Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چند روز اخیر انتشار عکسی از امام جمعه ایلام در حالی که سوار ماشین پرادو است انتقاداتی را در فضایی مجازی برانگیخته. منتقدین می‌گویند امام جمعه ایلام؛ استانی که از محرومترین استان‌های کشور محسوب می‌شود نباید سوار ماشین خارجی شود و این با شان امام جمعه سازگار نیست.به گزارش بلاغ، در چند روز اخیر انتشار عکسی از امام جمعه ایلام در کنار پرادو،انتقاداتی را در فضایی مجازی برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتقدین می‌گویند امام جمعه ایلام؛ استانی که از محرومترین استان‌های کشور محسوب می‌شود نباید سوار ماشین خارجی شود و این با شان امام جمعه سازگار نیست. در آن طرف ماجرا هم، هادی لطفی، پسر امام جمعه ایلام با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود به این نقد‌ها پاسخ داد. او ماشین پرادو را متعلق به دفتر امام جمعه و نه شخص امام جمعه ایلام دانست و حرف‌های مطرح شده در مورد مورد هزینه‌های ولیمه فرزند خودش را دروغ خواند.  (پسر امام جمعه ایلام، گفتگوی کاملی را با «فردا» در این زمینه انجام داده که تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.)     رئیس دفتر امام جمعه ایلام در گفتگو با «فردا» در این رابطه گفت: «طبق قانون، ماشینی که امام جمعه در شهر دارد، پژو است و چون مناطق ما کوهستانی است برای سفر به اطراف و مناطق کوهستانی، هر مدیر کلی یک ماشین هم برای این گونه موارد دارد و این ماشین پرادو هم داخل شهر استفاده نمی‌شود.»

آقای یگانه در مورد قیمت این خودرو گفت: «منتقدین و افرادی که سروصدا کردند تهمت زدند که ارزش ماشین ۴۰۰ میلیون تومان است در حالی که فکر می‌کنم ارزش این ماشین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان باشد.»

رئیس دفتر امام جمعه ایلام در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع با منش ساده زیستی که یک امام جمعه باید داشته باشد سازگار است؟ بیان کرد: «من بیش از ۲۰ سال است که در دفتر امام جمعه رئیس دفتر هستم. من زیاد با نماینده های، ولی فقیه ارتباط داشته ام. همین آقای آل هاشم که الان می‌نویسند گفته که نرده‌ها را بردارید، بدانید که از روز اول امام جمعه ایلام اجازه گذاشتن نرده‌ها را نداد و حتی اجازه نداد پاسدار‌ها در هنگام نماز سرپا بایستند. ایشان سوابق درخشانی دارد و پاسدار رسمی هست. چندین سال نماینده، ولی فقیه در سپاه منطقه کرمانشاه بوده است.»

وی در مورد صفحه اینستاگرام پسر امام جمعه ایلام و عکس‌های منتشر شده در آن هم گفت: «ما شنیده ایم بعضی از پسران نمایندگان ولی فقیه چه کار‌ها می‌کنند، به عنوان مثال آقای خزعلی گفته که «فلانی اصلا پسر من نیست.» در حالی که پسر ایشان با چند تن از بازیگران از قدیم دوست بوده و از آنها دعوت کرده و این طور هم نبوده که خرج چندانی کند. البته می دانیم که نباید عکس‌ها را آن گونه منتشر می‌کرد.»  
در همین زمینه هم حمید رسایی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار «فردا» گفت: «به هر ترتیب کسی که نماینده، ولی فقیه است و در جایگاه امام جمعه قرار گرفته است مردم به او نگاه می‌کنند یعنی مشی و عملکرد او مورد توجه مردم است پس باید به قواعدی پایبند باشد؛ خصوصا الان که مردم با مشکلات حاد اقتصادی روبرو هستند و بدیهی است کسی که نماینده، ولی فقیه و در لباس روحانیت است، از او توقع بیشتر می‌رود و باید با مشکلات مردم همراهی بیشتری از بقیه مسئولان داشته باشد.»

وی افزود «مطابق اخباری که آمده و اسنادی که در فضای مجازی منتشر شده است، امام جمعه محترم ایلام بر اساس نگاهی که دارند، مشی اداری شان برخلاف این اصل بدیهی است و حاکی از اشرافیگری و تجملگرایی است. متاسفانه تا الان در برابر ادعا‌هایی که درباره عملکرد ایشان شده است، پاسخ درخوری دیده نشده است. از طرف دیگر جمعی از روحانیون شهر ایلام به این مشی اعتراض کرده اند و این رفتار را خلاف توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و جایگاه امام جمعه می‌دانند که باعث بدبینی مردم می‌شود، اما نحوه برخورد امام جمعه و ادبیاتی که وی در برابر منتقدان بکار برده هم برخلاف شان این جایگاه است.»

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد وظایف نهاد‌های قانونی در این مورد هم گفت: «به نظرم در این مسئله دو تا نهاد وظیفه اصلی را دارند؛ یکی دادگاه ویژه روحانیت یعنی جناب آقای رئیسی و دیگری هم شورای عالی سیاست گذاری ائمه جمعه و جناب آقای علی اکبری، این دو نهاد باید این مسئله را بررسی کنند اگر ادعا‌های مطرح شده است توسط روحانیون معترض درست نیست با کسانی که این ادعا‌ها خلاف واقع را مطرح کرده اند و در فضای مجازی منتشر کرده اند، برخورد کنند، اما اگر درست است و مباحث مطرح شده مطابق با واقعیت است، این امام جمعه ایلام است که باید مورد باز خواست قرار بگیرد و از طلبه‌ای که به این مسئله از باب امر به معروف ونهی از منکر با رفتار امام جمعه اعتراض کرده، تجلیل شود. وقتی رهبر انقلاب در بیست ونه بهمن می‌فرمایند که خوی اشرافی گری مسئولان، عدم توجه به مستضعین و امتیاز طلبی مسئولان عمل ضد انقلابی است یعنی اگر امام جمعه‌ای این کار را کرده باشد یا مسئولی در هر جایگاهی چنین عملکردی دارد، رفتار او مردم را نسبت به انقلاب بدبین می‌کند. برای همین معتقدم اعتراض طلاب نه تنها تشویش اذهان عمومی نیست بلکه عین انقلاب اسلامی است.» کد مطلب: 351894 مرجع : فردا 

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

"تنهازیستی"، ترکش انفجار مخرب "زندگی انسانی" ایرانیان/ دولت در قبال بیماری "زندگی تک‌نفره" حساس شود

کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند

افزایش 20 تا 30 درصدی آجیل در بازار مازندران/ قیمت انواع آجیل

امتداد مظلومیت و غربت یگانه دخت نبی مکرم اسلام در شهر تنکابن

    رئیس دفتر امام جمعه ایلام: از «پرادو» برای مناطق کوهستانی استفاده می‌کنیم/ حمید رسایی: باید دادگاه ویژه روحانیت به مسئله ورود کند رایزنی وزرای خارجه مصر و اردن درباره احیای مذاکرات سازش مرکل خواستار تجدید‌نظر در سیاست‌های اتحادیه اروپا شد کرملین: وضعیت «غوطه شرقی» بسیار هشداردهنده است سردار جزایری: آینده از آنِ نُجَباء و نُجَباءها است انتقاد مطهری از شورای تامین و وزارت کشور آل‌سعود: بین‌المللی کردن مدیریت حرمین شریفین یعنی اعلام جنگ با ما اظهارات پوتین درباره آتش‌بس در سوریه ایران نقطه تقابل روسیه و انگلیس در شورای امنیت نامه کمیسیون اقتصادی به رئیس‌جمهور گروه‌های مسلح در حال برنامه‌ریزی برای حمله شیمیایی به دمشق لاریجانی: امنیت، خط قرمز مسئولان است رأی مدعیان اصولگرایی به نجفی با چه تدبیری انجام شده است؟ بازداشت 3 متهم در پرونده جاسوسی محیط زیستی/ آخرین وضعیت پرونده اختلاس در وزارت نفت/ دستگیری مسئول سابق حراست بانک مرکزی بازی انرژی هسته‌ای عربستان تکذیب راه اندازی دفتر دادستانی در وزارت اطلاعات دسترسی دری‌اصفهانی به تمام اطلاعات طبقه‌بندی شده بمباران مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق توسط ترکیه اژه‌ای: نفوذی‌ها پوششی معقول و مورد پذیرش مردم و حکومت را دارند دستگیری سه متهم مرتبط با پرونده سیدامامی  

حزب‌الله سکوهای گازی اسرائیل را کوه آتش می‌کند

۲ شرط آمریکا برای طالبان

نتیجه جایزه دادن سلبریتی ها به جنایتکاران چیست؟

انتقاد مسکو از تحریف واقعیت‌ها از وضعیت غوطه شرقی

کویت خواهان توقف درگیری در غوطه شرقی شد

ترکیه، بسیج مردمی سوریه را تهدید کرد

روحانی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه در مجلس کلید خورد

آیا مصر محاصره غزه را کاهش می‌دهد؟

واکنش متفاوت نماینده شیراز به سقوط هواپیما

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۴۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست، آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی شهر ایلام، برگزار شد، اظهار کرد: اقدام شجاعانه و بازدارنده سپاه علیه رژیم نامشروع صهیونیستی، وعده صریح خداوند در قرآن کریم است که می‌فرماید: با تمام توانتان خود را علیه دشمنان اسلام و مسلمین و دشمنان خداوند تقویت کنید که برای دشمنان بازدارنده خواهد بود و در این صورت، مورد ستم قرار نخواهید گرفت.
وی با اشاره به این که هزینه کردن برای دفاع از کشور در واقع سرمایه گذاری با بیشترین منفعت است و ثمرات آن تأمین امنیت پایدار و بازدارندگی از شرارت دشمنان است، افزود: تجاوز صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، اوج درماندگی این رژیم نامشروع را به نمایش گذاشت. 
حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه گرفتار شده است و می‌خواهد جنگ را در منطقه شعله ور کند تا شاید به عمر منحوس خود چند روزی بیشتر ادامه دهد.
وی تشریح کرد: پاسخ هوشمندانه و قاطع جمهوری اسلامی ایران به این شرارت، شایسته تبریک و قدردانی است.
امام جمعه ایلام با اشاره به این که رهبر فرزانه و خردمند انقلاب برای هدایت جامعه اسلامی هدیه خداوند در این دنیای طوفان زده است، ادامه داد: حزم و تدبیر ایشان در این عملیات، تحسین خردمندان دنیا را نسبت به رهبری انقلاب بر زبان‌ها جاری کرد.
وی با بیان این که عملیات وعده صادق، بخشی از توانمندی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را در دنیا به نمایش گذاشت و به دنیا این پیام را مخابره کرد که زمان بزن و درو گذشته است، تأکید کرد: دشمن با حمله مستقیم به کنسولگری ایران، حماقتی کرد که مسیر فرود آمدن موشک‌های جمهوری اسلامی را بر سرشان هموار کرد.
امام جمعه ایلام اذعان کرد: قدرت سانسور دشمن بالاست و بعد‌ها معلوم خواهد شد که چه تلفات سنگینی بر آن‌ها وارد شده و چه کابوسی آرامش آن‌ها را به هم ریخته است؛ همانطور که به مرور در حال بیان آسیب‌های وارد شده هستند و وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که ۲ پایگاه هوایی آن‌ها کاملاً نابود شده است و تعداد زیادی از سربازان آن‌ها نیز کشته شده اند.
حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: شکست مفتضحانه دشمنان اسلام در حالی رقم خورد که اجرای این انتقام سخت اعلام شده بود و غافلگیرانه نبود؛ امری که نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و برتری نظامی آن است. 
امام جمعه ایلام افزود: عملیات وعده صادق ضعف و ناتوانی صهونیست‌ها و پشتیبانان آنان را در دنیا آشکار کرد؛ زیرا موشک‌ها و پهباد‌ها با اعلام قبلی با حجم گسترده‌ای که داشتند از فراز پایگاه‌ها و ناو‌های آمریکای رد شدند و به سلامت در سرزمین اشغالی بر فرق آن‌ها فرود آمدند و هیچ عکس العملی نیز به آن داده نشد.
حجت الاسلام کریمی تبار یادآوری کرد: رژیم صهیونیستی که با گنبد آهنین به خود می‌بالید؛ وقتی موشک‌های بالتستیک بر سر آن‌ها فرود آمد در برابر آن تسلیم و مستأصل شدند.
وی بیان کرد: شورای امنیت سازمان ملل حاضر به محکومیت حمله رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری ایران نشد؛ بنابراین در چنین دنیایی فقط با منطق بازداردندگی می‌توان از خود دفاع کرد و متجاوز را سر جایش نشاند.
امام جمعه ایلام اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس در شرایطی قرار گرفته است که نمی‌تواند عکس العملی نشان بدهد.

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست آغاز شده است
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس
  • شمارش معکوس نابودی اشغالگران صهیونیست، آغاز شده است
  • توجه به مسئله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • «وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه