Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: اخذ خط اعتباری 1.2 میلیارد یورویی از روسیه در اجرای خط ریلی اینچه برون - گرمسار پراهمیت بوده و موجب توسعه اقتصاد گلستان می شود.

سعید محمدزاده روز دوشنبه در دیدار با استاندار گلستان با حیاتی قلمداد کردن این پروژه، اظهار کرد: اجرای این خط ریلی باعث ایجاد اشتغال بصورت موقت چهار ساله و دائم در منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اعلام استانداری، مدیرعامل راه آهن ایران عنوان کرد: توسعه کامل سایت اینچه برون از طریق این اعتبار صورت می گیرد و با توافق صورت گرفته در نظر داریم خط آهن گرگان به کلاله را ذیل آن اجرایی کنیم.
وی یادآور شد: ما اینچه برون را به عنوان بندر خشک و زیر مجموعه راه آهن می دانیم و مشکلی با سرمایه گذاری در این منطقه نداریم و با سرمایه گذاران حوزه حمل و نقل در این منطقه قرار داد اجاره ای منعقد می شود.
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی تصریح کرد: از هر سرمایه گذاری که در حوزه بندر خشک تمایل به همکاری داشته و از سوی استان گلستان معرفی شود ،حمایت خواهیم کرد.
محمدزاده همچنین اضافه کرد: برای تسهیل در امور مسافران با وجود مشکلات مالی، راه آهن سبز دشت به بندرگز دو خطه شده و رویکرد راه آهن تکمیل پروژه های در دست اجرا است.
به گزارش ایرنا بندر خشک اینچه برون در شرق گلستان در مساحت 350 هکتار و با افق ذخیره و جابجایی 36 میلیون تن بار پیش بینی شده است که می تواند تحولی بزرگ در توسعه اقتصادی منطقه و استان و ایجاد چند هزار شغل برای جوانان این مرز و بوم باشد.
استاندار گلستان نیز در این دیدار توسعه خط ریلی را در حوزه اقتصادی و توسعه مهم بیان کرد و گفت: با جدیت، ایجاد مسیرهای ریلی جدید و همچنین بندر خشک اینچه برون را پیگیری می کنیم.
به گفته سید مناف هاشمی؛ یکی از مطالبات مردم و پیگیری مدیریت استان اجرا و تکمیل پروژه های ریلی است.
وی با بیان اینکه برای رفع دغدغه راه آهن در حوزه بندرخشک اینچه برون تلاش می شود، افزود: مسائل مربوط به ماده 69 در خصوص واگذاری زمین را نیز مرتفع خواهیم کرد.
استاندار گلستان اضافه کرد: از سوی دیگر رفع مشکلات تکمیل راه آهن سبز دشت به بندرگز در حال پیگیری است.
هاشمی گفت: به تمامی دستگاه های اجرایی استان اعلام شده تا در اجرای برنامه های راه آهن در بندرخشک اینچه برون همکاری کنند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب گوناگون بوده و در 30 شهر و 1075 روستا زندگی می کنند.
این استان در منطقه اینچه برون با کشور ترکمنستان مرز خشکی دارد و خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان از این نقطه عبور می کند که خود فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و کشورهای آسیای میانه است.
3014/1648

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می باشد و فرمت منطقه ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می باشد.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه