Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «أیمن الصفدی» همتای اردنی وی در بروکسل دیدار کردند.به گزارش بلاغ، وزرای خارجه مصر و اردن در بروکسل با یکدیگر دیدار و درباره راهکار‌های احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «أیمن الصفدی» همتای اردنی وی در بروکسل دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای به خصوص مسائل مرتبط با قضیه فلسطین و تلاش‌های مربوط به تحقق آشتی بین دو جنبش فتح و حماس را مورد بررسی قرار دادند.

فتح و حماس ۱۲ اکتبر گذشته توافقنامه آشتی را امضا کردند که به موجب آن دولت وفاق ملی بتواند اداره امور غزه را به دست بگیرد، اما اجرای این توافقنامه تا کنون به دلیل اختلافات دو جنبش با موانعی همراه بوده است.

به نوشته روزنامه «المصریون»، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که شکری و الصفدی تعامل با شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای جهت بررسی راهکار‌های احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دادند.

مذاکرات سازش از آوریل ۲۰۱۴ به دنبال مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف شهرک‌سازی‌ها، آزادی اسرای قدیمی فلسطین و پذیرش راه‌حل دو دولت و موافقت با تشکیل دولت فلسطین در مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، متوقف شده است.

امروز دوشنبه وزرای خارجه کمیته ۶‌گانه عربی با همتای اروپایی خود در پایتخت بلژیک تشکیل می‌دهند و طی آن پیآمد‌های تصمیم واشنگتن درباره قدس و راهکار‌های احیای روند سازش را بررسی خواهند کرد. کد مطلب: 351892 مرجع : فارس 

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند

افزایش 20 تا 30 درصدی آجیل در بازار مازندران/ قیمت انواع آجیل

امتداد مظلومیت و غربت یگانه دخت نبی مکرم اسلام در شهر تنکابن

    رایزنی وزرای خارجه مصر و اردن درباره احیای مذاکرات سازش مرکل خواستار تجدید‌نظر در سیاست‌های اتحادیه اروپا شد کرملین: وضعیت «غوطه شرقی» بسیار هشداردهنده است سردار جزایری: آینده از آنِ نُجَباء و نُجَباءها است انتقاد مطهری از شورای تامین و وزارت کشور آل‌سعود: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین یعنی اعلام جنگ با ما اظهارات پوتین درباره آتش‌بس در سوریه ایران نقطه تقابل روسیه و انگلیس در شورای امنیت نامه کمیسیون اقتصادی به رئیس‌جمهور گروه‌های مسلح در حال برنامه‌ریزی برای حمله شیمیایی به دمشق لاریجانی: امنیت، خط قرمز مسئولان است رأی مدعیان اصولگرایی به نجفی با چه تدبیری انجام شده است؟ بازداشت 3 متهم در پرونده جاسوسی محیط زیستی/ آخرین وضعیت پرونده اختلاس در وزارت نفت/ دستگیری مسئول سابق حراست بانک مرکزی بازی انرژی هسته‌ای عربستان تکذیب راه اندازی دفتر دادستانی در وزارت اطلاعات دسترسی دری‌اصفهانی به تمام اطلاعات طبقه‌بندی شده بمباران مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق توسط ترکیه اژه‌ای: نفوذی‌ها پوششی معقول و مورد پذیرش مردم و حکومت را دارند دستگیری سه متهم مرتبط با پرونده سیدامامی واکنش محسنی اژه‌ای به مطرح شدن اتهام کاووس سیدامامی  

حزب‌الله سکوهای گازی اسرائیل را کوه آتش می‌کند

۲ شرط آمریکا برای طالبان

نتیجه جایزه دادن سلبریتی ها به جنایتکاران چیست؟

انتقاد مسکو از تحریف واقعیت‌ها از وضعیت غوطه شرقی

کویت خواهان توقف درگیری در غوطه شرقی شد

ترکیه، بسیج مردمی سوریه را تهدید کرد

روحانی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه در مجلس کلید خورد

آیا مصر محاصره غزه را کاهش می‌دهد؟

واکنش متفاوت نماینده شیراز به سقوط هواپیما

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه

«حسن محمود» وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان ، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • ‏فیلم/ ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • ببینید | دیدار وزرای خارجه ایران و مصر
  • حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران