Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛علی باقری در دیدار با رئیس و معاون مالی دانشگاه زنجان که در جهت بررسی مسایل و مشکلات راه اندازی دانشکده کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی در شهرستان طارم برگزار شد، ساماندهی صنایع غذایی و صنایع تبدیلی را از دیگر نیاز های ضروری امروز شهرستان برشمرد و گفت: وجود این دانشکده در شهرستان در ساماندهی این امور و تهیه نقشه راه برای توسعه بخش کشاورزی موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار فرماندار طارم گفت: زمینی به مساحت 10 هکتار در بهترین نقطه شهر آببر‌ جهت راه اندازی دانشکده کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی تامین و زیرساخت های لازم از قبیل آب، برق در این مکان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه حصارکشی محوطه دانشکده انجام شده است افزود: با پیگیری های فرمانداری و همکاری شورای اسلامی و شهرداری آببر عملیات اجرایی قسمتی از فضای فیزیکی پروژه آغاز ولی متاسفانه از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.
باقری ادامه داد: استقرار دانشگاه دولتی در بخش کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی از آروزهای دیرینه مردم طارم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین المللی زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی ایران اظهار کرد: فرمانداری شهرستان طارم می تواند در برگزاری این کنگره همکاری و مشارکت جدی داشته باشد چرا که این کنگره بین المللی بهترین فرصت برای شناساندن ظرفیت های منطقه در حوزه گیاهان دارویی و قارچ دنبلان کوهی طارم است.
نماینده عالی دولت در شهرستان طارم ادامه داد: طارم در تولید گیاهان دارویی ویژگی های منحصر به فردی داشته و گیاهان دارویی و محصولات طبیعی و خودرو مثل قارچ کوهی دنبالان که در دنیا زبانزد است، در این منطقه به وفور یافت می شود.
وی طراحی عناوینی مثل خواهر خواندگی شهرهای الگو در کشورهایی از قبیل فرانسه و آلمان که مقام اول تولید دنبالان کوهی و گیاهان دارویی دارا هستند را از اقدامات فرهنگی و جانبی حضور و مشارکت طارم در کنگره عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد: حضور در این کنگره به هدایت سرمایه گذاری های احتمالی در سطح ملی و بین المللی در طارم بینجامد.
گفتنی است در ادامه این دیدار رئیس دانشگاه زنجان نیز شهرستان طارم را دارای استعداد و ظرفیت فوق العاده ای در بخش کشاورزی، محصولات گلخانه ای، توسعه صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و کشت و توسعه قارچ کوهی دنبلان عنوان کرد و گفت: احداث دانشکده کشاورزی، صنایع غذایی و گیاهان دارویی در طارم جهت تدوین برنامه علمی جامع در کنار برنامه ریزی دستگاههای اجرایی و اقدامات مردمی امری اجتناب ناپذیر و ضروری است که به صورت جدی جهت راه اندازی آن تلاش خواهد شد.
وی از آغاز عملیات اجرایی ساختمان دانشگاه در کوتاه ترین زمان پیش‌رو خبر داد و افزود: مجموعه تحقیقاتی- آموزشی این واحد که به تصویب هیات امنای دانشگاه ملی زنجان رسیده است نیز در اسرع وقت راه اندازی خواهد شد.
سید محسن نجفیان همچنین به برگزاری اولین کنگره بین المللی و دومین همایش زیست فناوری گیاهان دارویی و قارچ های کوهی ایران در 5 و 6 شهریور ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: این کنگره توسط دانشگاه زنجان و با مشارکت انجمن گیاهان دارویی ایران، ستاد توسعه زیست فناوری، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی، وزارت جهاد کشاورزی، فرمانداری طارم و با همکاری محققینی از کشورهای ترکیه، اسپانیا، چین و هلند برگزار و یک روز از این کنگره به شهرستان طارم اختصاص خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز به کار کنگره همکاری‌های دولت ،دانشگاه و صنعت در قم
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور