Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ورد و اکسل مايکروسافت، مثل در و تخته مي مانند. خوب باهم جفت و جور مي شوند و مي توان با ترکيب ويژگي هايشان به امکانات عالي و کاربردي جالبي دست پيدا کرد. خصوصا زماني که بخواهيد به يک متن عادي ورد يک سري عدد و رقم اضافه کنيد، اکسل حسابي هواي تان را دارد و در امر محاسبات رياضي به کمک تان مي آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمک گرفتن از اکسل در پنجره ورد، اصلا کار پيچيده اي نيست و مطمئنا اگر تنظيمات ورد را زير و رو کرده باشيد، گزينه «Excel Spreadsheet» را ديده ايد. اما اگر تا حالا حتي اسم اين گزينه به گوش تان هم نخورده باشد، باز هم مشکلي نيست. ما در ادامه نحوه استفاده از ويژگي هاي اکسل در ورد را به شما آموزش مي دهيم و به طور کامل از هر چه که بايد در مورد اين موضوع بدانيد براي تان مي گوييم.
خب براي شروع بايد به سراغ تب «Insert» برويد و از طريق بخش بالايي صفحه، «Table» را پيدا و روي آن کليک کنيد. با اين کار پنجره کوچکي براي تان باز مي شود که چند گزينه مختلف را در خود جاي داده. به باقي گزينه ها کاري نداشته باشيد. فقط به دنبال «Excel Spreadsheet» بگرديد و روي آن کليک کنيد. با اين کار مي بينيد که يک صفحه، شبيه به چيزي که در اکسل شاهد آن هستيم، در مقابل تان ظاهر مي شود.

اگر هم خوب دقت کنيد مي بينيد که همه ويژگي هاي موجود روي پلتفرم اکسل، در اين پنجره نيز ديده مي شوند و مي توان به تمام آن ها دسترسي کامل داشت. به فرض، مثلا مي توانيد با ايجاد کردن يک صفحه اکسل در ورد، يک سري عدد را به کمک فرمول معروف «Sum» با هم جمع کنيد و از آن ها به کمک فرمول ديگري ميانگين بگيريد.

جالب اينجاست که بدانيد براي اضافه کردن به ستون و رديف هاي اين پنجره اکسل، هيچ محدوديتي هم نداريد. بلکه به هر تعدادي که بخواهيد مي توانيد ستون و رديف داشته باشيد. فقط براي رسيدن به اين موضوع، بايد گوشه هاي پنجره اکسل را بگيريد و با کشيدن آن در جهت هاي مختلف، ابعادش را بزرگتر کنيد. به همين سادگي.

اما فکر نکنيد که ديگر کار تمام شده. از آنجايي که سند ايجاد شده يک فايل ورد است، بايد خوانايي و زيبايي آن حفظ شود. به زبان ساده تر نمي توان يک جدول نامتقارن و نه چندان زيبا را در وسط يک متن رها کرد. علاوه بر اين، بايد جدول تان طوري ساخته شود که در نسخه چاپي سند نيز خوب به چشم بيايد.
خوشبختانه ورد پر است از امکانات جالب که مي توان به کمکشان ابعاد جدول را بدون آنکه از تعداد ستون و رديف ها کاسته شود، تغيير داد و همچنين جاي درستي هم براي نمايش آن در نظر گرفت. تقريبا همه چيز را گفتيم. فقط يک مورد خاص باقي مانده که شايد زماني به کارتان بيايد.
آن زمان، وقتي است که مي خواهيد از يک فايل اکسل از پيش ساخته شده، در متن سند وردتان استفاده کنيد. جالب اينجاست بدانيد که مايکروسافت براي اين موضوع هم يک يک ميانبر خيلي خوب براي تان قرار داده. فقط کافيست به تب «Insert» برويد و از ميان گزينه هاي موجود روي کليد «Object» کليک کنيد.

با اين کار يک پنجره در مقابل تان ظاهر مي شود که اگر دقت کنيد تبي به نام «Create from file» را در آن مي بينيد. وارد تب ذکر شده برويد و از آن جا روي کليد «Browse» کليک کنيد. حالا فقط کافيست در هارد سيستم به دنبال فايل اکسل تان بگرديد و با انتخابش، آن را به سند خود اضافه کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز

بی وای دی از باتری بلید ال اف پی برای زد ۹ جی تی استفاه می‌کند که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. سامانه لیدار و پنل‌های فیبرکربن در تزئینات بدنه از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

به گزارش عصر ایران، دنزا برند خودرویی متعلق به گروه BYD چین است که حدودا از ۴ سال قبل فعالیت خود را با معرفی محصولات الکتریکی آغاز کرد و اولین خبری که در رابطه با دنزا منتشر شد به شاسی بلندی با نام اکس مربوط بود. 

دنزا زد ۹ جی تی پرچمدار جدیدی است که توسط بی وای دی معرفی شده است و مهم‌ترین رویداد مرتبط با برند دنزا تا به امروز محسوب می‌شود. با توجه به اطلاعاتی که از دنزا زد ۹ جی تی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته این خودرو الکتریکی حدود ۵.۲ متر طول دارد. برخی سایت‌ها به ابعاد دقیق خودرو اشاره کرده اند: ۵۱۸۰ میلیمتر طول/ ۱۹۹۰ میلیمتر عرض / ۱۵۰۰ میلیمتر ارتفاع/ فاصله بین محور‌ها ۳۱۲۵ میلیمتر.

بال فعال (الکتریکی) عقب و سقف پانورامیک نیز از دیگر ویژگی‌های تایید شده دنزا زد ۹ جی تی هستند.

دنزا زد ۹ جی تی

این چینی مجهز به ۳ موتور الکتریکی است که مجموعا ۹۵۲ اسب بخار خروجی دارند. تک موتوری که با محور جلو در ارتباط است ۳۰۸ اسب بخار و دو موتور مرتبط با محور عقب هر کدام ۳۲۲ اسب بخار خروجی دارند. وزن خالص خودرونیز ۲۸۷۵ کیلوگرم است. بیشینه سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

بی وای دی از باتری بلید ال اف پی برای زد ۹ جی تی استفاه می‌کند که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. سامانه لیدار و پنل‌های فیبرکربن در تزئینات بدنه از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

برخی منابع خودروئی بر حضور مرسدس بنز در توسعه محصولات دنزا اشاره دارند که باید بگوئیم زمان راه اندازی برند، ائتلافی ۵۰:۵۰ میان مرسدس بنز و بی وای دی وجود داشت، اما مرسدس در دسامبر ۲۰۱۰ از این پیمان خارج شد و سهم خود را به ۱۰ درصد کاهش داد. پس از آن دنزا ۳ خودرو الکتریکی جدید معرفی کرد که شامل مدل‌های مینی ون دی ۹، ان ۷ و ان ۸ بود؛ بنابراین زد ۹ جی تی چهارمین محصول دنزا خواهد بود.

به رغم سهم ۱۰ درصدی مرسدس در دنزا، هیچ اطلاعاتی قابل استنادی در رابطه با مشارکت کمپانی آلمانی در طراحی و تولید زد ۹ جی تی وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی! (عکس)
  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • جادوی شرق در سمرقند
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • بررسی کامل تلوزیون های شیائومی
  • مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی؛ از تحول در نظام مدیریتی تا رفع موانع تحقق مأموریت‌ها
  • (تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز
  • تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد
  • استقلال یک قدم تا اخذ مجوز حرفه‌ای