Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@21:55:13 GMT

ترب این سفید پرخاصیت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۱۴۱۷۵

ترب این سفید پرخاصیت

معمولا ترب سفید به صورت خام مصرف می‌شود. اما برای نگهداری از آن به مدت طولانی، به صورت ترشی یا خشک شده هم قابل استفاده است. ژاپنی‌ها از قسمت انتهایی ترب که کمی خشک است، برای سالاد و از قسمت نزدیک برگ که پرآب و شیرین است، برای پخت و پز استفاده می‌کنند.

سرویس سبک زندگی فردا:  ترب سفید یکی از سبزیجاتی است که دارای خواص زیادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله به نقل از سیمرغ به خواص ترب سفید به طور کامل اشاره می‌کنیم.

 

 

خواص ترب سفید چیست؟


ترب سفید دارای ویتامین‌های گروه A، B. و C. فراوان و همچنین مواد معدنی فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم، روی، منگنز و منیزیم، کربوهیدرات ها، فیبر و قند است. کالری آن کم است و خوردن آن به تسریع روند هضم غذا کمک می‌کند؛ به همین دلیل برای افرادی که رژیم دارند، مناسب است. پس از درآمدن این گیاه از خاک در صورت باقی‌ماندن برگ، خاصیت آن کاهش می‌یابد برای همین بعد از درآوردن آن از خاک، برگ‌ها کنده می‌شود.

معمولا ترب سفید به صورت خام مصرف می‌شود. اما برای نگهداری از آن به مدت طولانی، به صورت ترشی یا خشک شده هم قابل استفاده است. ژاپنی‌ها از قسمت انتهایی ترب که کمی خشک است، برای سالاد و از قسمت نزدیک برگ که پرآب و شیرین است، برای پخت و پز استفاده می‌کنند.

افزودن این گیاه به رژیم غذایی در مرحلۀ نخست موجب بهبود گوارش، به واسطۀ آنزیمی به نام دیاستاز می‌شود که به رفع سوء هاضمه، سوزش معده و حتی سر درد و تهوع کمک می‌کند. در این میان، ایزوتیوسیانات که علت تندی و تیزی ترب است، می‌تواند به بهبود گردش خون و جلوگیری از لخته شدن آن کمک کند. به گزارش سایت دیده بان علم، عصاره گرفته شده از ترب خام به صورت سنتی برای تسکین سردرد، تب، التهاب لثه و سوزش یائسگی کاربرد داشته است، زیرا آثار ضدالتهابی و خنک کننده دارد. ترب‌سفید مقادیر زیادی پتاسیم، ویتامین ث. و فسفر دارد و مواد مغذی آن برای حفظ و ارتقای سلامت ضروری است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Iq9

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: به دلیل محکوم نشدن حماس در قطعنامه شورای امنیت از آن حمایت نکردیم

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: رای ممتنع واشنگتن در مورد قطعنامه سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری در غزه است، نشان دهنده تغییر در سیاست ما نیست. از آنجا که متن نهایی، مفادی مانند محکومیت حماس، که ما فکر می کنیم ضروری است، ندارد، از این قطعنامه حمایت نکردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود رأی ممتنع واشنگتن در مورد قطعنامه سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری در غزه است، «نشان دهنده تغییر در سیاست ما نیست. از آنجا که متن نهایی، مفادی مانند محکومیت حماس، که ما فکر می‌کنیم ضروری است، ندارد، ما از این قطعنامه حمایت نکردیم.»

این سخنگوی کاخ سفید گفت: مقامات آمریکایی «از تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام مشاورانش برای گفتگو در کاخ سفید درباره عملیات رفح بسیار ناامید هستند.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از رأی ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت مبنی بر آتش بس در غزه و آزادی همه اسرا، اعزام هیئت اسرائیلی به واشنگتن برای گفت‌وگو در کاخ سفید را لغو کرد.

کربی گفت که مقامات ارشد آمریکایی برای گفتگوهای جداگانه با یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل که هم‌اکنون در واشنگتن به سر می‌برد، درباره موضوعاتی از جمله گروگان‌ها، کمک‌های بشردوستانه و حفاظت از غیرنظامیان در شهر رفح در غزه دیدار خواهند کرد.

این سخنگوی دولت بایدن افزود: «هیچ چیزی در مورد دیدگاه ما مبنی بر اینکه حمله زمینی گسترده در رفح یک اشتباه بزرگ است، تغییر نکرده است.»

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در عین حال مدعی شد که «نشانه‌ای از برنامه حمله اسرائیل به رفح در روزهای پیش رو مشاهده نکرده‌ایم».

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، که از سوی ۱۰ عضو غیردائم شورای امنیت ارائه شده بود، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

کد خبر 739204

دیگر خبرها

  • (ویدئو) یک ترفند فوق‌العاده ساده برای سفید کردن ماهیتابه
  • برای طرفداران دکوراسیون سفید و سبک بوهو (عکس)
  • سهمیه نفت سفید برای خانوار‌های روستایی خراسان‌شمالی شارژ شد
  • ارتباط فقر با پیری زودرس مغز
  • فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد
  • کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان
  • مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است
  • کاخ سفید: به دلیل محکوم نشدن حماس در قطعنامه شورای امنیت از آن حمایت نکردیم