Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@14:37:56 GMT

تحریم‌های جدید آمریکا علیه لیبی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۱۶۷۰۶

به گزارش پارس نیوز،

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از تازه‌ترین دور تحریم‌های این کشور علیه آنچه که قاچاقچیان سوخت در لیبی نامید؛ خبر داد.

اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد شش فرد، بیست و چهار شرکت و هفت شناور مرتبط با قاچاق سوخت از لیبی را تحت تحریم قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس هرگونه معامله اتباع آمریکایی با افراد تحریم شده ممنوع و تمامی دارایی‌های قاچاقچیان در حوزه قضایی آمریکا مسدود می‌شود.  

بر اساس این بیانیه، افراد تحریم شده اهل کشور‌های لیبی، مالت و مصر هستند و شرکت‌های تحریم شده هم در کشور‌های مالت، ایتالیا و لیبی ثبت شده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز بهره برداری مخفیانه از منابع نفت لیبی از زمان شروع ناآرامی‌ها در این کشور به دنبال سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق آن در سال ۲۰۱۱ را محکوم کرده است.

اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد قاچاق سوخت سبب تضعیف حاکمیت ملی لیبی و تقویت بازار سیاه می‌شود و به گسترش بی ثباتی و محروم کردن جمعیت این کشور از منابعی که به آن نیاز دارد، می‌انجامد.

تولید نفت خام لیبی از میادین نفتی این کشور هنوز بسیار پایین‌تر از تولید روزانه یک میلیون و ششصد هزار بشکه‌ای مربوط به پیش از شروع ناآرامی‌ها و جنگ داخلی آن در هفت سال پیش است.

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه: اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: اموال بابک زنجانی در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل و به خزانه کشور بازگشت شده است این موضوع مورد تایید رسمی بانک مرکزی قرار گرفته است.

بنا بر کارشناسی‌های صورت گرفته، این اموال، کفاف بدهی‌ها و خسارت‌های او خواهد بود و اگر بازگشت اموال قبلی را هم افزون کنیم مبلغ برگشت داده شد بیش از کل رقم بدهی و خسارت است مبلغ بدهی هم به صورد ارزی به قیمت روز برگشته است.

پرونده بابک زنجانی عفو منجر به آزادی نشده است و مجازات وی به دلیل همکاری در بازگرداندن اموال تخفیف داده شده است و وی باید بیست سال را تحمل کند.

گفتنی است؛ اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از پرونده بابک زنجانی؛ بازگشت ۱۹۶۷۵۰۰۰۰۰هزار یورو به خزانه | دارایی او از بدهی اش بیشتر بود؟
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • بازگشت بیش از یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو به خزانه
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • قوه قضاییه: اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند