Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید آیت الله رزمجو، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت در لایحه بودجه سال 1397 کل کشور پیشنهاد داد که حقوق همه شاغلان دستگاه های مختلف افزایش پیدا کند اما در مجلس شورای اسلامی برخی مخالف این افزایش برای اعضای هیات علمی بودند.
وی ادامه داد: این موضوع باعث شد زمانی که رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران مراسم راهپیمایی 22 بهمن به شیراز سفر کرد، جمعی از دانشگاهیان استان فارس خواستار دیدار با وی شدند و این درخواست مورد پذیرش واقع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور استاندار فارس در امور دانشگاه ها گفت: 30 استاد صاحب نظر از 2 دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی روز بیست و دوم بهمن 96 با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند و در این دیدار بحث مخالفت عده ای در مجلس برای افزایش نیافتن حقوق اعضای هیات علمی مطرح شد.
او ادامه داد: رئیس قوه مقننه در این دیدار در پاسخ به اظهارات دانشگاهیان از آنان خواست، نظرات خود را ارایه دهند تا در مجلس مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود و همین امر موجب شد که حقوق اعضای هیات علمی نیز در سال 97 افزایش یابد.
رزمجو با تاکید بر اینکه اگر حقوق دانشگاهیان افزایش نمی یافت بی شک آسیب به دنبال داشت، از استاندار فارس برای هماهنگی چنین نشستی قدردانی کرد.
وی ادامه داد: همچنین در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار برپایی هر چه بیشتر نشست های مشترک نمایندگان استان فارس با دانشگاهیان این استان شد.
9254 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال/ قول مساعد مجلس برای اصلاح شرایط رزیدنت‌ها

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور ضمن گلایه از بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در آخرین روزهای سال، در عین حال ابراز امیدواری کرد که در اولین جلسه هیات دولت در سال جدید ابلاغ تعرفه ها صورت گیرد.

دکتر محمد رئیس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه شورای عالی بیمه برای رشد تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳، گفت: حدود دو ماه گذشته در شورای عالی بیمه افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی مصوب و به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شد. طبق قانون باید قبل از پایان سال تعرفه‌های حوزه‌های سلامت توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ شود.

وی افزود: در همین راستا، طی دو ماه گذشته به‌صورت مکرر نامه‌هایی را به ریاست محترم جمهور و معاون اول رئیس جمهور ارسال کردیم که هر دو بزرگوار به مبادی ذیربط دستور دادند که در ابلاغ این تعرفه‌ها تسریع شوند. متاسفانه تا به امروز که جلسه آخر هیات وزیران بود، تعرفه‌ها به دستور جلسه هیات وزیران نرسید و مبادی ذیربطی که رئیس جمهور و دکتر مخبر به آن‌ها تاکید داشتند، به موقع وظایف خود را انجام ندادند و حق ۳۶۰ هزار نفر نیروی خدمت‌گذار در حوزه سلامت رعایت نشد؛ چراکه آن‌ها باید پیش از پایان سال نسبت به میزان افزایش تعرفه‌ها آگاه می‌شدند تا بتوانند در سال جدید با تعرفه‌های جدید خدمات‌رسانی کنند.

حتی رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌ها هم برای حوزه سلامت جبران کننده نیست

وی افزود: امیدوارم همچون سال گذشته که آقای رئیس جمهور دستور دادند و آقای بهادر جهرمی همکاری کردند و در اولین جلسه سال جدید در ششم فروردین تعرفه‌ها ابلاغ شد، در اولین جلسه هیات دولت سال آتی نیز ابلاغ تعرفه‌ها صورت گیرد. نکته مهم این است که به دلیل اینکه طی ۱۰ سال گذشته تعرفه‌ها فریز شده و افزایش چندانی نداشته و دستوری پایین نگهداشته شده، حتی این رشد، به‌خصوص در حوزه هتلینگ و هزینه‌های سرباری جبران مافات حوزه سلامت را نخواهد کرد؛ چراکه بیشترین میزان این تعرفه هزینه‌های سرباری، هتلینگ و فنی است و کمترین میزان آن برای جامعه پزشکی است. بنابراین این تعرفه برای حوزه سلامت جبران‌کننده نخواهد بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که کردم مسئله تعرفه‌ها تا صبح امروز به هیات دولت ارجاع داده نشده بود و حتی اگر امروز صبح هم ارجاع می‌شد به این سرعت در دستور کار قرار نمی‌گرفت و این جای گله‌مندی دارد؛ چرا که مسوولان مربوطه می‌توانستند زودتر تعرفه‌ها را به هیات دولت ارجاع دهند.

رزیدنتی؛ گلوگاه تربیت نیروی متخصص

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات رزیدنت‌ها نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه دوران رزیدنتی اصلی‌ترین گلوگاه تربیت نیروی متخصص برای کشور است، اظهار کرد: این دوران متاسفانه به دوران سختی تبدیل شده است. ما ۲۸ دی ماه که بحث بودجه در مجلس مطرح بود، نامه‌ای را برای رئیس محترم مجلس نوشتیم و دو پیشنهاد را در آن مطرح کردیم که یکی از آن‌ها افزایش دو برابری حقوق رزیدت‌ها به‌صورت اورژانسی بود و دیگری این بود که دوران رزیدنتی مشمول قانون کار شود.

قول مساعد قالبیاف برای اصلاح شرایط رزیدنتی

وی در این باره افزود: امروز جلسه‌ای را با دکتر قالیباف، ریاست محترم مجلس درباره این موضوع داشتیم و شرایط دوران رزیدنتی را تشریح کردیم که رییس مجلس نیز به دشواری‌های شرایط رزیدنتی واقف بودند و تاکید کردند که این شرایط باید اصلاح شود تا ما با رغبت بیشتری بتوانیم برای آینده کشور نیروهای تخصصی تربیت کنیم و در این زمینه قول‌های مساعدی دادند و در این جلسه نیز پیگیری کردند تا پیشنهادات ما را در دستور کار قرار دهند. امیدواریم با تلاش آقای قالیباف و دوستان دیگر در مجلس، این دو پیشنهاد محقق شود.

رئیس زاده ادامه داد: همچنین افزایش ۴۰ درصدی حقوق رزیدنت‌ها را نیز دوستان ما در وزارت بهداشت پیگیری کردند که این میزان افزایش، به معنای حقوق ۱۰ تا ۱۵ میلیونی برای رزیدنت است و این میزان اصلا پاسخگوی نیازها نیست، اما اگر نامه ما محقق شود، حقوق ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای دستیاران عزیز پیشنهاد شده است که در سال اول به‌صورت اورژانسی مصوب شود تا بتوانند آسوده خاطر در مراکز دولتی به بیماران خدمات ارائه کنند.

وی ضمن بیان اینکه رزیدنت‌ها در حال حاضر ۷ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافتی دارند، اظهار کرد: رزیدنت‌ها مقیم بیمارستان هستند و بیشترین بار و فشار درمان در بیمارستان‌های آموزشی دولتی بر دوش رزیدنت‌ها است. به دلیل اینکه ورودی‌های ما دربرخی رشته‌ها به شدت کاهش یافته است و حتی در برخی رشته‌ها به یک چهارم رسیده، بار کاری نیز بیشتر شده وعلاوه بر آن، این افراد وظایف آموزشی سنگینی نیز دارند؛ به این معنا که حجم درس‌های زیاد، امتحانات سنگین ارتقای سالانه و... فشاری مضاعف بر فعالیت‌های درمانی است. چنین شرایطی دوره را غیر قابل تحمل می‌کند.

رئیس نظام پزشکی  ادامه داد: زمانی که تعداد پزشکان عمومی ما نصف تعداد فعلی بود، اکثر ظرفیت رشته‌های تخصصی در اطفال، بیهوشی، داخلی و جراحی تکمیل می‌شد اما در حال حاضر که تعداد پزشکان عمومی نزدیک به ۹۸ هزار نفر است، در برخی از رشته‌ها تنها یک چهارم ظرفیت پر می‌شود؛ بنابراین تعداد زیاد پزشک عمومی ضامن تکمیل ظرفیت دوره‌های تخصصی نیست. اگر ما دوره تخصصی و تعرفه‌ها را اصلاح نکنیم، هر چقدر هم که پزشک عمومی‌ افزایش یابد، کسی وارد دوره‌های تخصصی نخواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها تغییر کرد
  • ۲۱ اردیبهشت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دیدار مشاور وزیر اقتصاد با رئیس دانشگاه رضوی
  • «سرپرست مدیریت امور اجتماعی» دانشگاه علامه منصوب شد
  • بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال/ قول مساعد مجلس برای اصلاح شرایط رزیدنت‌ها
  • سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد
  • ابلاغ آیین نامه‌های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • ابلاغ آیین نامه های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • تشکیل کمیسیون تخصصی ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری درشورای اسلامی شهرکرد
  • نقش جهاددانشگاهی برای تشویق مردم به مشارکت در انتخابات تبیین شد