Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه 7 اسفند ماه ) با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان در محل این موسسه دیدار وگفتگو کرد.

در  این جلسه ابتدا رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان ضمن خیر مقدم به نماینده ی مردم رشت ، گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان از اقشار زحمتکش و کم توقع جامعه هستند که در همه حال برای توسعه استان و انتقال اخبار مسئولان در صحنه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عبدالباقی اسحاقی اظهار داشت : این روزها شاهد هستیم که اقتصاد رسانه ها وخبرنگاران به شدت تضعیف شده و به همین خاطر نیازمند اندیشه و تصمیم عاجلی از سوی مسئولان علی الخصوص نمایندگان مجلس می باشیم.

وی با اشاره به مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان افزود: خانه مطبوعات گیلان یک نهاد صنفی حمایتی است اما با این وجود به دلیل قصور مدیران اسبق خانه مطبوعات گیلان به دلیل عدم ارائه اظهار نامه مالیاتی، مالیات هنگفتی برای این موسسه حامی رسانه در نظرگرفته اند که درگیر کردن مطبوعاتی ها در حالی که معاف از مالیات هستند به نوعی ظلم تلقی میشود.

در ادامه این نشست  مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان نیزضمن خوشامدگویی به رئیس مجمع نمایندگان و هیات همراه گفت : استان گیلان با توجه به کثرت نشریات، پایگاههای خبری، سایت ها و سرپرستی خبرگزاری ها و نشریات سراسری جایگاه مهمی در حوزه رسانه کشور دارا است.

کریم خورسندی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه پذیرای مقولات فرهنگی و رسانه ای است گفت : به جهت علاقمندی مردم به بحث رسانه و اطلاعات واخبار این حوزه در استان خوشبختانه گسترش و توسعه مطلوبی یافته اما به فراخور این روند ، بخش رسانه با مشکلات زیادی نیز دست و پنجه نرم می کند.

وی  با اشاره به فعالیت های خانه مطبوعات گیلان در سالهای اخیر اظهار داشت: خانه مطبوعات گیلان به عنوان یک نهاد صنفی حامی رسانه با کمترین امکانات وحتی با دست خالی تاکنون تلاش کرده تا برای ارتقای بحث آموزشی و رفاهی اصحاب رسانه بکوشد که در این راه تاکنون موفقیت هایی نیز داشته است.

مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان یادآور شد: از آنجایی که این موسسه هیچگونه اعتبار، ردیف و بودجه ای ندارد، آنگونه که باید و شاید نمی تواند به فعالان رسانه ای استان خدمت کند.

وی در ادامه به مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان اشاره کرد و افزود : در حال حاضر بحث مالیاتی خانه مطبوعات گیلان به معضل بسیار بزرگی برای هیات مدیره  این نهاد رسانه ای  تبدیل شده و باید گفت که متاسفانه به نوعی در ارایه  خدمات و روند جاری خانه اختلال ایجاد کرده است.

خورسندی ادامه داد : نمایندگان استان ، مدیر کل و مجموعه ارشاد گیلان و دیگر مسوولین استانی همواره یار و یاور ما در  این موسسه صنفی بوده وهستند و انتظار ما این است که در حال حاضر نیز برای حل مشکل بوجود آمده نیز به خانه مطبوعات یاری رسانند.

در ادامه نماینده مردم رشت و رئیس فراکسیون مطبوعات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : قطعا رسانه ها نقش بسیار مهمی در آگاهی رسانی صحیح و درست به مردم دارند و در فضایی که در بدنه کشور رسوخ کرده ومردم نیاز به رسانه های خودی دارند.

مهندس جبار کوچکی نژادبا بیان اینکه من هم خودم را یکی از اعضای جامعه رسانه گیلان میدانم افزود : رسانه ها و خبرنگاران می توانند با قلم های خود به مملکت و نظام کمک کنند تا مردم به سمت رسانه های بیگانه نروند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه شرایط خوبی بر بخش اقتصاد مطبوعات حاکم نیست، گفت : به جهت وضعیت بد اقتصادی حاکم بر رسانه ها خصوصا مطبوعات ، قلم خبرنگاران نمی تواند مستقل باشد و این آفت رسانه خواهد بود در حالی که مردم باید به رسانه ها  و قلم نویسندگان آنها اعتماد داشته باشند .

مهندس کوچکی نژاد با اشاره به نقش فضای مجازی در کشور گفت : فضای مجازی در حال حاضر تاثیر گذاری زیادی بر جامعه دارد و باید این اثر را در جهت مطلوب پیش ببریم.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی در کشور تصریح کرد : شورای عالی مجازی به این جهت شکل گرفت که ما خارج از کشور و تهدیدهای فرهنگی دشمنان را کنترل کنیم و حاشیه  امنی ایجاد نماییم که لغزشی صورت نگیرد و مردم جذب شوند.

کوچکی نژاد در خصوص نقش فراکسیون مطبوعات و پیگیری مشکلات رسانه ها و خبرنگاران عنوان کرد : این اراده در مجلس وجود دارد که در زمینه بیمه خبرنگاران ، وضعیت رفاهی ، ایجاد شرایط بهتر برای رسانه ها ، یارانه های مطبوعاتی و ... قوانینی مصوب شود اما تا کنون طرحی که جامع و فراگیر باشد از سوی خانه مطبوعات کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس ارایه نشده و ما مشتاقانه منتظر ارایه یک طرح جامع هستیم چون رسانه ها را تاثیر گذارترین صنف جامعه می دانیم.

گفتنی است مهندس کوچکی نژاد در خصوص مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان ضمن تماس تلفنی با مدیر کل مالیاتی گیلان و سازمان مالیاتی کشور برای پیگیری رفع این موضوع مواردی را مطرح کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی

کارشناس مسایل اقتصادی و امور مالیاتی، تهیه اظهارنامه پیش فرض را گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی دانست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد غفارزاده کارشناس مسایل اقتصادی و امور مالیاتی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های نظام مالیاتی مدرن و توسعه یافت تعیین و پرداخت مالیات به صورت عادلانه است، گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی در دوره تحولی با همین رویکرد پیگیری می‌شود.

وی یکی از اهداف اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را برای تعیین مالیات بر مبنای اطلاعات واقعی مربوط به فعالیت‎های اقتصادی مودیان دانست و گفت: سازمان امور مالیاتی مطابق ماده 3 قانون تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، موظف به تهیه اظهارنامه پیش فرض برای مودیان مالیاتی می باشند.

غفارزاده تصریح کرد: تهیه اظهارنامه پیش فرض، گام مهمی در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بوده است.

این کارشناس مسایل اقتصادی و امور مالیاتی افزود: سازمان امور مالیاتی، اولین اظهارنامه پیش فرض را برای مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال 1402 برای مودیان مشمول این مالیات در پرونده مالیاتی آن‌ها به نشانی my.tax.gov.ir قرار داده است.

غفارزاده اظهار داشت: مودیان مالیاتی تا آخر فروردین ماه می توانند با مراجعه به سامانه فوق، اظهارنامه های پیش فرض را اصلاح و تکمیل نموده و به سازمان امور مالیاتی مسترد نمایند.

وی تصریح کرد: مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فصل چهارم سال 1402، تا پایان فروردین ماه 1403می باشد و پرداخت مالیات بعد از آن،‌ موجب تعلق جریمه خواهد بود.

کارشناس مسایل اقتصادی و امور مالیاتی خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی در اسرع وقت اظهارنامه های پیش فرض را برمبنای اطلاعات واقعی ویرایش و از کتمان معامله و بیش اظهاری خرید و کم اظهاری فروش جدا خودداری نمایند. زیرا این نوع اقدامات، مشمول جریمه های سنگین خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • حضور وزیر ورزش در منزل پیشکسوت رسانه