادحضور داشتند با آمادگی و توان خوبی گام به این المپیادگذاشتند.

وی گفت: در این دوره از المپیاد، در رشته لیوان چینی، مسابقات به صورت گروهی (تیمی) وانفرادی در روز یکشنبه ۶ اسفند ماه برگزار شد.

نتایج مسابقات لیوان چینی انفرادی

نفر نخست: مجید غلامی از دانشگاه علوم پزشکی دزفول

نفر دوم: حسن قاسمی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز

نفر سوم: کورش نصیری از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

نتایج مسابقات لیوان چینی/  بخش تیمی

مقام نخست: تیم دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام دوم: تیم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مقام سوم: تیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۲۸ دانشگاه در رشته طناب زنی این دوره از المپیاد حضور داشتند

بعد از مراسم توزیع مدال رشته لیوان چینی، نوبت به اهدای جوایز و مدال در رشته طناب زنی شد.

پیش از اهدای جوایز و توزیع مدال طناب زنی، خدادادی مسئول فنی رشته طناب زنی این دوره از المپیاد، دقایقی در خصوص سطح فنی مسابقات سخنرانی کردو آماری از تعداد بازیها و ورزشکاران در این رشته ارایه کرد.

خدادادی سطح کیفی برگزاری مسابقات رشته طناب زنی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طناب زنی از جمله ورزش‌های همگانی و سلامت محور است که در پیشگیری از بیماری‌های قلبی وعروقی موثر است.

وی گفت:طناب زنی از جمله ورزش‌هایی است که تاثیر زیادی در کاهش مرگ ومیر و بروز سکته‌های قلبی دارد و از چاقی‌ جلوگیری می‌کند به طوری که در کشورهای مختلف از جمله آمریکا و سنگاپور بیماری چاقی را با رشته طناب زنی کنترل می کنند.

خدادادی در خصوص مسابقات طناب زنی این دوره از المپیاد گفت: رشته طناب زنی در این دوره از المپیاد در ۴ ماده سرعت جاگینگ، استقامت، طناب بلند امدادی  و نمایش تیمی برگزار شد. البته قبل از برگزاری مسابقات طناب زنی، جلسات فنی و توجیهی و تمرین مشترک تیم های حاضر در این رشته و ارایه آموزش‌های فنی لازم به ورزشکاران و مربیان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸ دانشگاه علوم پزشکی در رشته طناب زنی در ماده‌های مختلف حضور داشتند و کل ورزشکاران این رشته در این المپیاد ۸۴ نفر بودند و ۲۷ مربی نیز تیم‌های حاضر دراین المپیاد را هدایت کردند.

نتایج مسابقات نمایشی تیمی طناب زنی
مقام اول اصفهان
مقام دوم سبزوار
مقام سوم مازندران
(نمایشی تیمی)
نتایح تیمی مسابقات طناب زنی
اول:دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
دوم:دانشگاه علوم پزشکی کاشان
سوم: دانشگاه علوم پزشکی مازندران

در ماده سرعت، تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سبزوار وکاشان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در ماده استقامت، مصطفی هدایتی از سبزوار به مدال طلا دست یافت. توحید غفاری در اردبیل نقره گرفت و حمید رضا شجاعی فر از کاشان صاحب گردن آویز برنز شد.

همچنین در ماده طناب بلند امدادی، تیم دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مقام اول را کسب کرد و تیم‌های کاشان و قم به ترتیب نقره و برنز گرفتند.

توزیع مدال رشته دارت/ علی رمضانی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز طلا گرفت

در ادامه مسابقات، نوبت به توزیع مدال رشته دارت سومین المپیاد ورزش‌های همگانی رسید اما قبل از شروع توزیع مدال ، صادق رحیم رئیس انجمن دارت وزارت بهداشت دقایقی در خصوص بازیهای این دوره مسابقات و نحوه برگزاری رقابتها سخنانی ارایه کرد.

صادق رحیم در خصوص سطح فنی مسابقات در رشته دارت گفت: سطح فنی این مسابقات بالا بود و ورزشکاران از آمادگی و دقت کافی برخوردار بودند.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور این رشته جذاب با قوانین بین‌المللی داوری شد و قوانین بین‌المللی برای برگزاری این رشته در این المپیاد اعمال شد.

رئیس انجمن وزارت بهداشت گفت: تلاش داریم با نظر دکتر عباس عطوف مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین رئیس اداره ورزش‌های همگانی این وزارتخانه برگزاری این رشته جذاب ورزشی را در سطح بین‌المللی در میان دانشجویان در سطح آسیایی و حتی جهانی برگزار کنیم که برای رسیدن به این مهم، لازم است که ما برای برگزاری این رشته، به لحاظ فنی قوانین را بین‌المللی دنبال کنیم و در بازی‌ها بر اسای قوانین بین‌المللی به پیش برویم.

وی گفت: ۴۳ تیم دانشگاهی متشکل از ۷۷ ورزشکار در این دوره از مسابقات در رشته دارت حضور داشتند و ۱۷۸ مسابقه در طول دو روز برگزار شد. خوشبختانه ورزشکاران حاضر در  این المپیاد در حد عالی ظاهر شدند وهمه حرفه‌ای کار کردند و به جرات می‌توان گفت ورزشکاران حاضر در این المپیاد در این رشته به لحاظ فنی کمتر از بازیکنان تیم ملی نیستند.خوشبختانه ورزش مهیج و جذاب دارت روز به روز درحال پیشرفت است و امیدوارم این رشته که جزو ورزش‌های همگانی است به توسعه و پیشرفت های لازم دست یابد.

با پایان مسابقات دارت سومین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که طی روزهای پنجم و ششم اسفند ماه در مجتمع صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خزرآباد ساری برگزار شد، علی رمضانی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز موفق به کسب مدال طلای این رشته شد.

همچنین سبحان عمرانی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مدال نقره این مسابقات در رشته دارت دست یافت و سپس هادی رستم خانی از زنجان و سید محمد جواد حسینی از مشهد مشترکا به مدال برنز این مسابقات دست یافتند.

نتایج مسابقات دارت سومین المپیاد ورزش‌های همگانی در یک نگاه

مقام نخست: علی رمضانی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام دوم: سبحان عمرانی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

مقام سوم: مشترکا  هادی رستم خانی از زنجان و سیدمحمد جواد حسینی از مشهد

برگزیدگان رشته آمادگی جسمانی جوایز و مدال‌های خود را دریافت کردند/ارومیه در بخش تیمی قهرمان شد

در بخش تیمی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه موفق به کسب مدال طلا شد.همچنین در این بخش، تیم اصفهان به مدال نقره دست یافت و تیم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد صاحب گردن آویز برنز شد.

در بخش انفرادی مسابقات آمادگی جسمانی این دوره از المپیاد، سجاد میلانی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه صاحب مدال طلای این رشته ورزشی شد. بهنام حیاتی از دانشگاه علوم پزشکی لارستان ، صاحب گردن آویز نقره شد و محمد رضا غلاوی از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مدال برنز این دوره از المپیاد رسید.

پیش از مراسم توزیع مدال رشته آمادگی جسمانی، امیدی مسئول فنی رشته آمادگی جسمانی در سومین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر وزارت بهداشت درخصوص برگزاری این رشته ورزشی گفت: ۳۷ تیم در این دوره از مسابقات از ۳۷ استان کشور در رشته آمادگی جسمانی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات آمادگی جسمانی در این دوره از المپیاد در دوبخش تیمی و انفرادی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد و رقابتها به لحاظ فنی در سطح بالایی برگزار شد و شاهد رقابت‌های سنگین و حساسی بودیم.

امیدی گفت: رشته آمادگی جسمانی خوشبختانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی از جایگاه خوبی برخوردار است ومیانگین رکوردهای ثبت شده ورزشکاران در این دوره از المپیاد نشان می‌دهد که ورزشکاران در این رشته تبحر خاصی دارند و آمادگی و توانمندی‌ آنها به لحاظ فنی در سطح کشوری است.

وی گفت: مسابقات آمادگی جسمانی در این المپیاد به صورت پارکور ایستگاهی شامل آیتم‌های درازنشست، تست چابکی، جابجایی وزنه، پرتاب توپ و مدیسن بال، سرعت، زیگزاگ برگزار شد و همچنین به صورت تیمی در آیتم دوی استقامت ۲۸۰۰ متر برگزار شد که در هر آیتم امتیازات به صورت جداگانه محاسبه گردید ومجموع آن به عنوان کلی انتخاب شد.

توزیع مدال رشته فوتبال رومیزی/محسن الحیاوی از اصفهان قهرمان شد

در بخش انفرادی، بعد از قهرمانی محسن الحیاوی،  علی خالدی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به کسب مدال نقره در بخش انفرادی شد و علیرضا زارعی از دانشگاه علوم پزشکی فسا صاحب گردن آویز برنز شد.

ضمن اینکه در بخش دوبل، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان متشکل از سجاد رنجبر ومهرداد عارفی موفق به کسب مدال طلا شد.تیم دانشگاه علوم پزشکی لرستان متشکل از محمد ابراهیم خسروی شکیب و عرفان شمس زاده به مدال نقره دست یافت و تیم دانشگاه علوم پزشکی مازندران متشکل از امیر وفا و رضا مستقیمیان صاحب گردن آویز برنز شدند.

پیش از توزیع مدال این رشته ورزشی، نعیمی مسئول فنی رشته فوتبال رومیزی با اشاره به اینکه این رشته از رشته های پرطرفدار و مهیج وجذاب در سطح دنیا است، گفت: در خیلی از کشورهای دنیا، فوتبال رومیزی به عنوان یکی از رشته‌های مهم از اهمیت خاصی برخوردار است و مسابقات در سطح جهانی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در خصوص سطح فنی مسابقات فوتبال رومیزی در این المپیاد گفت: سطح فنی این مسابقات بالا بود و ورزشکاران به خوبی و حرفه ای کار کردند  و اکثر برای هدایت تیم‌ها از مربیان حرفه‌ای و باتجربه‌ای استفاده کردند.

نعیمی گفت: سطح فنی مسابقات بالا بود. مسابقات از جمعه عصر آغاز شد و تا روز یکشنبه ادامه داشت.

مسئول فنی رشته فوتبال رومیزی گفت: قرار بود مسابقات فوتبال رومیزی در بخش دوبل فقط برگزار شود اما با توجه به درخواست ورزشکاران و موافقت مسئولان برگزاری المپیاد، ما در این دوره از مسابقات بخش افرادی را نیز اضافه کردیم.

بعد از اهدای جوایز و توزیع مدال به برگزیدگان هر رشته ورزشی، ورزشکاران به همراه کادر فنی، سرپرستان و اهدا کنندگان جوایز و مسئولان برگزاری مسابقات، عکس‌های یادگاری گرفتند.

۷۸ داور باتجربه کار قضاوت و نظارت رشته‌های مختلف این دوره از المپیاد را برعهده داشتند که از این تعداد بین ۱۰ تا ۱۵ داور از استان مازندران بودند.

از ۱۰ رشته موجود در سومین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۵رشته ورزشی در مجتمع رفاهی- ورزشی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت واقع در خزرآباد و ۵رشته دیگر در سالن‌های مجموعه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران واقع در مجتمع پیامبر اعظم(ص) این دانشگاه برگزار شد.

۵رشته ورزشی شامل فریزبی، طناب کشی، طناب زنی و آمادگی جسمانی و پله نوردی در سالن‌های ورزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران واقع در مجتمع پیامبر اعظم(ص) و مابقیه رشته‌ها در سالن‌های مجتمع ورزشی- رفاهی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد.

ورزشکاران دانشجوی ۴۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور در این المپیاد در  ده رشته ورزشی فریزبی، طناب کشی، طناب زنی، فوتبال رومیزی، داژبال، لیوان چینی، روبیک، دارت، پله نوردی و آمادگی جسمانی رقابت‌های خود را در خزرآباد ساری برگزار کردند.

در سومین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حدود ۸۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف رقابتهای خود را برگزار کردند.

۱۱۶ مربی و ۱۰۵ سرپرست به همراه تیم‌های مختلف حاضر در سومین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، ورزشکاران را در این رویداد بزرگ دانشجویی- ورزشی همراهی و هدایت کردند.

به گزارش مفدا، آیین اختتامیه و توزیع مدال ۵ رشته ورزشی دارت،  طناب زنی، آمادگی جسمانی، لیوان چینی و فوتبال رو میزی عصر امروز یکشنبه ۶ اسفندماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی- ورزشی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با حضور دکتر عباس عطوف مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت و رئیس این المپیاد، ترکمان مدیر مجموعه فرهنگی- ورزشی صندوق رفاه دانشجویان، برخی از مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی، روسای انجمن‌های ورزشی حاضر در این المپیاد،  مربیان و سرپرستان تیم‌های حاضر در المپیاد، ورزشکاران و عوامل ستادی و اجرایی این رویداد ورزشی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۲۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد