Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@21:32:37 GMT

حراج سکه برقرار است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۱۲۶۸۲

حراج سکه برقرار است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نزدیک به سه ماه است که با حبابی شدن قیمت سکه و ثبت رکوردهای جدید، بانک مرکزی حراج سکه را از طریق بانک کارگشایی در دستور کار قرار داده است. این حراجی بیش از ۳۰ جلسه برگزار شد و طی آن بسته‌های ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ تایی نیم و تمام سکه به فروش رفت و تا مرز ۴۰۰ هزار قطعه هم پیش رفته بود تا اینکه روز شنبه (۵ اسفند) طی اقدامی که از قبل پیش‌بینی نشده بود، بانک مرکزی حراج سکه را متوقف کرد و در این شرایط افرادی که برای حضور در حراجی به بانک کارگشایی مراجعه کرده بودند، با دست خالی برگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت سکه در روز شنبه و تحت تاثیر توقف حراجی تا حدی افزایشی شد و از نرخ حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان صبح به حدود یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان در عصر رسید.

در حالی دلیل توقف حراج سکه از سوی بانک مرکزی اعلام نشده بود که در نهایت در اواخر  روز شنبه این بانک اعلام کرد که عرضه سکه از طریق برگزاری حراج در بانک کارگشایی ادامه خواهد داشت. در این رابطه مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی توضیح داد که با توجه به شرایط بازار و تعادل قیمتی سکه بهار آزادی و همچنین طرح پیش‌فروش در حال حاضر استقبال چندانی از بانک کارگشایی نمی‌شود. ، از این رو بود که توقفی ایجاد شده و ممکن است از تعداد روزها و یا زمان عرضه سکه در حراج کم شود. با این حال رحیمی گفته بود که قطعا تا زمانی که سکه بهار آزادی متقاضی داشته باشد، عرضه در بانک کارگشایی ادامه دارد.

آخرین اطلاعات دریافتی نیز حاکی از آن است که امروز حراج سکه به روال معمول و از ساعت ۱۴ در بانک کارگشایی شروع می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این حراجی شرکت کنند. روال این گونه است که حراج با اعلام قیمت پایه از سوی بانک مرکزی شروع شده و با بالاترین قیمت درخواستی به اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بسته‌های سکه به فروش می‌رود.

تا قبل از برگزاری حراج سکه، حباب قیمتی این کالا تا ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده بود ولی آخرین تغییرات بیانگر آن است که حباب قیمتی سکه به حداقل رسیده و کمتر از ۱۰ هزار تومان است.

در کنار برگزاری حراج سکه بانک مرکزی در قالب بسته سیاستی خود به منظور کنترل بازار ارز، پیش‌فروش را نیز در بانک ملی اجرا می‌کند که بر اساس آن متقاضیان می‌توانند سکه‌های تمام بهار آزادی را با قیمت قطعی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سررسید شش ماهه و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سررسید یک ساله دریافت کنند. در پیش‌فروش مالیات بر ارزش افزوده شامل مشتری نخواهد شد. تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار قطعه سکه در پیش‌فروش که از ۲۸ بهمن ما آغاز شده، فروش رفته است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳

امتداد - وزارت امور اقتصادی و دارائی در نظر دارد به استناد جزء (ت) تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور (بخش اول)، و مطابق با مفاد جدول شماره‌ی (4) قانون مذکور، اولین مرحله حراج اوراق مرابحه عام در سال 1403 را در روز سه‎شنبه مورخ 11 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در راستای عرضه‌ی «اوراق مالی اسلامی دولتی» توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (دولت) در تواترهای هفتگی، مرحله اول حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ برای فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ایران، در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است، بانک مرکزی در حراج‌های مزبور خدمات کارگزاری مورد نیاز را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ارائه می‌دهد. نحوه برگزاری حراج و اوراق عرضه‌شده مطابق با جداول ذیل خواهد بود:

   


وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال می‌نماید تا نسبت به تعیین و اعلام سفارش‌های برنده اقدام نماید. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌زیرساخت معاملات، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی عرضه و فروخته شده نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • سکه‌های حراج شده از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند
  • سکه‌های حراج مرکز مبادله کاملا استاندارد بانک مرکزی است
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»